glx-rider Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hei! Siden pcen min nå har hatt noen år på seg og begynt å streike så tenkte jeg å kanskje kjøpe meg en ny. Har nå innsett at hovedbruken min er internett, nedlasting av torrents og skole oppgaver, så trenger da igrunn ikke noe gamer pc. Spiller i ny og ne, men da blir vel det mest krevende css, og krever ikke at pcen skal kunne kjøre det på maks.. Derfor spør jeg dere: Hvor billig kan dere få til en pc til mitt bruk? Må være mulig å kjøpe alle delene i samme butikk(alt trenger ikke å være på lager), og det som ikke trengs er: Skjerm, mus og tastatur. Harddisken skal kun brukes til OS så trenger ikke noen stor størrelse da jeg har flere, men vil gjerne ha en ny stabil en. Kravet er at pcen skal kunne stå og laste ned over tid og ellers stabil. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Skal du ha det som er absolutt billigst mulig slipper du unna med under 1500,-. Men da får du ting som ikke er at beste kvalitet akkurat. For en tusenlapp mer får du mye mer ytelse for pengene. Jeg vil anbefale deg å sette av en viss sum penger og kjøpe det beste du kan få for den summen. Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Hmm.. la oss si at pristaket blir 2500,-da. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=81819 For eksempel. 2400,- hos Amentio. Helt kurant PC. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Vil anbefale å gå amd-veien hvis du skal ha integrert gpu, amd vinner klart over intel når vi snakker mini-atx. Integret gpu, amd Intel forslag med eget skjermkort Det er ingen fasit men forslag du kan jobbe ut fra. Endret 20. oktober 2008 av ^fmj Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Intel-CPU og nVidia-brikkesett er tingen. Da får man en grei integrert grafikk-løsning OG god prosessor. (Som ikke koster 3k) Lenke til kommentar
night_mare Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Skjmkort er ikke så dyrt da, og til forslag over, ram er såpass billig så hadde nok lagt inn noe av de litt billigere 2gb pakkene med ram.. Edit: Så det var lagt inn et bra forslag nå tror https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=85242 Blir et meget bra valg, for den prisen, selvom prisen er litt høyere enn pristaket ditt Endret 20. oktober 2008 av night_mare Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Bytter du ut phenomen med 64 x2 5400 black edition er du nede på 2622 kr for det oppsettet. 780g er mye bedre enn 610i. Endret 20. oktober 2008 av ^fmj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå