Gå til innhold

satans bibel på norsk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Frohman, lurt å lese hele sitatet:

eller et aspekt ved menneskets natur.

Det er dette LaVey-isme handler om.

Husk på at LaVeyanere flest ikke ser på Satan som en fysisk skapning. Er kanskje dette han sikter til?

Dvs at hvis Frohman vil gjøre seg forstått, trekk ut det du kommenterer istedet for å quote hele driten=)

LaVeyanere? Er det virkelig folk som kaller seg det? Seriøst? Får meg til å tenke på marxister og lestadianere...

Og hva med denne LaVey da? Er han en slags gudommelig "profet" for sine hengivene undersåtter?

Lenke til kommentar
Frohman, lurt å lese hele sitatet:

eller et aspekt ved menneskets natur.

Det er dette LaVey-isme handler om.

Husk på at LaVeyanere flest ikke ser på Satan som en fysisk skapning. Er kanskje dette han sikter til?

Dvs at hvis Frohman vil gjøre seg forstått, trekk ut det du kommenterer istedet for å quote hele driten=)

LaVeyanere? Er det virkelig folk som kaller seg det? Seriøst? Får meg til å tenke på marxister og lestadianere...

Og hva med denne LaVey da? Er han en slags gudommelig "profet" for sine hengivene undersåtter?

Nei, de kaller seg satanister.

Vi kaller dem LaVeyanere eller LaVey-tilhengere i denne tråden for å skille dem fra Satanister, i betydning djeveldyrkere.

Anton Szandor LaVey er død, og var ingen profet eller gudommelig på noen måte. Han var simpelthen foregangsfiguren og lederen for et spesifikk livssyn, naturlig nok siden han er forfatteren av The Satanic Bible og var grunnlegger og selvutnevnt yppersteprest av Church of Satan.

Ikke la deg "lure" av uttrykk som yppersteprest og kirke, dette var mest for å provosere.

http://en.wikipedia.org/wiki/Anton_LaVey

Endret av toth
Lenke til kommentar

Er ikke for faen Satanisme akkurat det samme som Krisendom? De oppererer jo i lag.

Ser for meg at det er skrifer. Haha.

Profetier om satanisme.

Ja det gjør det? Men hvor i biblene vet jeg ikke.

Snakk om at alle blir merket med djevelens tegn. At alle blir overvåket(?). Og at vi i dag er på tur og bli det. Men hvor?

Lenke til kommentar

Hva i all verden betyr det innlegget Gryllwotth?

Vær så snill å bruk en setningsoppbygging som er forståelig, og ord som har sammenheng..

Nei, Satanisme(luciferianisme/djeveldyrking) er så og si det motsatte av kristendom. Selv om de baserer seg på endel av samme historien.

Satanisme i forstand LaVey, som denne tråden og nevnte bok handler om, er vidt forskjellig fra både kristendom og Luciferianisme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...