Gå til innhold

satans bibel på norsk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke bare lese den på engelsk?

Mye for det at jeg ikke forstår alle utrykkene på engelsk. Å mye for det at den gir mer betydning for meg skrevet på norsk. Orker ikke å slå opp i ordboka hver gang jeg finner et utrykk jeg ikke skjønner. Kan engelsk å sånn, men ikke så flink når det kommer til fagutrykk.

Så vet du hvor jeg får tak i den Norske versjonen?

Lenke til kommentar

De har den nok på Outland og lignende sjapper. Fant den ikke på websjappa, men det er ikke sikkert alt ligger der. Det var jo et visst oppstyr da den ble sluppet i oversatt utgave, og Outland solgte en del eksemplarer. Kanhende opplaget er utsolgt.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Hva er den boka for noe a?

Den forklarer hva satanisme virkelig er, å ikke det alt det andre faenskapet "alle" tror den er. Burde kjøpe den du å om du tror satanisme er om djevelen,ondskap osv. Er akkurat det den ikke er.

Er ikke Satanisme en parodi på Kristendommen?

Lenke til kommentar

Nei. Satanisme er ett mye mer rasjonellt livssyn enn kristendommen om man ser bort fra alle de tullete ritualene. I satanismen er du SELV sentrum for tilbedelse. Jeg følger ingen av delene, siden jeg mener de fleste religioner bare er ødeleggende. Dette gjelder både kristendommen og satanismen. Hinduismen og budhismen er stort sett harmløse.

Lenke til kommentar
Den forklarer hva satanisme virkelig er, å ikke det alt det andre faenskapet "alle" tror den er. Burde kjøpe den du å om du tror satanisme er om djevelen,ondskap osv. Er akkurat det den ikke er.

Feil, feil, feil. Hvis det er denne boken det er snakk om så beskriver ikke dette satanismen som religion. Det beskriver en liten retning innenfor satanismen, Church of Satan. Det blir også helt feil det du sier om at satanisme ikke handler om djevelen og ondskap, men for akkurat denne retningen kan det stemme.

Lenke til kommentar
Nei. Satanisme er ett mye mer rasjonellt livssyn enn kristendommen om man ser bort fra alle de tullete ritualene. I satanismen er du SELV sentrum for tilbedelse. Jeg følger ingen av delene, siden jeg mener de fleste religioner bare er ødeleggende.

:rofl: dette mener du ikke? Satanisme et rasjonellt livssyn?

Endret av roberteh™
Lenke til kommentar
Nei. Satanisme er ett mye mer rasjonellt livssyn enn kristendommen om man ser bort fra alle de tullete ritualene. I satanismen er du SELV sentrum for tilbedelse. Jeg følger ingen av delene, siden jeg mener de fleste religioner bare er ødeleggende.

:rofl: dette mener du ikke? Satanisme et rasjonellt livssyn?

Og det er slike kommentarer som dette vi satanister aller helst vil unngå.

Tragisk og respektløst. Hva du mener om satanismen er din mening, og ingen andres. Dvs at hvis Wartom mener at satanismen er mer rasjonell enn kristendommen, så er det hans mening. Og hvis han står for det, burde det ikke være noen problemer med å respektere det.

Og til Wartom ; Spørs hvilken satanisme du vil definere som religion.

Ettersom LaVeys satanisme er mer som en filosofi.

Men den blir betraktet som religion også.

Lenke til kommentar
Nei. Satanisme er ett mye mer rasjonellt livssyn enn kristendommen om man ser bort fra alle de tullete ritualene.

ritualene er basert på the law of attraction, et new age konsept som handler om at mennesker kan påvirke den fysiske verden gjennom tankene sine. denne 'kraften' kalles 'satan' i laveyansk satanisme. dette blir ikke forklart særlig bra i den satanistiske bibel.

Lenke til kommentar
dette blir ikke forklart særlig bra i den satanistiske bibel.

Jeg er ikke satanist, men jeg har lest The Satanic Bible. Og jeg må si meg uenig. Jeg syns det kommer klart frem at det er "kraften" som er sentrum i religionen, og at 'satan' bare er en slags personifisering for at folk skal forstå. 'The force' var allerede tatt. :)

Lenke til kommentar

Tragisk og respektløst. Hva du mener om satanismen er din mening, og ingen andres. Dvs at hvis Wartom mener at satanismen er mer rasjonell enn kristendommen, så er det hans mening.

Respektløst? Er det respektløst og ytre seg? Om dere 14år gamle satanister blir sinte skal jeg leve med det. Skjønner bare ikke at noen kan mene at dette er et rasjonellt livssyn... "Satanisme er et begrep med flere forskjellige betydninger, som oppstod under middelalderen, satanisme er enten en semi-religiøs eller en filosofisk bevegelse, der følgerene anerkjenner Satan som en arketyp, en fysisk skapning, prekosmisk kraft eller et aspekt ved menneskets natur."

Lenke til kommentar

Tragisk og respektløst. Hva du mener om satanismen er din mening, og ingen andres. Dvs at hvis Wartom mener at satanismen er mer rasjonell enn kristendommen, så er det hans mening.

Respektløst? Er det respektløst og ytre seg? Om dere 14år gamle satanister blir sinte skal jeg leve med det. Skjønner bare ikke at noen kan mene at dette er et rasjonellt livssyn... "Satanisme er et begrep med flere forskjellige betydninger, som oppstod under middelalderen, satanisme er enten en semi-religiøs eller en filosofisk bevegelse, der følgerene anerkjenner Satan som en arketyp, en fysisk skapning, prekosmisk kraft eller et aspekt ved menneskets natur."

Du ytrer ikke meninger ved å le av andres meninger, gjør du vel?

Og hvorfor drar du inn alder? 14 år? Kan ikke du heller lese og forstå, før du kommenterer.?

Og en ting til. Hvorfor drar du inn wikipedia sitater?

Lenke til kommentar
dette blir ikke forklart særlig bra i den satanistiske bibel.

Jeg er ikke satanist, men jeg har lest The Satanic Bible. Og jeg må si meg uenig. Jeg syns det kommer klart frem at det er "kraften" som er sentrum i religionen, og at 'satan' bare er en slags personifisering for at folk skal forstå. 'The force' var allerede tatt. :)

Satan er kraften i deg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...