glx-rider Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hei! På min stasjonære har Vista blitt såpass ødelagt at det ikke lenger starter.(Ingen av safemodene fungerer heller) Har også prøvd repair med vista dvden uten at dette hjalp noe. Har 2 harddisker til på denne pcn, og problemet er at jeg har noen viktige bilder og personlige filer jeg skulle ha henta ut fra harddisken OS er installert på Hva er den enkleste måten å hente ut filene på? (sette harddisken i en annen pc er ingen mulighet) har tenkt på å installere enten xp, eller vista på en annen harddisk, men vet ikke om dette blir totalt kræsj... Lenke til kommentar
maedox Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Det er ikke noe problem å installere Windows på nytt på en annen harddisk/partisjon. En annen mulighet er å bruke en såkalt live-cd for å starte et operativsystem uten installasjon. Det kjappeste og greieste er vel da en linux-distro som for eksempel Ubuntu, Mandriva eller Knoppix. Ubuntu live-cd Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Takk for svar Har aldri prøvd dette før, så spør kanskje litt dumt nå: Blir det bare å brenne ut cden, sette den inn i pcen (boote den først regner jeg med),og så flytte over filene til de andre harddiskene? Lenke til kommentar
maedox Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Ja, det stemmer. Skal ikke være verre. Det kan hende du får feilmelding når du prøver å åpne partisjonen med Windows på, men det er enkelt å ordne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå