BillyJoe Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Hei, Har etter å ha lest erfaringer her og i andre fora, samt det jeg finner av tester på nettet, konkludert med at forskjellen mellom de anerkjente internet security programmene er liten. Alle har en mengde fornøyde brukere, alle har en eller flere tester der de scorer høyt eller best. Innbiller meg også at livet blir enklere med ett og samme program for hele greia, selv om AVG & Zonealarm kombo'en har funka bra i lang tid. Dersom jeg mot formodning skal ha konkludert feil, kan noen vennligst gripe inn før jeg hoster opp gryn for et 3-pc abonnement på Bitdefender Internet Security 2009? Takk skal dere ha. BJ Endret 19. oktober 2008 av BillyJoe Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 jeg kan biddra med å gi deg en test som man faktisk kan stole på: av-comparatives.org trykk på comparatives, og se august-testen. Du får et bedre resultat av å plukke det beste fra hver "gruppe", enn å ha alt-i-ett. En gratis pakke vi ofte anbefaler er avira+comodo/online armor+Malwarebytes Antimalware/SUPERAntiSpyware... Men bitdefender ser ut til å være et greit valg ut ifra testen jeg linker til... Lenke til kommentar
BillyJoe Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Takker r2d290, ingenting slår tysk grundighet (eller østerrisk ser det ut til) Må revurdere dette nå, ser jeg. Regner med at det er de kommersielle versjonene som er testet, ikke gratis-versjonene. Kan virus-beskyttelsen i gratisversjonene sammenliknes med de mer påkostede versjonene? Vil også gjerne ha en brannmur som er enkel å sette opp (og endre). Har 5-6 pc'er som skal snakke sammen bak en router, omtrent halvparten trådløst. Hvis lett å bruke er det viktigste, hva er da best av Comodo/Online Armour/ZoneAlarm? BJ Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Hei igjen. Virusmessig, hvertfall når det gjelder avira (har ikke så mye erfaring med avg og avast), gjør en like god jobb som den påkostede versjonen. Den har samme databasa, og behandler virus på samme måte. På denne siden kan du se hva som er forskjejllen på gratisversjon og betal: http://free-av.com/en/download/1/download_..._antivirus.html Du ser blant annet at gratisversjonen ikke inneholder AntiSpyware og Brannmur. Dette har i midlertid ingen ting å si, siden begge disse programmene er temmelig dårlige. ref. http://www.matousec.com/projects/firewall-...nge/results.php fikk brannmuren kun 12%. Nå har ikke jeg kjennskap til ZoneAlarm, men både comodo og online armor er veldig enkle å sette opp. Comodo er litt bedre enn online armor, mens online armor har en veldig fin overvåkingsfunksjon som ikke comodo har. Online Armor fungerer ikke i vista. Var jeg deg, ville jeg ha prøvd online armor og se om du liker det, hvis ikke kan du prøve comodo. Noen mener at de "maser" litt mye i starten, men det er jo akkurat det en brannmur skal gjøre i starten for å gi brukeren kontroll. Du kan i midlertid sette de til trainingmode som gjør at du slipper det maset, sikkerheten blir LITT redusert, og du er likavel beskyttet. Pass på å sette den tilbake til normalt modus etter en stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå