Gå til innhold

Jensen airlink 89300 trådløst tilkoblingsproblem

cErfik

Anbefalte innlegg

Heisann, kjøpte en trådløs router her i forige uke pga madammen fikk laptop på skolen, og nå som jeg skulle prøve og få det i gang får jeg ikke koblet til på laptoppen..

Får opp at det er begrenset eller ingen tilkobling. Og når jeg prøver og reparere tilkoblingen får jeg opp: "Kan ikke fullføre reprasjonen av problemet fordi følgende handling ikke kan fullføres: Fornyer IP-adressen..

Har ikke noe spessiel peiling på nettverk og lignende men alt er koblet og innstalert riktig. Setter stor pris på all hjelp..

Endret av c3rfik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

anbefaler at du først resetter ruteren, slik at den ikke er kryptert. Det gjør du ved å holde RST knappen inne til PWR begynner å blinke. Når WLAN lampen begynner å blinke er ruteren klar igjen.

Deretter kan du prøve å koble deg ruteren via trådløst. Sett deretter i CD platen som fulgre med 89300 og følg veiledningen på hvordan du setter den opp mot internet.

Vennlig hilsen

Tor - datatekniker

JensenScandinavia AS

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet-Sd1ovHiU

Hei!

Driver å vurderer om jeg skal kjøpe denne routeren, men er det noen som har erfaring med denne? Må man kjøpe helt nytt nettverkskort til pcene for at den vil funke? Vil den ha dekning i områder med betong? Funker den både til Linux og til Windows XP/Vista?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-gVyYad17

Har problemer med¨å komme inn på Jensen airlink 89300.

Først fikk jeg melding om at det krevdes et sertifikat, som refererte til Skandiabanken. Jeg slettet dette sertifikatet, gjorde reset av ruteren, satte opp wep key, men nå får jeg følgende feilmelding:

Windows was unable to find a certificate to log you on to the network.

Hvordan kommer jeg forbi dette problemet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Denne meldingen skylles egentlig ikke ruteren. Årsaken til at denne meldingen kommer opp er fordi det trådløse kortet i din pc misforstår "signalene" fra ruteren og tror den skal koble seg opp med kryptering som bruker 802.1x (som krever sertifikat).

Løsningen for å få bort denne feil er som regel å avinstallere/installere det trådløse kortet på nytt. Aller helst bør man sjekke om det finnes en oppdatert driver til kortet.

Mvh. Tor

Datatekniker - JensenScandinavia AS

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-gVyYad17

Hei Tor - MyToy.

Det samme problemet oppstår på alle pcer i husholdningen. Mener du at vi skal skifte nettverkskort og drivere på samtlige - og hva gjør vi med gjestenes pcer? Jeg tror ikke dette er svar på problemet. Men alle gode tips for å komme videre mottas med takk ;-)

Lenke til kommentar
Hei Tor - MyToy.

Det samme problemet oppstår på alle pcer i husholdningen. Mener du at vi skal skifte nettverkskort og drivere på samtlige - og hva gjør vi med gjestenes pcer? Jeg tror ikke dette er svar på problemet. Men alle gode tips for å komme videre mottas med takk ;-)

Hei

Det kan være ruteren er satt opp med feil type kryptering, og at det er det som gjør at du får opp dette.

Når du setter opp sikkerheten, velg da WPA Pre-Shared key, WPA2 mixed, Passphrase. Skriv så inn koden du vil bruke i Pre-Shared key feltet. Trykk Apply + Apply. Se nå om det blir noe forsjell.

Sjekk også at ruteren er oppgradert med siste firmware.

http://jensenscandinavia.com/download.asp?id=AL89300

Mvh. Tor

JensenScandinavia

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-gVyYad17

Takk til Tor - trådløsproblemet er løst ved å bruke din oppskrift for sikkerhetsoppsett.

Kanskje du også kan løse mitt Jensen-problem nr 2:

Jeg skal sette opp vpn hjemmefra til min arbeidsgiver Universitetet i Bergen. Dette har tidligere vært helt ukomplisert med mange forskjellige leverandører og løsninger. Nå får vi det ikke til.

Har lokalisert problemet til brannmur i Airlink som jeg ikke klarer å få deaktivert. IT-ansvarlig sier at brannmuren sperrer for PPTP og IP GRE. Gode råd mottas med STOR takk!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-gVyYad17

Hei

Det kan være ruteren er satt opp med feil type kryptering, og at det er det som gjør at du får opp dette.

Når du setter opp sikkerheten, velg da WPA Pre-Shared key, WPA2 mixed, Passphrase. Skriv så inn koden du vil bruke i Pre-Shared key feltet. Trykk Apply + Apply. Se nå om det blir noe forsjell.

Sjekk også at ruteren er oppgradert med siste firmware.

http://jensenscandinavia.com/download.asp?id=AL89300

Mvh. Tor

JensenScandinavia

Takk til Tor - trådløsproblemet er løst ved å bruke din oppskrift for sikkerhetsoppsett.

Kanskje du også kan løse mitt Jensen-problem nr 2:

Jeg skal sette opp vpn hjemmefra til min arbeidsgiver Universitetet i Bergen. Dette har tidligere vært helt ukomplisert med mange forskjellige leverandører og løsninger. Nå får vi det ikke til.

Har lokalisert problemet til brannmur i Airlink som jeg ikke klarer å få deaktivert. IT-ansvarlig sier at brannmuren sperrer for PPTP og IP GRE. Gode råd mottas med STOR takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...