AdaLovelace Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg har et Canon 350D med objektivet som fulgte med kameraet. Det har egentlig fungert helt greit til nå, men det hadde vært morsomt og sett hva et nytt objektiv eller to kunne tilført bildene mine. Har tenkt litt på hva jeg bruker kameraet til og satt det i en slags prioriteringsrekkefølge: 1: Nærbilder og actionbilder av sønnen vår 2: Turbilder, mennesker og natur 3: Typiske feriebilder, familien på stranda, sightseeing-fotografering. 4: Nærbilder av arkitektur etc. 5: Ellers mennesker, typisk fester og festivaler. Hvilke objektiver kunne økt fotografiopplevelsen? Jeg har ikke lyst til å løpe rundt med en sekk full av objektiver, så jeg er på jakt etter kansje 2 objektiver som kan erstatte det jeg bruker i dag. Størrelsen/vekten på objektivet har også litt å si, jeg ønsker ikke at det skal være for tungt/stort, men er villig til å fire på kravene om det ikke finnes noen små/lette som passer for meg. Økonomisk har jeg sett for meg at et objektiv kansje ikke koster mer enn 4-5000,men kan også her fire noe på kravene. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Canon 18-55 IS til ca 1600 kr eller Tokina 16-50 f/2,8 ,koster ca 3000 kr + et Canon 55-250 IS til ca 2400 kr da skulle du komme langt på vei . Lenke til kommentar
AdaLovelace Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Er det dette du mener? Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS Hvordan er lysstyrken på dette? Jeg må si at jeg har ikke satt meg inn i hva lysstyrken på det jeg har i dag er, men syntes at innendørsbilder kan bli litt for mørke om jeg ikke bruker den eksterne blitsen. Nå vet jeg at dette muligens kan skyldes fotografen, men har lurt litt på om jeg burde legge i litt ekstra på objektivet for å gjøre meg litt mindre avhengig av svære blitsen. Det andre du nevner, er det dette? Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS Noen som har erfaringer med det? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Er det dette du mener?Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS Hvordan er lysstyrken på dette? Jeg må si at jeg har ikke satt meg inn i hva lysstyrken på det jeg har i dag er, men syntes at innendørsbilder kan bli litt for mørke om jeg ikke bruker den eksterne blitsen. Nå vet jeg at dette muligens kan skyldes fotografen, men har lurt litt på om jeg burde legge i litt ekstra på objektivet for å gjøre meg litt mindre avhengig av svære blitsen. Det andre du nevner, er det dette? Canon EF-S 55-250mm f4-5.6 IS Noen som har erfaringer med det? Har erfaring med begge, lysstyrken på førstnevnte er den samme som på det du har bare at dette er en ny og betydelig bedre utgave med IS, så trenger du bedre lysstyrke,se på Tokinaen som jeg nevner . 55-250 IS har jeg også brukt og det gir gode bilder, har som sagt brukt det selv . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå