Brothers Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg har hatt litt problemer med den gamle routern Linksys WRT54G Trådløs Router så jeg fikk låne en ny router 3Com OfficeConnect 108Mbps Trådl. router hos en kompis som jeg skal få kjøpe for en billig penge hvis jeg en gang får den til å funke..... Problemet er at jeg ikke kommer meg på nett når jeg kobler den nye til så jeg vet egentlig ikke hva som er galt... Jeg har Totalnett som nettleverandør så hvis det er noen som kan hjelpe meg som kanskje vet hva problemet kan være.... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Tror du må forklare problemet ditt litt bedre. Bruker du en av boksene til Totalnett og skal koble routeren til den eller ønsker du å bruke kun 3Com routeren? Har du forsøkt å konfigurere 3Com routeren eller bare plugget den inn et sted? Lenke til kommentar
Brothers Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 vell må bruke selve radiomodemet men så skal jeg koble 3com routern til den på akkurat samme måte som jeg gjorde med Linksys routern det er der jeg får problemer jeg har prøvd å stille den inn på samme måte som den gamle men det virker som at det er noen instillinger jeg har glemt/ikke finner. får beskjed om at siden ikke kan lastes.... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Har du forsøkt å slå av radiomodemet i ca. 30 sekunder slik at det blir helt nullstillt? Har hatt problemer med slike modem som "husker" mac adressen til tidligere tilkoblede bokser ganske lenge. Start deretter opp router og ev. restart pc. Lenke til kommentar
Brothers Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 ja har prøvd dette nå, får samme problemet "kan ikke laste siden"... jeg fant en innstilling på den gamle routern som jeg ikke fant på den nye. den gamle kan jeg velge Operating Mode "Gateway" eller "Router" å den står på "Operating Mode: Gateway" kan dette ha noe å si? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Det kan ha veldig mye å si om ikke radiomodemet deler ut IP adresser. Sett den i routermodus og prøv. Lenke til kommentar
Brothers Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 hmm der mista jeg nettet på den gamle også, vill det si at jeg ikke kan bruke den nye routern eller er det noen innstillinger jeg har glemt/ikke finner Lenke til kommentar
Brothers Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) er det ingen som vet?? Endret 28. oktober 2008 av Brothers Lenke til kommentar
Brothers Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2008 ok da tar jeg det som et nei. ER det noen som vet hvilken router jeg KAN bruke ? Lenke til kommentar
eppis Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 veldig veldig vansklig for oss og hjelpe dersom du ikke beskriver problemet godt nok og gir oss go nok info om oppsettet ditt. hvis du ikke husker hvor ting er i routeren eller om den har en funksjon så les manualen store sansynligheter for at løsningen til problemet ditt står der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå