JFM Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Hei Skal kjøpe en ny datamaskin (ferdigbygd). Trenger da kabinett med innhold og en skjerm. Tenker å betale ca 5000kr Maskinen skal brukes til spilling (WOW). Går greit å kjøpe skjerm og maskin separat. Hvordan maskin bør jeg kjøpe? Endret 19. oktober 2008 av JFM Lenke til kommentar
ragnarocc Skrevet 20. oktober 2008 Del Skrevet 20. oktober 2008 Hei Skal kjøpe en ny datamaskin (ferdigbygd). Trenger da kabinett med innhold og en skjerm. Tenker å betale ca 5000kr Maskinen skal brukes til spilling (WOW). Går greit å kjøpe skjerm og maskin separat. Hvordan maskin bør jeg kjøpe? Det du bør gjøre er å finne en maskin du tror ser bra ut, og så linke den her og spørre om forumets kommentarer. Hvis du bare spør spørsmålet må vi ut på internett og saumfare alle mulige tilbud, da det ikke er noen særlige faste pakker som er kjent for å være gode for det ene eller andre. Bare fordi forumet eksisterer betyr ikke at du slipper unna noe som helst research. Hvis du vil bygge maskine selv derimot, så kan brukere her på forumet raskt si deg hvilke deler som er best i den prisklassen, men disse finner man svært sjelden i ferdigbyygde PC'er da disse gjerne overprioriterer prosessor og grovt underprioriterer grafikkort. Det første tipset jeg kan gi deg i din leting etter stasjonær data er å sjekke komplett.no, datakjeden.no, amentio.no, netshop.no, multicom.no osv etter stasjonære ferdigbygde maskiner i din prisklasse med tredjeparts skjermkort. Dette vil si et skjermkort som ikke er integrert i hovedkortet. Disse skjermkortene har gjerne betegnelsen ATI Radeon 3*** eller Ati Radeon 4*** (stjerne betyr bare at det kan være hvilke som helst tall etter 3 og 4) eller GForce 9*** eller Gforce 8***. Så er det bare å komme tilbake med forslagene du har funnet. Sansynligheten for å få svar øker dramatisk når de som kan noe her slipper å bruke en time på å lete selv. Happy Hunting. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 Hva tror dere om denne? http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...oductTabcontent Lenke til kommentar
JFM Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Blir det lettere å komme med forslag om jeg sier at jeg kan bygge selv? Fant en brukt maskin til 5000kr. Er den verd det: Info: Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 APLUS Case Qubic, Sort XFX GeForce 8800GTS 640MB GDDR3 Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, 18dB Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Asus P5B, P965 Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4 DVD brenner, sort Dell 21" Wide skjerm, sort Windows XP Pro Norsk, Orginal Endret 21. oktober 2008 av JFM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå