Steffz0r Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hei, jeg og noen venner skal til alpene å stå på snowboard. Jeg har drevet med filmredigering en god stund men jeg har ikke peiling på videokamra. Jeg lurer på om noen kan anbefale et digitalt videokamra som tåler kulde og tåler støt. Trenger ikke være så dyrt og profisjonelt, men må tåle litt kulde og fuktighet. Og kan også ha en natt funksjon på kamra (altså en funskjon som gjør det lettere å se i mørket), men er ikke nødvendig. Håper noen vet om no kamra, hadde sotte pris på anbefalinger Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg lurer på om noen kan anbefale et digitalt videokamra som tåler kulde og tåler støt. Trenger ikke være så dyrt og profisjonelt, men må tåle litt kulde og fuktighet. Og kan også ha en natt funksjon på kamra (altså en funskjon som gjør det lettere å se i mørket), men er ikke nødvendig. du vil ikke finne noe rimelig kamera med slike egenskaper, men feks et flashminnekortbasert kamera vil i teorien kunne være robust mot støt. kulde og fukt må kamera, og all elektronikk beskyttes mot. vær feks meget forsiktig med å ta et kamera som har blitt kaldt inn i et varmt, fuktig rom - det vil gi kondens. putt kameraet inn i en plastpose ute i kulden og la det varmes opp gradvis inne. flash kamera har også den fordelen at de er meget små i forhold til både tape og diskbaserte kamera. sjekk feks ut canon fs100, canon hf100 eller panasonic sd9. bildekvalitetsmessig vil nok skifilming bli best med et dv kamera, dvs tapebasert og "standard tv oppløsning", men tape er litt kronglete å jobbe med, tar mer plass og medfører drivverk/mekanikk i kameraet som kanskje ikke er optimalt på ski... men for all del, lars monsen har jo vært på tur i relativt kalde strøk med sony hdv kamera, så litt tåler de nok... Lenke til kommentar
SteppWolf Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg ville ha tatt med dette på fjellet: http://www.lydogbilde.no/vanntett-videokam...2077-45379.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå