danbiarod Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Hei. Klarte å gjøre som det blir sagt her i Windows Vista Ultimate x64 (bortsett fra at jeg endret både "ProgramFilesDir (x86)" og "ProgramFilesDir". Trodde det skulle være det samme om jeg brukte XP eller Vista, men det var det ikke.) Nå går det ikke å åpne noen ting nesten av program o.l. Når jeg for eksempel skal åpne "System Restore" kommer denne meldingen opp: Windows cannot find 'C:\Windows\System32\rstrui.exe'. make sure you typed the name correctly, and then try again.". Samme skjer når jeg skal prøve å endre tilbake på regedit. Går på "Run", skriver regedit og trykker ENTER så kommer samme melding opp, bare at der finner den ikke "regedit.exe" filen. På mye av det jeg prøver å åpne kommer den meldingen opp "make sure you typed the name correctly, and then try again." Heldigvis ikke Internett Explorer. Håper noen kan hjelpe meg. Endret 19. oktober 2008 av danibed Lenke til kommentar
danbiarod Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 Vel, jeg klarte å fikse dette selv. Gikk i sikkerhetsmodus og tok restore der fra. Lenke til kommentar
danbiarod Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Men jeg lurer faktisk på hvordan man gjøre dette i Windows Vista, noen som vet? Fordi jeg vil gjerne gjøre "D:\Programfiler" om til default for når jeg installerer ting f.eks. Endret 19. oktober 2008 av danibed Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Så det du sier her er at "default install directory" bestemmes av windows og ikke av programmet du installerer? Lenke til kommentar
danbiarod Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Ja. Du kan jo i noen tilfeller velge selv hvor du vil installere det. Men på visse programmer så er ikke det et alternativ. Pluss at hvis den ikke står som default på den disken du vil, er det litt pes å skifte det hver gang du skal installere noe. Håper noen vet hvordan dette kan fikses Endret 19. oktober 2008 av danibed Lenke til kommentar
danbiarod Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 For de som har hatt/har samme problem som meg med å gjøre default install location til noe annet enn "C:\Programfiler" så fant jeg en løsning på dette. (Fordi det gjøres ikke på samme måte som i XP som jeg trodde...) Les her: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=174741 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå