Gå til innhold

Problemer med å sette sammen bilder i cs3

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal lage en collage i cs3 og selve det å sette sammen bildene er greit, men de blir uskarpe når jeg fremkaller collagen. Og det er jo litt rart når de er skarpe fra før.

Hva er det jeg skal gjøre for å få de skarpe?

Finnes det en annen fremgangsmåte enn denne:http://www.photoshoponlinetutorials.com/tutorials/making-montages-and-collages-with-photoshop-page2.html

Har jeg problemer fordi bildene er for store? Jeg må ta de ganske mye ned slik at de skal få plass på "arket" mitt.

Håper noen kan hjelpe meg med dette.

Mvh

Tikimasala

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hmm, når man printer ut bilder blir bildene printet i veldig høy dpi (rundt 2-400 dpi) og når du serde på skjermen vises bildene med mye lavere dpi. Så får og vite hvor god kvalitet det "egentlig" er på bildet kan du zoome inn til 400% og kvaliteten du ser da er den som blir printa.

Lenke til kommentar

Problemet ditt er at bildet blir nedsamplet når du printer, og da får du ikke sett resultatet før det kommer på papir.

1. Lag kollasjen din med høyest mulig oppløsning

2. Når du er ferdig så bestemmer du hvor stort du skal printe den.

3. Gå til Image Size og skriv denne størrelsen her, samt at du setter oppløsningen til 300 dpi.

4. Zoom bildet til 50 % og skarp det opp med unsharp mask. 50 % gjengir veldig godt det du vil oppnå på en utskrift. Hvis bildet skal på nett så zoomer du til 100 % før du skarper det opp.

Endret av perottol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...