Gå til innhold

XP på asus eee

Equanox

Anbefalte innlegg

Hei, jeg prøver desperat å få lagt inn XP på min Asus EEE 900 nå ettersom alle linuxdistroene jeg har prøvd er fuck'd, og jeg gidder ikke bruke xandros.

Har en 1GB minnepenn (Kingstond datatraveler) som jeg har prøvd. Hadde XP lagt inn på denne pennen, så den boota rett fra den, men når jeg kobler den i EEE'n kommer det bare opp en oversikt med "unetbootin" (forøvrig det programmet jeg brukte til å legge inn XP på minnepennen hvis jeg husker rett) med en liste over ingenting.

Så nå prøver jeg da denne guiden for å få innstallert XP på pcn;

http://www.eeeguides.com/2007/11/installin...b.html?fe5f1540

Men her kommer jeg også til en stopp, etter jeg skal åpne cmd å skal finne bootsect og alt det der stopper jeg. Vet ikke hvilken kommando eller noe jeg skal bruke.

Mvh Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, du skal nok se at unetbootin også er fuck'd. Det samme er sikkert xp-installasjonen også. Og minnebrikken. Og pc-en din. Alt er fuk'd, men du kan enda være glad det ikke er deg det er noe feil med... :)

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Må virkelig beklage at jeg ikke sitter bak PCn min 24/7. Derfor jeg spør her, for at en av dere som gjør det, kan hjelpe meg med nettopp dette.

Det var visst litt for mye å be om for visse personer.

Et veldig konstruktivt innlegg. Noen andre som vil prøve?

Ellers, ha en veldig fin dag videre.

Lenke til kommentar

Vel, en idé kan være å fortelle hva som faktisk går gaøt, og hva du ikke får til. Du skal aldri "åpne cmd å finne bootsect". Hvor er det det stopper? finner du ikke bootsect? -det er linket til zip-filen på siden (innholdet må pakkes ut - det er en arkivfil).

Finner du ikke usb_prep8.cmd? Den er det også linket til på siden.

Er det "Inside of the command windows go to the directory you have bootsect.exe saved.", du ikke får til. så r ikke det noe problem å ordne heller.

Men når du forventer at folk er synske for å hjelpe deg, og bruker ord som "fuc'd" og "gidder ikke" i førsteinnlegget, så minsker sjansen. Da gir du et dårlig inntrykk av å ville løse problemet, og gir mer inntrykk av å ville sutre.

Om det er å bla til mappen der du har bootsect.exe lagret, så slipper du det, om du kopierer den til same mappe som usb_prep8.cmd før du starter. Dersom det bare er den filen i bootsect.zip, går det greit, Om det er en mappe med flere filer i, bør du heller gjøre noe annet.

1: kopier bootsect.exe til samme mappe som usb_prep8.cmd

2: følg instruksjonene på siden. Du trenger ikke å tenke på å finne bootsect, men kan bare skrive bootsect.exe /nt52 R: (husk å bytte ut "R" med bokstaven til din usb-disk - denne finner du i min datamaskin)

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan jeg skal forklare det med unetbootin bedre. Jeg får opp menyen der det virker som jeg kan velge en liste over systemer som skal innstalleres, men der kommer det ikke opp noenting. Ja, booter fra penn.

Over til guiden, jeg kommer hit, men ikke lenger. Vet ikke hvordan jeg skal gjøre dette. Ja, jeg klarer å åpne cmd og skrive inn der.

"Inside of the command windows go to the directory you have bootsect.exe saved.

(use the cd directoryname command to switch folders)

Now type "bootsect.exe /nt52 R:" "

Hvordan skal jeg gå til bootsect.exe? og hvilken command er cd directoryname?

Takk for all hjelp uten sarkastiske undertoner :)

Lenke til kommentar
Hvordan skal jeg gå til bootsect.exe? og hvilken command er cd directoryname?

Som sagt:

1: kopier bootsect.exe til samme mappe som usb_prep8.cmd

2: følg instruksjonene på siden. Du trenger ikke å tenke på å finne bootsect, men kan bare skrive bootsect.exe /nt52 R: (husk å bytte ut "R" med bokstaven til din usb-disk - denne finner du i min datamaskin)

Lenke til kommentar

har nå fått innstallert XP på minnepennen. Resten gikk smertefritt, men nå har jeg et problem når jeg prøver å innstallere på eee'n.

Får bluescreen etter en viss tid.

Noen som vet om det har noe med selve installasjonen av xp på minnepennen eller hva det er?

feilkode:

STOP: 0x00000007E (0xC0000005, 0xF75DE0BF, 0xf7A2A208, 0xF7A29F08)

pci.sys - adress F75DE0BF base at F75D7000, DateStamp 3b7D855c

Endret av Equanox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...