opticus Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) KOMMENTARTRÅD Prosjektet er å rengjøre en laptop, samt å lakkere den i metallic rosa Utstyr: FSC Lifebook C1110D(samt litt ram fra en annen) Spraylakk(Rosa, Rosa metallic, klarlakk, grunning) Tom smørboks Diverse esker og pizzapapp Skrujern Leatherman Hammer Nål Saks Ståltråd Tålmodig kjæreste Fremgangsmåte: Plukke mskina i småbiter, rense vifter, lakkere synlige grå mellic biter i rosa metallic farge, lage custom merke til den "nye" laptoppen i knall rosa. Utfordring underveis var at skjermen ikke var laget i plast, men av metall og lakken oppførte seg på en annen måte her, vanskelig å pusse ned, samt at den var meget ripete med dype riper. Andre ting var at diverse deler var smeltet fast i maskina som jeg trodde var skrudd fast. Historien til pc'n er at den er blitt brukt til den mer eller mindre kollapset pga møkk inni og den var utrolig stygg utenpå etter feltarbeid i afrika, interrail i europa og bruk daglig hele døgnet ellers i ca 4 år. Så jeg satt i litt ram fra en annen laptop som også hadde streika og installert os på nytt, en meget clean versjon av windows xp. Dama er utrolig glad i rosa og hennes laptop var ødelagt så jeg gikk til innkjøp av spraylakk og produktet er her i denne tråden Endret 23. oktober 2008 av opticus Lenke til kommentar
opticus Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2008 (endret) her er en start på ny logo til laptop og et par bilder av biter som ligger til herdig KOMMENTARTRÅD Endret 22. oktober 2008 av opticus Lenke til kommentar
opticus Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2008 (endret) her er sluttfasen og resultatet, tok noen dager og pc trenger fremdeles å herde litt mer, men den kan brukes siden den ikke blir flyttet eller gjort noe spes med KOMMENTARTRÅD Endret 22. oktober 2008 av opticus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå