Zobra Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Tenker på å kjøpe meg en bærbar PC/Mac, men jeg trenger litt hjelp. Jeg er ikke så veldig oppdatert på datafronten så derfor har jeg satt opp noen kriterier og håper at det er noen her som kan komme med noen forslag til hva jeg burde velge: - Brukes hovedsaklig til bilderedigering, surfing på nett + tekstskriving o.l - Være lett og i grei størrelse til å kunne ha med seg på skole osv - Kunne jobbe i en del timer uten å bli spesielt varm - Lite støy - Lang batterilevetid - Koste maks 5000,- (gjerne være brukt) Er jo også fint om den har et OK design. Jeg kommer ikke til å bruke den no særlig til spill e.l, så det er ikke noe som står høyt på prioriteringslisten. Håper det er noen som har en ide om hva jeg burde velge? Lenke til kommentar
siggii Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Hadde prøvd å finne meg en brukt MacBook. De oppfyller alle krava du setter, kanskje utenom pris. Men du finner da de til rundt 5000 også Her feks: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Har ikke macbookene sliti mye med varme? Lenke til kommentar
Zobra Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2008 Hadde prøvd å finne meg en brukt MacBook. De oppfyller alle krava du setter, kanskje utenom pris. Men du finner da de til rundt 5000 også Her feks: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde Tusen takk for link, men tror jeg burde ha minst 2gb ram og en del større harddiskplass. Har en ekstern harddisk på 500gb fra før, men vil ha en på minst 160i dataen. Finnes det noe slikt no til den prisen innen MacBook? Lenke til kommentar
siggii Skrevet 21. oktober 2008 Del Skrevet 21. oktober 2008 Vel, det er MEGET enkelt å bytte både Harddisk og RAM i MacBook. Hvis du ikke føler deg komfortabel med å gjøre det selv kjenner du helt sikkert noen som får det til. Ulempen er da at du med ut med enda 7-800kr. For 500 kr får du en Samsung på 250GB som funker kjempefint. Ram kan du oppgradere for et par hundrelapper, og da får du en fin maskin. Og Nei, de nyeste MacBookene har ikke slitt veldig hardt med varme. Kjenner MANGE som har MacBook, og ingen av dem nevner varme som noe som helst problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå