Gå til innhold

Kaos med barberblader og høvler

Delvis

Anbefalte innlegg

Det der forbaskede greiene der altså. Nå kjøpte jeg noen gilette barberblader i en sånn pakke.

Har ikke greie på det engang, bare tar noe..

Men har 5 - 6 forskjellige høvler, og tenkte at en må jo passe. Men nei da, nå var det noe helt nytt nå igjen.

Hva er det for noe tull det der, det forandrer seg til nye heftesystemer hele tia. Og så viser det ingenting utenpå pakken hva det er.

Drit :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, Mach 3 og Mach 3 Turbo kan brukes om en annen. Begge er 3-baders. Vet ikke hvordan det er med disse batteridrevene høvlene.

Endret:

kjønner ikke hvorfor i all verden man skal ha et dusin forskjellige blader og høvler
Det er fordi de skal tjene mer penger. Endret av k-orm
Lenke til kommentar

Som nomore nevner finnes det alternativer til det du finner på Rimi. Vi har også en tråd om det her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=857834&hl=

EDIT: aspic :

Feather høykvalitets barberblader koster to kroner stykket på Ebay. Dersom du ikke vil gå over til double edge finner du også Mach3 og slikt på ebay til en brøkdel av Rimi-pris.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Det står veldig tydelig utenpå pakken hva det er. Dersom vi snakker om høvler til mannfolk. De til damer skal eg ikke uttale meg om.

Men, vil nå benytte muligheten for å anbefale skikkelig barberutstyr. Sjekk ut Barbershop.no.

Med mindre du bestiller med øynene lukket skal det godt la seg gjøre å få feil blad.

Sikkert minste føre for de som interessert i barbering - hvilket jeg mildt sagt IKKe er :closedeyes:

Tar bare et eller annet i en matbutikk e.l., og bryr meg ikke mer. Spesial forretning blir uaktuelt..hehe

Fant esken til pakken jeg kjøpte nå sist. Det var disse:

Gillette%20Sensor%20Excel%20Refill%20Cartridges%2010%20pack.jpg

Der står fint lite om hvordan de festes på hvilken høvel vil jeg si, og du kan ikke se selve bladet som i de som var før. De er helt forseglet av esken.

Endret av groenn
Lenke til kommentar

Sensor serien er snart 20 år gammel, og er etterfulgt av Mach3 ( 10 år ) og Fusion ( 1 år ). Jeg har ikke sett Sensor-høvler i salg på omtrent 10 år.

Det er tross alt bare tre serier fra Gillette på to tiår, det bør ikke være så vanskelig å ta rett, som med høy sannsynlighet er Mach3.

Lenke til kommentar
Sensor serien er snart 20 år gammel, og er etterfulgt av Mach3 ( 10 år ) og Fusion ( 1 år ). Jeg har ikke sett Sensor-høvler i salg på omtrent 10 år.

Det er tross alt bare tre serier fra Gillette på to tiår, det bør ikke være så vanskelig å ta rett, som med høy sannsynlighet er Mach3.

Helt sikkert ikke, bare jeg som hverken husker eller noterer hva jeg kjøpte forrige gang. Bare kaos. Og vet du hva, disse her kjøpte jeg faktisk på Clas Ohlson lørdag da jeg var der å skulle ha noe annet. Hadde glemt det allerede.. :roll:

Lenke til kommentar
Helt sikkert ikke, bare jeg som hverken husker eller noterer hva jeg kjøpte forrige gang. Bare kaos. Og vet du hva, disse her kjøpte jeg faktisk på Clas Ohlson lørdag da jeg var der å skulle ha noe annet. Hadde glemt det allerede.. :roll:

Det er forskjell på å være interesert, ikke interesert og gi faen.

Dersom du roter så mye med hvilke barberblad til hvilken høvel du trenger så vil eg si du gir mer faen. Og da har du kun deg selv å takke :)

Men om det faktisk er et så stort problem så kjøper du bare høvel og blader i ett samtidig. Må jo være billigere i lengden det enn å kjøpe feil i ny og ne(siden det er et kaos, mener eg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...