Gå til innhold

Hvordan finner jeg ut hvilket lydkort jeg har?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv å fjerne denne enheten fra enhetsbehandlingen med Avinstaller/Uninstall. Trykk ok så du kommer ut av enhetsbehandlingen og start windows pånytt.

Windows vil da oppdage enheten pånytt, og dermed installere driverene igjen. Dette kan hjelpe deg.

 

 

EDIT:

Du kan jo prøve å trykke på "Oppdatter driver" knappen slik det står i feilmeldingen. (skader iallefall ikke å prøve).

 

Ellers kan du laste ned og installere de nyeste VIA4in1 driverene fra www.viaarena.com å se om dette løser problemet.

Lenke til kommentar
lyd.jpg

Kan noen si meg hva dette problemet egentlig dreier seg om og hvordan feilen kan rettes opp da?

 

Denne feilen dukker opp når ntkern.vxd & co,. ikke klarer å starte opp driveren for enheten. Ofte skyldes dette med at én eller annen driver-fil ikke ble kopiert mens Windows installerte maskinvaren. Trykk på fliken "Driver" og trykk på samtlige filer og let deg til en eller flere hvor det står "ikke installert" eller lignende. Finn disse filene og sjekk om de ikke er skadet eller borte. Når du har gjort det legger du inn maskinvaren igjen.

 

Dette skjer ganske ofte med defekte disketter og av og til CD'er.

 

ble visst en lang post... :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...