Gå til innhold

Hvorfor jeg ikke lenger jobber i butikk


Anbefalte innlegg

Jobbet i en middels stor matbutikk ett år mens jeg gikk på vgs

 

En gang sent om kvelden: Jeg behandlet kveldens siste kunde. Det var bare meg og sjefen til stede. Kunden betaler for det han kjøper , og går gjennom tyverialarmdingsen som begynner å pipe. Jeg forstår at denne kunden mest sannsynlig forsøker å stjele noe, for han ser litt muffens ut, men spør han om han kan legge fra seg mobilen - "kanskje det er mobilen din som gjør utslag"

 

Han la fra seg mobilen, og prøvde igjen uten hell selvsagt. Etter en liten stund hadde han lagt fra seg mobilen , pengeboka , en kjetting, og masse mynt. Til slutt gikk jeg tom for undskyldninger, og måtte spørre om han kanskje hadde noe annet på seg som kunne gjøre utslag på alarmen. -GREIT... sier han og drar ei stor dansk pølse ut av boksa si :!: Går igjennom igjen, og må snu for å levere tilbake DVD'filmene han hadde stappa i jakka si...

 

For ikke å nevne den fussete gamle mannen som pantet ølflasker hver dag, og puttet matvarene sine i den samme posen som han pantet klissete flasker i hver eneste dag. Det eneste som var skitnere og lukter verre enn mannen var mannen selv. Og hver gang han handlet ville han legge den skitne posen sin på kassabåndet :yucky:

 

For ikke å snakke om alle kundene som hadde verdens beste tid til å handle og se seg rundt i butikken etter stengetid... og som ikke brydde seg det minste om at lyset ble slått av og lokket på frysediskene satt på..

 

Folk som KJEFTER HUDEN FULL på kassadama fordi poser koster penger. Fy søren så lei jeg ble av å høre "det er ikke lov å ta seg betalt for reklame" :mad:

 

Og folk som sa nei takk til pose, men som forsynte seg hjertelig av poser som lå nederst på båndet.

 

Kom ei dame og ville bytte en pakke kalkunservelat. Hun hadde kjøpt feil dagen før- 10kroner kostet den. Vi kunne ikke bruke kalkunservelaten hun leverte inn, siden vi ikke kunne vite om den hadde ligget ett varmt sted over natten og blitt uspiselig.

 

Jeg er så GLAD for at jeg slipper å jobbe i matbutikk lengre. Jobbet faktisk gledelig på kundesenter i ett år , og syntes det var mye bedre. Da slipper man iallefall å se kunden i øynene når kunden sier/gjør noe dumt og man kan

himle så mye man vil med øynene.

 

Jeg fylte 18 år da jeg begynte å jobbe i matbutikken. Byen jeg bor i er rimelig liten og "alle kjenner alle". Det var derfor rimelig artig når en guttunge som var yngre enn meg kom med ett bankkort der han hadde filt vekk siste tallet i fødselsåret sitt. Han fikk ikke kjøpe øl nei :!:

Endret av Linn_Christin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobbet på kiwi i ca. to år mens jeg gikk på høgskolen. Som mange andre her så har jeg hatt min del av episoder.

 

Var en stund vi hadde et tilbakestående par som hadde sex på dassen hver jævla dag.. dritgøy å vaske opp..

 

En annen dame satte seg ned og tissa midt i inngangen.

 

Rekker ikke skrive mer.. ferdig på jobb akkurat .. der :)

Lenke til kommentar

Nææ, kult gjort, Nstin. Må jeg virkelig si :ermm: Faen ikke bikkja sin skyld at dama var dum som et brød. Tenk litt, mann.

 

Tjæ, vi har en stalker som pleier å snoke rundt på Rimi vertfall. Han pleide å komme med merkelig kommentarer som "Jeg skal tenke på deg i kveld, når jeg spiser" og andre creepy ting.

Lenke til kommentar
Nææ, kult gjort, Nstin. Må jeg virkelig si :ermm: Faen ikke bikkja sin skyld at dama var dum som et brød. Tenk litt, mann.

 

Tjæ, vi har en stalker som pleier å snoke rundt på Rimi vertfall. Han pleide å komme med merkelig kommentarer som "Jeg skal tenke på deg i kveld, når jeg spiser" og andre creepy ting.

Og han kan noe for at han ikke liker bikkjer?

 

Liker du dem ikke, så liker du dem ikke. Er heller dama (som var en dårlig hundeeier) som bør ta skylden.

Lenke til kommentar
Man skal være ganske ødelagt for å slenge fra seg ei bikkje så den havner i gulvet på ryggen uansett. Jeg er ikke så begeistret for andre sine babyer, men hadde neppe slengt en i bakken om noen gav meg en ;)

Ærlig talt, man kan da ikke legge skylden på noen andre enn hundeeieren i det tilfellet der. Det finnes da masse mennesker med helt reel hundefobi. (Jeg er ikke en av dem, jeg hadde tatt i mot hunden med glede. Da jeg jobbet i butikk var det en svær bull mastiff som ofte kom på tur forbi butikken på ettermiddagen når jeg stod på huk forann fruktstativet utenfor og ryddet. Den sneik seg innpå meg og sleiket meg i øret hver gang siden han visste at det vanket masse kos og et par druer i belønning.)

Jeg tror de fleste ville anse det som en helt naturlig reaksjon å kaste fra seg f. eks. en tarantella eller en slange man plutselig fikk kastet i armene. Hvorfor skulle det være noe annerledes med en hund? Har man fobi så har man fobi, sånn er det bare.

Jeg har enda ikke hørt om noen som har babyfobi. Det er _stor_ forskjell på en fobi og å ikke like noe.

Lenke til kommentar
Hater så små hunder. De er like ekle som rotter. Aggressive og uvennlige. Hadde gladelig kastet den i bakken selv og deretter gitt den et luftig svev ved hjelp av beinet mitt.

 

Ellers er jeg veldig glad i dyr :)

Nei, ikke alle hunder er det.

Det går faktisk ann å heller sette dem ned. Og kjefte på dama isteden.

 

Det er ikke snakk om fobi her. Jeg reagerte på måten han sa det på. Som om han faktisk skrøt av noe sånt.

Endret av Lillium
Lenke til kommentar
Hater så små hunder. De er like ekle som rotter. Aggressive og uvennlige. Hadde gladelig kastet den i bakken selv og deretter gitt den et luftig svev ved hjelp av beinet mitt.

 

Ellers er jeg veldig glad i dyr :)

Nei, ikke alle hunder er det.

Det går faktisk ann å heller sette dem ned. Og kjefte på dama isteden.

 

Det er ikke snakk om fobi her. Jeg reagerte på måten han sa det på. Som om han faktisk skrøt av noe sånt.

Jeg skjønner at det går ann å bli opprørt over slike utsagn, men jeg tipper han husket det som noe komisk i ettertid, og derfor kom det ut på den måten. For min egen del var det også komisk. Det er fordi at alle små hunder jeg har møtt har vært aggressive overfor alle andre enn eierne sine. De er små usikre og redde pinglebikjer som gneldrer og flekker tenner til alt som nærmer seg dem.

 

Nei det er ikke lett å bare "sette dem ned" når man faktisk har en fobi mot dem. Det tar seg heller ikke veldig bra ut for en ansatt å kjefte på en kunde. I mine øyne gikk det best mulig. Både møkkadama og møkkabikkja hennes forsvant ut av butikken uten serlig drama. :)

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Du leste det jeg skrev, hva? I mine øyne her så var ikke snakk om noe hundefobi, og hvis det var det så hadde saken vært en annen. Men jeg så på det som at han heller ville tøffe seg og skryte av det.

 

Så du mener at det er bedre å mishandle dyrene til kundene enn å kjefte på dem? Hadde jeg vært i den situasjonen ville jeg heller ha blitt slått og sparket selv, enn at dyrene mine skulle ha blitt det. Hadde aldri dytta hundene mine i armene på andre dog.

 

Synd at du har den erfaringen med hunder. Det er ikke alle som har bortskjemte drittbikkjer. Det er faktisk eierens ansvar å oppdra en hund. Ser du en sånn hund, så vit at det er eieren som ikke har gjort en god nok jobb.

Lenke til kommentar

Ja jeg leste inlegget ditt. Kanskje du burde lese Nstin sitt igjen.

 

"Jeg sa at hun ikke kunne ta med seg bikkja inn. Så hun prøvde å gi meg bikkja si rett i henda mine.

Jeg hater bikkjer.

Så jeg slapp bikkja, den landa på ryggen, peip og løp ut. Dama løp etter grinende."

 

 

Det var den dumme kjerringa som bestemte seg for å slenge en hund i armene på noen uten å spørre engang. Nstin slapp også bikkja. Han slengte den ikke i gulvet.

 

Jeg har ikke negativ erfaring med hunder generellt. Det er de små hundene jeg hater. Samme hvor vennlig jeg er mot de små kjøterne så får man glefsing til svar. Til og med store fremmede hunder blir vennlige når man viser at man ikke er en trussel. Har enda ikke møtt en stor hund jeg ikke har klart å bli vennr med.

Lenke til kommentar

Å hate noe er ikke det samme som å ha fobi. Jeg sa heller ikke at han slengte hunden i gulvet, men hvis han er la oss si 185, så er det særlig snilt å bare slippe den ned så den lander på ryggen og klynker av smerte og sjokk. Det er rett og slett utrolig barnslig. Og skryte av det her er bare idiotisk. Error, can't find funny.

 

Tror du virkelig at store hunder er mer vennlige og trivelige? Tror du at store hunder har bedre gemytt? Feil. Som jeg sa så kommer det an på eieren. Det er eierens ansvar å oppdra en hund. Små hunder kan være minst like snille og hyggelige som de store. Ærlig talt, hvor trangsynt går det an å bli?

 

Nei, vi burde kanskje ta dette på PM

Endret av Lillium
Lenke til kommentar

Uansett hvor teit denne gamle dama var, så går det faktisk an å være mer moden enn å slippe den i gulvet.

 

Man skal være bra ødelagt i hodet for å slippe et levende vesen rett i bakken. Og nei, vi kan ikke sammenligne en hund med en edderkopp. Det hadde holdt lenge å sette den ned på bakken, eventuellt å nekte å ta den imot . Man skal ha dårlig med reflekser hvis man ikke klarer å signalisere at man ikke vil ta imot, før det er for sent og bikkja faller i gulvet.

 

Det skal VELDIG lite til før en liten hund får skiveutglidning eller brekker ryggen når den faller slik. Dama burde anmeldt deg for dyremishandling.

Lenke til kommentar
Han la fra seg mobilen, og prøvde igjen uten hell selvsagt. Etter en liten stund hadde han lagt fra seg mobilen , pengeboka , en kjetting, og masse mynt. Til slutt gikk jeg tom for undskyldninger, og måtte spørre om han kanskje hadde noe annet på seg som kunne gjøre utslag på alarmen. -GREIT... sier han og drar ei stor dansk pølse ut av boksa si :!: Går igjennom igjen, og må snu for å levere tilbake DVD'filmene han hadde stappa i jakka si...

 

HAHAHA!! En pølse?! 'Greit' - akkurat som om han gjorde deg en tjeneste :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...