Gå til innhold

Hvorfor jeg ikke lenger jobber i butikk


Anbefalte innlegg

Hadde også en gammel dame som regelmessig kom innom. Hun hadde hver bidige måned med seg en telefonregning fra telenor. Hun insisterte hver gang på at hun ikke var kunde der og at det var noe feil med regningen. Av og til må man gjøre mer enn stillingen antyder. Jeg ringte telenor og de kunne bekrefte at hun hadde vært kunde der omtrent siden selskapet startet med telenett. Telefonregningen var også skyhøy, noe som kom av utrolig mange samtaler med 1881. Vedder på at hun har sett en av reklamene der folk ringer inn og spør om pannekakeoppskrifter osv :p

 

Selv om hun endte opp med å måtte betal regningen syntes hun tydeligvis at jeg var hyggelig, for etter vårt første møte begynte hun å komme bokstavelig talt løpende inn og legge igjen alt fra ulsokker til epler. Kjempesøt gammel dame. ;)

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber i matvarebutikk, og har opplevd et hav av crazy episoder.

Den episoden som kanskje har irritert meg mest er en 17 år gammel gutt som kom inn og skulle ha seg en boks snus. Dette var i sommer, og han gikk i baroverkropp og kjørte ut brystkassen så mye som mulig. Jeg ser jo på sekundet at denne patetiske skapningen ikke er 18, og spør om leg. Der river han opp et førerkort. IDet han viser det sier han; "Da er vell alt ok?"

 

Neineinei. Det viser seg at gutten har traktorlappen, og mener BESTEMT at vist du har lappen kan du kjøpe snus og røyk. Uansett hvor mye jeg prøver å forklare at du ikke blir 18 av å ha førerkort gir gutten ikke opp. Tilslutt må sjefen min forklare han det.. Herregud liksom.

 

Hadde også en fin episode med det som muligens er norges gjerrigste mann. Jeg hadde slått inn 2 poser, istedefor 1. Dette var for ca 2 timer siden, og mannen kommer inn døren og rett i kassen. PRessser seg frem og hiver kvitteringen i ansiktet mitt og roper: TO POSER??? HAR JEG TO POSER??

 

Jeg spørte rolig om mannen ville ha 50 øre tilbake, eller en pose til? Samtidig som en frekk 14 åringen i køen sier "lavt"; "Herregud han må være en fattig faen". Stakkars mannen river til seg en pose og går fort ut av butikken..

Lenke til kommentar

jobbet på binders i 11 dager sist år. var riktig nok bare på jobb 6 dager av de 11. Hatet den jobben, så jeg ga faen.

 

Men en gang kom det en dame i 30-40åra, som prøvde å ta med seg bikkja si inn, en sånn liten dært som hun bærte. Jeg sa at hun ikke kunne ta med seg bikkja inn. Så hun prøvde å gi meg bikkja si rett i henda mine.

Jeg hater bikkjer.

Så jeg slapp bikkja, den landa på ryggen, peip og løp ut. Dama løp etter grinende.

 

Trur den kjerringa lærte seg at man ikke gir dyr til folk uten å spørre først ja.

Lenke til kommentar
jobbet på binders i 11 dager sist år. var riktig nok bare på jobb 6 dager av de 11. Hatet den jobben, så jeg ga faen.

 

Men en gang kom det en dame i 30-40åra, som prøvde å ta med seg bikkja si inn, en sånn liten dært som hun bærte. Jeg sa at hun ikke kunne ta med seg bikkja inn. Så hun prøvde å gi meg bikkja si rett i henda mine.

Jeg hater bikkjer.

Så jeg slapp bikkja, den landa på ryggen, peip og løp ut. Dama løp etter grinende.

 

Trur den kjerringa lærte seg at man ikke gir dyr til folk uten å spørre først ja.

Nice, hater små hunder.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke om dette tells da, siden jeg ikke jobber i butikk, men du kan oppleve mye sprøtt som kokk ;)

 

Nå jobba jeg som kjøkkenassistent på et institusjonskjøkken, der vi lagde mat til folk som hadde brekt hofta eller lignende og måtte lære seg å gå igjen. Det er selvfølgelig mest gamle folk som er der, men noen ganger kommer det altså inn noen yngre folk. Noen ganer får vi inn noen som ikke er helt rettvise i hode, som i seg selv ikke er artig seff, men det kan altså lede til noen rimelig sprøe situajoner. Som en gammel dame jeg husker godt som:

1. Ikke brukte bh

2. Ikke huska å kneppe alle knappene på skjorta si :no: uuurk

 

Samme dama klarte altså å gjøre i buksa og ikke legge merke til det før hun kom til kantina og skulle spise frokost med alle de andre på huset. Var mye spy og gørr å vaske opp etter den frokosten ja!

 

Så har vi ett bakeri her som jeg også har jobba på, og jeg kan fortelle dere at bakerier er noen snuskete bedrifter. Jeg og en jente i bakerklassen var utplassert på det bakeriet i 2 uker, og hygienen var vel ikke akkurat på topp. Foreksempel var et en gammel bøtte som sto under en dryppende vask, full av rust og skittvann. Det var også noe langt og tynt der nedi. Vi sto altså å betrakta denne bøtta når denne lange og tynne tingen altså RØRTE på seg! Vi holdt oss langt unna den bøtta deretter ja :p

 

Så har jeg noen kokkekompiser, som også var utplassert omtrent på samme tid. Og en av dem var i kantina på en lokal videregående skole. Der på kjøkkenet lagde de bla. annet boller, som var svært populære blant elevene. Vi prater flere hundre boller pr. dag her. Dette kjøkkenet tok også inn folk med funksjonshemmelser, for at de skulle ha noe å gjøre om dagene. Det var en av disse som sto for bollebakinga hver dag. Og hun hadde altså for vane å plukke seg i nesa og bake det inn i deigen når ingen så på! Heldigvis så kompisen min det så jeg aldri kjøpte boller der ;)

 

Det sier jeg dere, som insider, aldri kjøp noe fra bakerier :whistle: Er faen meg værre en kebabsjapper de derre :p

Lenke til kommentar
Så har vi ett bakeri her som jeg også har jobba på, og jeg kan fortelle dere at bakerier er noen snuskete bedrifter. Jeg og en jente i bakerklassen var utplassert på det bakeriet i 2 uker, og hygienen var vel ikke akkurat på topp. Foreksempel var et en gammel bøtte som sto under en dryppende vask, full av rust og skittvann. Det var også noe langt og tynt der nedi. Vi sto altså å betrakta denne bøtta når denne lange og tynne tingen altså RØRTE på seg! Vi holdt oss langt unna den bøtta deretter ja :p

Og jeg håper virkelig du sender et tips til mattilsynet om dette bakeriet... slik at de får et lite besøk...

Lenke til kommentar
Hadde også en fin episode med det som muligens er norges gjerrigste mann. Jeg hadde slått inn 2 poser, istedefor 1. Dette var for ca 2 timer siden, og mannen kommer inn døren og rett i kassen. PRessser seg frem og hiver kvitteringen i ansiktet mitt og roper: TO POSER??? HAR JEG TO POSER??

 

Jeg spørte rolig om mannen ville ha 50 øre tilbake, eller en pose til? Samtidig som en frekk 14 åringen i køen sier "lavt"; "Herregud han må være en fattig faen". Stakkars mannen river til seg en pose og går fort ut av butikken..

 

Haha, genialt sagt. Jobber selv i butikk, og du har ingen aning om hvor mye jeg har lyst til å si noe i den stilen til folk osm absolutt skal klage på at jeg slo inn 1 ekstra pose, eller at jeg tok 14,90 pr kg for appelsiner istedenfor 14,50.

 

jobbet på binders i 11 dager sist år. var riktig nok bare på jobb 6 dager av de 11. Hatet den jobben, så jeg ga faen.

 

Men en gang kom det en dame i 30-40åra, som prøvde å ta med seg bikkja si inn, en sånn liten dært som hun bærte. Jeg sa at hun ikke kunne ta med seg bikkja inn. Så hun prøvde å gi meg bikkja si rett i henda mine.

Jeg hater bikkjer.

Så jeg slapp bikkja, den landa på ryggen, peip og løp ut. Dama løp etter grinende.

 

Trur den kjerringa lærte seg at man ikke gir dyr til folk uten å spørre først ja.

 

Muahaha, dødsbra. Sånne små lekehunder freaker meg ut, er bare rare.

 

 

Forøvrig, etter 4 år i butikk har jeg opplevd så mye rart at jeg blir svimmel av å tenke på det. Kommer desverre ikke på noe minneverdig i farten.

Lenke til kommentar

Jobber selv på bensinstasjon, og det er fasinerende hvor gjerrige enkelte er.

En gang var det enn mann som skulle ta ut 200 kroner. Han skulle ikke ha noe annet. Da kassesystemet nekter en å ta ut penger uten at en kjøper noe, er standardprosedyren når folk ikke skal ha noe å slå inn ett øre i kategorien "kiosk", for så å slå inn 200 på uttak. Mannen, som forøvrig sliter med alvorlige mindreverdighetskomplekser, så på kviteringen at han hadde betalt 200,01 kroner, og nermest roper ut at han har da for faen ikke kjøpt noe til ett øre. Han følger så opp med å bostavelig talt skjelle meg ut, og kaller meg ting som inkompetent, tilbakestående og ironisk nok også gjerrig. Han henvender seg så til sjefen, og refser henne kraftig for dårlig opplæring (det var min andre dag i jobben). Det ender med at sjefen får øverført det ene øret tilbake til kortet hans, og han vandrer illsint ut av butikken.

Lenke til kommentar

TV kommer inn til service. Lapp klistret på skjermen:

 

LAGER SUSSELYDER NÅR DEN BLIR SLÅTT PÅ.

 

Smask-Smask. Hvis den blir slått, burde vi sende en bekymringsmelding til Elektronikkforbundet. De har sikkert et krisesenter der også.

 

Mishandlede vekkerklokker f eks.

Endret av Haremstua
Lenke til kommentar

Greit jeg er bare en elektriker.

En god kunde av meg har vært så fornøyd med meg at gir vekk nr til venner og nesten venner og de som er venner av en venn osv.

Greit jeg hev opp noen lamper svart for han. Det var ikke snakk om mange kr'ene og lampene kunne han fint heve opp selv. Og greit jeg jobbet i nesten over 2 måneder på huset hans igjennom jobben min. Men har han noe han vil ha gjort. Ringer han rett til meg. Selv om jeg prøver å få han til å ringe firmaet.

 

Uansett. Div personer han har sendt min rettning:

En danske som kjøpte en liten hytte sak som forje eier hadde løpt til biltema hele tiden. Planen var å gjøre den om til fast bolig. Men tullingen krevde å trekke alt rør og ledning selv. Greit det så var det bare kobling for meg tenkte jeg. Dusten kjøpte de billigste boksene på biltema og rør som ryke bare du ser på de. Han hadde brukt over 40 stk skjøtemuffer på et lite hus på 50 kvadrat. Så når det endelig var min tur til å skru opp stikk og brytere, tok med meg alt. Vel dusten hadde bestillt utstyr fra tysk land. Av den gode gamle typen av poselen. Sånne brytere som du må vri for å slå på og av. Og boksene var så små at det ikke var om trent plass til alle ledningene bakom stikkene. Fæle lamper som sprekker om du er uheldig å skru til for hardt.

Så kommer han på slutten og tror at jeg skal ta hele dritten svart!!!! Øhhh hva skal jeg si til sjefen min da? At jeg har vært hjemme og malt på huset mitt i 2-3 dager? Ååååh var det ikke en manns firma!!!

 

En annen hadde lagt opp bokser og rør i en garsje. Vel boksene var okay. Men han hadde brukt vannslange som trekke rør og de hadde bare seget sammen inni veggene i varmen. Veldig lett å trekke ledninger inn. Ye Right.

 

Bare noen dager siden tok jeg en BKK rapport for enda en venn av han. Fikk han til å ringe inn til firmaet for å få adresse og alt det blabla i boks. Der sa han at jeg skulle se på noen stikk. Mens det var en BKK rapport som var saken!! Han håpte på at jeg kunne ta litt svart. Hadde det bare vært å se over noen stikk og hva som måtte gjøres så hadde jeg kanskje gjort det for å være grei.

Uansett da jeg hadde fikset opp i det BKK ville at jeg skulle rette opp så måtte jeg sefølgelig få en underskrift av sjefen og så fakse inn til BKK. Gode greier tenkte jeg bare.

Så får jeg en tekst melding fra han at den regningen ble litt dyrere enn han håpte på. Han hadde håpt på at jeg skulle ta litt under bordet. Så ble det en laaaaaang runde med sms'er. sukk.

 

Kunder som prøver å bestikke meg med esker med kvikk lunsj de har vunnet på danske fergen. I håp om billigere regning. Når hele jobben er på fast pris. Så når jeg nekte å ta i mot masse dritt skjokolade, så sniker hun seg ut og gjemme hele esken under jakken min på setet. Som jeg oppdager morningen etterpå når det er litt kaldt igjen og fjerner jakken. Der er det en eske med smeltet kvikk lunsj.

Lenke til kommentar
Opptaket fra overvåkningskameraet som dekker denne raden ligger i en mappe kalt "haha" sammen med en rekke andre gullkorn på skrivebordet til datamaskinen på kontoret den dag i dag. :D

 

---

 

Del dine opplevelser fra butikkjobb!

 

Jaha? Du er klar over at dette er meget ulovlig? Kun autoriserte personer har lov til å se på opptakk fra overvåkningskameraet, og det skal slettes kort tid etter det er tatt, med mindre det skal brukes som bevismateriale. Dette er faktisk ganske alvorlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...