Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

nytt hjullager. men hvor er det billigst?

VegardStr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spørs hva slags lager du skal ha da. Men det er de som selger hjullager bare til alt mulig, så da kan de hende de har et som passer. Som oftest mye billigere enn et som er laget for den bilen.

Gudene må vite hvilket lager eg skal ha. eg vet det att det kommer skrape/ule lyd av venstre fram hjul,

hvordan kan eg finne mer spesifikt ut hva eg trenger?

Lenke til kommentar

Hvis du har et konisk hjullager (formet som en kjegle hvis jeg ikke tar helt feil) så trenger du ikke noe spesialverktøy for å få presset det ut har jeg hørt. Her må du også være forsiktig slik at du strammer hardt nok, men ikke for hardt når du setter det tilbake på bilen.

Hvis det derimot er sylinderformet så må du ha et verktøy for å presse det ut. Jeg trengte i overkant av seks tonn trykk for å få ut bakre hjullager på min Mazda 626. Disse kan du stramme så langt bolten går. Husk å slå inn eventuelle låsetapper.

Lenke til kommentar
Ok, takk for svar ;)

Beklager trådstarter, mener ikke å stjele tråden din :p

Så spørs det bare om lageret tåler å kjøres ytterligere 10 mil til uten å gå seg varm og smelte inni felgen da..

har kjørt med mitt hjulager i den stand det er i no tur/retur ålesund - Oslo + fleire mnd md kjøring :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...