Gå til innhold

Soner på film. ingen funker på min blu ray spiller. trenger hjelp.

*Magnus*

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en acer laptop, med innebygd blu ray spiller. Men problemet er, alle blu ray filmene jeg har (alle bestillt fra cdon.com) funker ikke.

Får opp på skjermen noe med at filmen er Sone B (står på baksiden av coverene og), så spilleren vil ikke spille de.

så kikket jeg på properties på blu ray spilleren, og fant ut av jeg kan forandre "region" til forskjellige region nummer, står som standard på "region 2".

Så kikket jeg på alle landene, og hva slags region de har. Med tanke på at jeg har bestillt fra cdon, så kikket jeg på norsk og svensk region, og begger var region 2, som står på standard.

Er det mulig of forandre dette på noen måter, slik at jeg kan se filmene mine ?

Kan bare forandre 4 ganger, så velger og spørre her, før jeg skifter hehe.

-Takk

edit: leif

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takker for svar :) noen som har noen blu ray avspiller program og anbefale? slik at jeg kan prøve. :)

tar og prøver CyberLink PowerDVD Ultra

håper den funker :)

EDIT:

prøvde cyberlink powerdvd ultra. men samme melding som den andre:

ATTENTION: This disc has been coded for Region B only and will not play in this machine. PLeas eeject this disc and play on a Region B player.

:(

EDIT2:

fant settings for BDROM i programmet der det står: Country code: Norway

Region code: A (og en liste over alle landene) må få byttet den til B da regner jeg med. synd de er grå, så kan ikke skifte.. bah..

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
Løser ikke dette seg ved å bare laste ned et bedre avspillingsprogram?

Nei! Det løses ved og oppgradere/fjerne firmware'en. Firmware er et dataprogram som er innebygd i maskinvaren, for eksempel en mikrokontroller. Det kan også gis på flashminne eller som en binær bildefil som kan lastes opp på eksisterende maskinvare av en bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...