Gå til innhold

Dempe støy ifra bærbar?

Larsemão

Anbefalte innlegg

Min bærbare Asus F3T pc har en prosessor på 1.6 ghz. Til vanlig lar jeg den gå på 800 mhz, og da bråker den litt men det er ikke det som er problemet. Når jeg skal spille eller bruke programmer som trenger en del av cpu'en må jeg skru opp til 1.6 ghz, og da bråker pcen voldsomt. Har prøvd å se om det er støv på viften

Kan jeg få dempet dette bråket? Skru ned viftene litt eller noe slik ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min bærbare Asus F3T pc har en prosessor på 1.6 ghz. Til vanlig lar jeg den gå på 800 mhz, og da bråker den litt men det er ikke det som er problemet. Når jeg skal spille eller bruke programmer som trenger en del av cpu'en må jeg skru opp til 1.6 ghz, og da bråker pcen voldsomt. Har prøvd å se om det er støv på viften

Kan jeg få dempet dette bråket? Skru ned viftene litt eller noe slik ?

Beste muligheten er vel å bytte viften til fordel for en med bedre kvalitet.

Lenke til kommentar
Går det ann og skru ned viftene a? Så de ikke bråker like mye ? Eller har det en negativ effekt?

Hvordan skal jeg isåfall skru ned viftene?

Det finnes programmer som kontroller viftene ja, men temperatur er jo et stikkord her. Først bør du laste ned et program som måler temp så du kan se hva du ligger på i dag. Når det er gjort sjekker du toleransegrensen for prosessoren (intel hjemmesider) og har du noe å gå på kan du jo begynne å fikle med viftene. Personlig ville jeg nok sett om det fantes en bedre vifte på markedet. Evt oppdatere BIOS dersom dette ikke er gjort da produsentene ofte gjør endringer på viftekontrollen, feks få de til å slå inn tidligere så de ikke kjører på maks guff når de først går på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...