tness Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Hallo, jeg er kobblet opp med en Trådløskommunikasjon. Jeg er kobblet opp til en Høgskole. Problemet er at kapasiteten er på på 11Mb fra de boligkomplekset jeg bor i og til skola. På dag tid går det utrolig tregt. ISDN fart. På natt, mindre brukere, bra fart. Lurte på om det finns et prog, eller noe tweeking i XP som gjør at jeg kan "stjele" litt mere båndbredde? Dette vil gå utover andre, men men.. Håper noen kan hjelpe meg her. T... Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Dette tipset vil kanskje ikke hjelpe deg når internet går tregt, men det vil nok hjelpe når internet går kjapt. http://www.digi.no/digi98.nsf/pub/dd200111...12_ero_24233005 Høres ut som om skolen din har for lite båndbredde, eller at elevene bruker båndbredden til useriøse ting (MP3, filmer, warez, spill og lignende). Det er ikke så mye å gjøre med det. Lenke til kommentar
goggi Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Vet ikke hvordan det er med andre leverandører, men på Orinoco Lucent WLAN 11 mbps er virkelig maks overføring 3-4 mbps. Resten kan man jo lure på hva brukes til. Hvis du sitter lenger unna enn ca. 10 meter så blir forbindelsen ennå dårligere. WLAN 11 mbps er bortkasta penger. WLAN 55 mbps blir kanskje bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå