Gå til innhold

Trenger øyeblikkelig hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Har windows 2000 professional, og nå klikker jeg snart. Problemet er hvordan man i all verden skal sette opp et nettverk med win2k.

Kort sagt, jeg finner ingen maskiner i nettverket. Det rare er at jeg må være tilkoblet det lokale nettverket, jeg sender og mottar pakker. (Dvs, jeg sender mange men mottar aldri mer enn kanskje 2-3)

Må jeg sette opp ip og DNS adresser. Det står nå på "motta fra server" eller nå sånt. Hvordan adresser skal jeg sette opp her da? Forøvrig er alle relevante protokoller installert, og nettverkskortet har de nyeste driverne og funker utmerket.

Kan noen gi meg en liten leksjon i hvordan man setter opp hele sulamitten??

PS: Sitter på lan akkurat nå og merkelig nok er det ingen som kan _litt_ om win2k. Nesten så jeg ønsker meg tilbake til dagene med win98. Slit at det kræsjet hele tiden, men da trengte jeg bare å plugge i tp-kabelen så funket alt. :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter du i lan?

Har dere DHCP server?

Eller er det lokalt lan? uten DHCP server?

Bruker dei andre maskinene IP addresse? Kva ip addresse.

Vis dere har DHCP server skal det være nok og installere TCP/IP så skal det fønke.. Du kan også prøve og installere NETBEUI protokollen.

Du kan prøve og legge inn IPX protokollen i Win2k, men det er lite egna protokoll til filoverføring.

TCP/IP ruler her.

klikk slik Start --> Kjør/run --> CMD (ENTER)

Skriv så IPCONFIG og trykk enter... ser du da info'n om nettverkskortet ditt? Kva ip addresse osv den har?

Vis du har fått tilgitt f.eks 192.168.0.45 så kan du prøve og pinge 192.168.0.1 eller ein anna.

for å pinge ein anna masking skrive du bare Ping 192.168.0.1 i ms-dos ledetekstleddet (cmd)

DNS server addresse er ikkje nøye, vis du ikkje skal på internett.

Ingen som kan noe om WIN2K? konge oprativsystemet... dårlig...

Det lyser vel på nettverkskortet... ja, det må det gjere... sida du mottok eit par pakker.

skriv litt om kva nett dere har så blir det så mykje einklere. (med eller uten DHCP server)

Quote:

On 2001-09-29 00:44, AntifA skrev:

Har windows 2000 professional, og nå klikker jeg snart. Problemet er hvordan man i all verden skal sette opp et nettverk med win2k.

Kort sagt, jeg finner ingen maskiner i nettverket. Det rare er at jeg må være tilkoblet det lokale nettverket, jeg sender og mottar pakker. (Dvs, jeg sender mange men mottar aldri mer enn kanskje 2-3)

Må jeg sette opp ip og DNS adresser. Det står nå på "motta fra server" eller nå sånt. Hvordan adresser skal jeg sette opp her da? Forøvrig er alle relevante protokoller installert, og nettverkskortet har de nyeste driverne og funker utmerket.

Kan noen gi meg en liten leksjon i hvordan man setter opp hele sulamitten??

PS: Sitter på lan akkurat nå og merkelig nok er det ingen som kan _litt_ om win2k. Nesten så jeg ønsker meg tilbake til dagene med win98. Slit at det kræsjet hele tiden, men da trengte jeg bare å plugge i tp-kabelen så funket alt. :smile:

Lenke til kommentar

Da må du spørre dem... så angir du ip addresse i network and dailup connections --> LAN connection osv...

Du må ha ei addresse som ikkje er i bruk seff

Quote:

On 2001-09-29 02:13, AntifA skrev:

Er lokalt lan uten DHCP server. De andre har ip-adresser, men jeg aner ikke hvilke.. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...