Gå til innhold

Darkfall is coming!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, hvorfor ikke?

Seriøst, ta livet med ro og slapp av litt.

Det er bare et spill. Det er ikke ragnarok om du ikke kan spille ved launch.

 

Hva forventer du at Aventurine skal gjøre?

 

1. La alle som vil spille, selv om de ikke har ressurser til å åpne flere servere og at hele driten kommer til å krasje og sannsynligvis aldri bli fullstendig spillbart fordi ingen noensinne kommer seg ut av starting area.

 

2. Bestemme seg for at nei, siden vi ikke har ressurser til å åpne flere servere skal vi kaste bort 10 års arbeid og drite i hele spillet.

 

eller

 

3. Slippe inn en pulje og vente til de aller fleste av dem er ute av starting area og så slippe inn flere mennesker og åpne flere servere etterhvert som ressursene er tilstede og den første servern begynner å fylles opp.

 

Jeg vet ikke jeg, hva syns dere virker mest logisk?

Og jeg tror neppe Aventurine med noen god nøyaktighet kan anta hvor lang tid det tar før de finner det trykt å åpne for salg igjen uten at servern nok engang tar fyken.

 

Problemet er vel hovedsakelig at serverne er bygget opp for å støtte en god mengde spillere, men dette inkluderer så klart ikke en hel haug med spillere plassert på ett og samme sted.

 

Beklager hvis jeg høres ut som en gedigen fanboy, jeg sitter her selv uten spillet, er medlem av en klan og har fulgt utviklingen lenge og skulle elsket å klort fingra i dette for øyeblikket, men jeg syns likevel at Aventurine tok det beste valget.

Om dette er uakseptabelt for deg er vel det ditt eget problem.

Lenke til kommentar

Det er ikke det at vi ikke får spilt spillet som er det store problemet. Det er mangel på info! Det som gjør meste parten av folket frustrert. Det er noe helt annet å kreve en plass i spillet, enn å kreve en rough ETA. De gjør selfølgelig det rette ved å vente til de har en perm. løsning. Men hvordan de lover og ikke leverer henger ikke sammen. Har sagt de får "open new sales" tomorrow,soon, as soon as possible osv osv... Ikke rart folk blir lei..

 

"Beklager hvis jeg høres ut som en gedigen fanboy, jeg sitter her selv uten spillet, er medlem av en klan og har fulgt utviklingen lenge og skulle elsket å klort fingra i dette for øyeblikket, men jeg syns likevel at Aventurine tok det beste valget.

Om dette er uakseptabelt for deg er vel det ditt eget problem."

 

Ubrukelig

Lenke til kommentar

Har spillt en del mer nå.

 

Serverne sliter en del med lag og desync, selv om det på ingen måte kan sammenlignes med slik det var i starten. Nå kan det virke litt vanskelig å treffe mobs, og de porter litt rundt av og til.

 

Når det gjelder combat systemet synes jeg Melee systemet er virker litt simpelt. Nå siden det er en del lag kan jeg kanskje ikke si sikkert men førsteintrykket er at det er vanskelig å dodge og komme seg unna angrep. Systemet blir derfor alt for simpelt der alt du gjør er å peke og trykke, uten at det krever noen fantastisk aim eller noe slikt. Håper ting blir mer avansert etterhvert for hvis det forholder seg slik som det her så er det veldig simpelt, lite skillbasert og veldig lite varierende.

 

For øyeblikket virker ranged combat som det som kan være litt morro. Her trenger du aim og slik ihvertfall.

 

Det er veldig morro å drepe og loote en annen player, og det er nok dette som har gitt meg mest så langt.

Lenke til kommentar
Serverne sliter en del med lag og desync, selv om det på ingen måte kan sammenlignes med slik det var i starten. Nå kan det virke litt vanskelig å treffe mobs, og de porter litt rundt av og til.

Har ikke merket noe særlig. Litt lag spikes inn i mellom. Men det stemmer at de fleste mobsa fryser i ca. 5 sekunder og så teleporterer tilbake til hvor de var 5 sekunder senere. Og det skjer kanskje hvert 3 minutt eller noe.

Lenke til kommentar
Forresten, noen som har en klan som rekrutterer? Ser at jeg ligger tynt ann om jeg går inn i Darkfall uten noen ved min side. :)

Inntrykket mitt er at ved soloplay, så stiller du rimelig svakt. Du klarer å ta goblins, troll (ikke for mange om gangen), du klarer å hogge ved og skaffe stein og jern. Utforske kan du også, helt til du møter en gjeng på slakteoppdrag og mounts. Ellers så finner du hundrevis av mobs du ikke har sjans til å drepe.

 

Selv løp jeg inn i et gigantisk skjellet (Giant skeleton), og den skadet rimelig bra, så venter på at klanen skal få kjøpt spillet så vi kan begynne og skaffe ting :) .

 

Jeg forstår frustrasjonen til de som ikke har spillet og ikke har peiling om det tar et par dager, uker eller måneder før de slipper flere folk til. Et estimat eller statusrapport hadde hjulpet veldig.

 

Det morsomste jeg var borti er jakting på alver som hadde kommet seg til byen. Ble vel et lite lag på 10ish stk mot 3 alver som tydeligvis hadde kommunikasjon. :wee: .

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Forresten, noen som har en klan som rekrutterer? Ser at jeg ligger tynt ann om jeg går inn i Darkfall uten noen ved min side. :)

Inntrykket mitt er at ved soloplay, så stiller du rimelig svakt. Du klarer å ta goblins, troll (ikke for mange om gangen), du klarer å hogge ved og skaffe stein og jern. Utforske kan du også, helt til du møter en gjeng på slakteoppdrag og mounts. Ellers så finner du hundrevis av mobs du ikke har sjans til å drepe.

 

Selv løp jeg inn i et gigantisk skjellet (Giant skeleton), og den skadet rimelig bra, så venter på at klanen skal få kjøpt spillet så vi kan begynne og skaffe ting :) .

 

Jeg forstår frustrasjonen til de som ikke har spillet og ikke har peiling om det tar et par dager, uker eller måneder før de slipper flere folk til. Et estimat eller statusrapport hadde hjulpet veldig.

 

Det morsomste jeg var borti er jakting på alver som hadde kommet seg til byen. Ble vel et lite lag på 10ish stk mot 3 alver som tydeligvis hadde kommunikasjon. :wee: .

 

Har også prøvd å finne info om lansering osv. Er spillet åpent for registrering enda eller? Sitter og tærer på Warhammer og er ganske dritlei end game stæsjet der i leieren nå :( Trenger forøvrig også guild til DF når den tid kommer... WAR gutta kommer ikke til å spille "darkfail"

Endret av s0und
Lenke til kommentar
SCreenshots gutter. :(

Den innebygde funksjonen for screenshots fungerer ikke (eller så har jeg ikke funnet hvor de lagres), og gidder ikke gå til paint hver gang jeg tar screenshot. Så program som lagrer bildet automatisk hadde vært noe :wee: .

 

Får håpe det er oppe til påsken :)

(les: *Mine innlegg*)

Hehe, noe annet ville vært synd. Og tipper at en stor andel kommer til å droppe det da.

 

Det jeg lurer på er hvordan reglene for makroing er. Noen sier at det er lov utenfor vakttårn, andre sier det er lov overalt, noen sier at det er grunn til ban med en gang osv osv.

Det er så kjedelig å trykke venstre museknapp hvert tiende sekund når jeg heller kunne hatt latt være, men likefullt vært ved maskinen (dualscreen er tingen) :cool: .

Lenke til kommentar
SCreenshots gutter. :(

Den innebygde funksjonen for screenshots fungerer ikke (eller så har jeg ikke funnet hvor de lagres), og gidder ikke gå til paint hver gang jeg tar screenshot. Så program som lagrer bildet automatisk hadde vært noe :wee: .

 

Får håpe det er oppe til påsken :)

(les: *Mine innlegg*)

Hehe, noe annet ville vært synd. Og tipper at en stor andel kommer til å droppe det da.

 

Det jeg lurer på er hvordan reglene for makroing er. Noen sier at det er lov utenfor vakttårn, andre sier det er lov overalt, noen sier at det er grunn til ban med en gang osv osv.

Det er så kjedelig å trykke venstre museknapp hvert tiende sekund når jeg heller kunne hatt latt være, men likefullt vært ved maskinen (dualscreen er tingen) :cool: .

 

Macroing er ikke lov, men de har ikke nok resursser til å ta alle. De er spesielt oppmerksomme på folk som macroer innenfor murene og beskyttelsen til tårnene. Ellers er det lite de kan gjøre virker det som. Blir du tatt kan du derimot bli bannet, du får ihvertfall en advarsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...