Gå til innhold

Darkfall is coming!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[klipp]

Jeg hypet Age of Conan pga det skulla ha visse "sandbox" ellementer ved det som viste seg å være falskt. Dette var min hovedgrunn til at jeg sluttet med det. Combat systemet syntes jeg var et kjempe løft kontra det vi allerede har i WoW, WAR, LOTRO etc etc pga poin'n click, auto-attack etc etc er for meg "bånn i bøtta" når det gjelder melee combat.

Oophus tror du ville like det som har skjedd i AoC i 1.04. Det du tidligere har beskrevet om å holde de fiendtelige guildene unna progressjon kan man nå faktisk gjøre ved å kontrollere og sendte hit squads rundt i Cimmerian End. PvP resources har på min server ihvertfall gitt masse kul PvP, god pvpxp. samtidig med at man har hjerte i halsen når man har gatehret mye, og må komme seg i live til nærmeste bank før man mister det. Samme gjelder når man man downer en enemy. Gleden er stor når man åpner en pose med mye resources.

 

Taktikk elementet er også mye mer tilstede værende i og med at man må beskytte de som farmer samtidig som man har et stort landskap å forholde seg til.

 

Så en liten dose sandbox har det blitt selvom vi ikke snakker full loot eller perma. men et steg i retning av player driven definitivt.

 

Ok helt seriøst her. Når jeg spilte MS Warrior i WoW hadde jeg keybindings rundt hele venstrehånda, med modifiere som shift og alt fordi det ikke var nok knapper. Samme greia var det med Rogue, Shaman, Mage, Hunter og Druid for meg.

 

Det eneste jeg brukte musen til når jeg spilte WoW var til å flytte kameraet så jeg kunne eie folk som ikke var rett foran meg.

 

Jeg klarer ikke å se hva som er "mer avansert" med å klikke en knapp fanatisk for å svinge sverdet, mens man løper etter en kar og prøver å være i range. Jeg hatet også combat systemet i AoC, men dette ser da bare helt noldus ut...

 

Jeg er dypt skeptisk til dette spillet, tviler på at jeg gidder å prøve det engang etter å ha kastet bort tid på andre drittspill som har floppet hardt. Tror MMO gameren i meg har blitt drept av Funcom og Mythic.

 

Det du peker på her er helt riktig. FunCom lyktes veldig godt med markedsføringsstuntet no-autoattack/sandwich gameplay. Dette var et sleivspark til WoW og "sette seg opp på sin høye hest" fra FunCom. Det som overasker meg er at fansen til AoC har hoppet så tilgrader på det og ikke i stedet "called the bluff". Greit nok at man ikke liker combat-systemet i AoC bedre, men som du så godt påpeker er combat'en såvist ikke noe "trykk autoattack, gå å ta seg en sandwich og spise den samtidig som man ser combaten utfolde seg", som Erling Ellingsen kjørte hardt på. ja det var slik tildels i EverQuest. Men dette var vel det siste spillet det var slik. Gjør du slik i Arena-systemet i WoW taper du alle kampene. Og gjør du det bra kjører du specialattacksene dine nærmest i riktig tiendelsekund.

 

kan vi ikke komme bort fra dette med autoattack argumentasjonen nå og kalle en spade en spade.

 

(eneste jeg stusser på er at du skriver at ms warrior (mortalstrike) hadde mange knapper, er vel ikke akkurat kjent for det. Som Rogue var dette min antiklasse, og da var det få abilities (altså knapper) som ble brukt mot meg.. mye hampstring, execute. Mens resto druid dog hadde jo helt korrekt et helt lass i og med at det nesten var 3 klasser i ett.)

 

Jepp, men vet ikke om det er FunCom eller Mythics feil at MMOsjangeren har fått seg en trøkk. Tror det er den brutale virkelighet der ute. Darkfall kommer også til å "feile", og bli sittende igjen med en liten gjeng hardcore fans. Men det virker som det er det de vil også skal vi tro markedsføringen.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Det var umulig å få registrert seg. Jeg oppdaterte siden konstant og fikk skrevet inn info, bare for å bli møtt med 404.

 

Hvis jeg ikke får spille på launch, blir jeg frustrert.

Forbered deg på å bli frustrert :p

Tviler sterkt på at folk flest kommer seg på i morgen.

Tviler egentlig på at launch går smertefritt i morgen ;)

om de har klart begrense så går det vel kanskje, om de ikke har regnet feil på resursser etc..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...