Bulletus Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 AOC har vært dødt siden i sommer. Alikevel , skulle DF oppnå spillerbasen som AoC har i øyeblikket skal de være strålende fornøyd.Og som flere har skrevet m vi har merket en liten tilbakestrøm av spillere til AoC og siden de har en ganske fremragende plattform som bare kan bli bedre av nettopp - forbedringer så er ikke DF i NÆRHETEN av AoC sin klasse.AoC har den beste lyden av ALLE spille utgitt til dags dato , de har den beste grafikken , bra gameplay osv , de fundamnetale feilene ved spillet er i ferd med å bli rettet på. De fleste av den millionen+ som spilte AoC ved release har sagt at de er positive til å komme tilbake når mye er fikset på. Å sammenligne DF med AoC er LITT overkill enda,,,, Lenke til kommentar
nocR Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 AOC har vært dødt siden i sommer. Alikevel , skulle DF oppnå spillerbasen som AoC har i øyeblikket skal de være strålende fornøyd.Og som flere har skrevet m vi har merket en liten tilbakestrøm av spillere til AoC og siden de har en ganske fremragende plattform som bare kan bli bedre av nettopp - forbedringer så er ikke DF i NÆRHETEN av AoC sin klasse.AoC har den beste lyden av ALLE spille utgitt til dags dato , de har den beste grafikken , bra gameplay osv , de fundamnetale feilene ved spillet er i ferd med å bli rettet på. De fleste av den millionen+ som spilte AoC ved release har sagt at de er positive til å komme tilbake når mye er fikset på. Å sammenligne DF med AoC er LITT overkill enda,,,, Fortell meg du, hvordan har du tenkt at Funcom skal lokke tilbake 1 million brukere når 50%++ er i Azeroth, på jakt etter The Lich King? Nå som en helt ny 3.1 patch og Seseaon 6 kommer kan du bare glemme at MMO-traverene kommer tilbake. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 For min del prøvde jeg å spille WoW igjen for å ha det som et tidsfordriv. Kom ikke lengre enn til level 75 før jeg var så forbanna lei for "N'te" gang at jeg gav opp igjen. Regner med at det er flere folk som er i min situasjon der WoW kun fungerer som et tidsforbruk hvor de (prøver) venter på noe nyere og bedre skal komme på banen. Age of Conan har et godt utgangspunkt, men det manglet arbeidstimer på det til at det klarte å holde på sin brukergruppe, så om et år eller to med patcher og eventuelle expansion packs så trur jeg det kan være et godt sted å bruke sin tid på. Men igjen, AoC viste seg å være enda et "theme park" spill, noe jeg er lei av atm. Så Darkfall og Mortal Online (eventuelt Earthrise, Fallen Earth) skal testes først før jeg hopper tilbake hvertfall. Lenke til kommentar
Robinvi Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 Skal være enig i at AoC gameplay funker bra, men jeg mener hovedgrunen til at det fortsatt lever er grafikk, lyd, musikk, "feeling/steming" og lignede. Uten dette hadde AoC vært dødt, og nei det er absolutt ikke dødt selv om noen her ikke spiller (meg inkludert) AoC har uansett kommet seg veldig, og det er et meget bra spill nå selv om det fortsatt mangler content. Den neste patchen kommer med en del nytt content da ihvertfall. Når det gjelder WoW så spillte jeg WotLK (spillte "hardcore" i TBC frem til Mu'ru kill, som var top 30 i verden) i ca 2 uker. Kom til level 80 som en av de 20 første eller noe slikt, kjørte alle instancene og fikk rep og det beste rare gearet jeg kunne, og så startet raiding. Når arena sesongen kom og jeg hadde kjørt alle raids of 1-shotta stort sett det som var av bosser ettersom de var helt latterlig enkle gikk det opp for meg at spillet fortsatt var en evig grind med 0 nytt som kunne holde meg i spillet. Logget ut og kanselerte kontoen min 2 uker etter siste innlogging. Personlig synes jeg det er rart at ikke flere blir lei av det evige grinden, og når er det i tillegg så enkelt at alle klarer alt og du har ingen fordeler med å faktisk ha litt skills. Alle får de samme "rewards" uansett. Laget en lang post angående dette i en annen tråd, men det blir vel OT ettersom dette er en DF tråd. Blir spennende å se om det blir release den 25 eller ikke. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 Aventurlol har ikke sjans til å imøtekomme 1 million spillere åkke som. Er det ikke så at de sliter å stille med flere enn én server? Blir helt vilkårlig hvem som får laget seg konto før showet er utsolgt. Lenke til kommentar
Sjokoladefisk Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 hvor får du de tallene i fra? er da ingen måte og vite at 50% av de som stakk i fra aoc, spiller WoW nå. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) AOC har vært dødt siden i sommer. Alikevel , skulle DF oppnå spillerbasen som AoC har i øyeblikket skal de være strålende fornøyd.Og som flere har skrevet m vi har merket en liten tilbakestrøm av spillere til AoC og siden de har en ganske fremragende plattform som bare kan bli bedre av nettopp - forbedringer så er ikke DF i NÆRHETEN av AoC sin klasse.AoC har den beste lyden av ALLE spille utgitt til dags dato , de har den beste grafikken , bra gameplay osv , de fundamnetale feilene ved spillet er i ferd med å bli rettet på. De fleste av den millionen+ som spilte AoC ved release har sagt at de er positive til å komme tilbake når mye er fikset på. Å sammenligne DF med AoC er LITT overkill enda,,,, Fortell meg du, hvordan har du tenkt at Funcom skal lokke tilbake 1 million brukere når 50%++ er i Azeroth, på jakt etter The Lich King? Nå som en helt ny 3.1 patch og Seseaon 6 kommer kan du bare glemme at MMO-traverene kommer tilbake. Er neimen ikke sikker på om de konkurrerer om samme spillegruppe, dessuten begynner endel folk å bli drita lei WoW nå. Ungene vokser opp og vil ha noe annet enn barnehage etterhvert. Strømmen tilbake til AoC har begynt og det viser seg at det egentlig ikke var så mange hoved endringer som skulle til.Mye end content er added og mer er lovet.Folk er rett å slett dritt lei "epics" like vanlig som fluer på en kumøk. Endret 9. februar 2009 av Bulletus Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 Aventurlol har ikke sjans til å imøtekomme 1 million spillere åkke som. Er det ikke så at de sliter å stille med flere enn én server? Blir helt vilkårlig hvem som får laget seg konto før showet er utsolgt. Har noen sakt at de kommer til å få 1 million spillere? 1 million spillere ville vært sinnsykt. Og nei, de klarer å få mer enn 1 server, men de sliter med å få opp nok til å støtte 300,000 spillere med engang. 300,000 spillere = 6-8 servere. Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 For min del prøvde jeg å spille WoW igjen for å ha det som et tidsfordriv. Kom ikke lengre enn til level 75 før jeg var så forbanna lei for "N'te" gang at jeg gav opp igjen. Ikke så rart at man går lei på level75 er vel bare pve xp grind sålangt? PvP'en er vel spart til end game. Siden tråden har gått endel offtopic... Kan noen si meg om aerial combat'en og mech pvp'en i wotlk er kul? Personlig synes jeg det blir alt for spaca (utenfor WoW settingen) og var en av hovegrunnene til at jeg ikke gikk videre fra tbc til wotlk. Lenke til kommentar
Skvate Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 AOC har vært dødt siden i sommer. Alikevel , skulle DF oppnå spillerbasen som AoC har i øyeblikket skal de være strålende fornøyd.Og som flere har skrevet m vi har merket en liten tilbakestrøm av spillere til AoC og siden de har en ganske fremragende plattform som bare kan bli bedre av nettopp - forbedringer så er ikke DF i NÆRHETEN av AoC sin klasse.AoC har den beste lyden av ALLE spille utgitt til dags dato , de har den beste grafikken , bra gameplay osv , de fundamnetale feilene ved spillet er i ferd med å bli rettet på. De fleste av den millionen+ som spilte AoC ved release har sagt at de er positive til å komme tilbake når mye er fikset på. Å sammenligne DF med AoC er LITT overkill enda,,,, De fundamentale feilene i AoC kan aldri rettes: Overdreven instancebruk, klassebasert charactersystem, ikke skikkelig PvP(eller "FFA PvP") med full loot. Darkfall har ikke disse feilene, og det er grunnen til at 50k+ mennesker har ventet i flere år på spillet. FC driver også å utvikler et annet MMO, så ikke forvent for mye oppfølging av AoC. Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) De fundamentale feilene i AoC kan aldri rettes: Overdreven instancebruk, klassebasert charactersystem, ikke skikkelig PvP(eller "FFA PvP") med full loot.Darkfall har ikke disse feilene, og det er grunnen til at 50k+ mennesker har ventet i flere år på spillet. FC driver også å utvikler et annet MMO, så ikke forvent for mye oppfølging av AoC. Hva som er de fundamentale feilene blir her veldig subjektivt. Klassebasert charactersystem er dog absolutt IKKE en fundamental feil i seg selv. Kan dog være enig i at overdreven instansebruk ikke er så lurt i MMO. FFA: Ja FunCom snakket jo om å ha en server for dette. Og for hard-core var nok uteblivelsen av dette et slag i ansiktet. Er vel lite trolig at det blir noe av nå, men burde ikke kreve så enorme grep. Darkfall har ikke disse feilene....: Nei, det har ikke disse "fundamentale" feilene. Men, believe me, det kommer til å ha andre store fundamentale feil som ikke er avdekket enda. Vi har da fulgt nok utviklinger til å se dette. Og ja før noen sier themepark... Shadowbane (sandbox) feilet på kontrollere. Alle var endig om at det var veldig bra, men at det å bevege character var knotete (klikke på bakken). Sandbox eller ordet Darkfall er ikke en garanti mot fundamentale feil. Endret 10. februar 2009 av maanemann Lenke til kommentar
Sjokoladefisk Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 AOC har vært dødt siden i sommer. Alikevel , skulle DF oppnå spillerbasen som AoC har i øyeblikket skal de være strålende fornøyd.Og som flere har skrevet m vi har merket en liten tilbakestrøm av spillere til AoC og siden de har en ganske fremragende plattform som bare kan bli bedre av nettopp - forbedringer så er ikke DF i NÆRHETEN av AoC sin klasse.AoC har den beste lyden av ALLE spille utgitt til dags dato , de har den beste grafikken , bra gameplay osv , de fundamnetale feilene ved spillet er i ferd med å bli rettet på. De fleste av den millionen+ som spilte AoC ved release har sagt at de er positive til å komme tilbake når mye er fikset på. Å sammenligne DF med AoC er LITT overkill enda,,,, De fundamentale feilene i AoC kan aldri rettes: Overdreven instancebruk, klassebasert charactersystem, ikke skikkelig PvP(eller "FFA PvP") med full loot. Darkfall har ikke disse feilene, og det er grunnen til at 50k+ mennesker har ventet i flere år på spillet. FC driver også å utvikler et annet MMO, så ikke forvent for mye oppfølging av AoC. Klassebasert charactersystem og ikke noe full loot pvp, er da ikke feill. spillet skal være slik, Blir helt galt og kalle dette "Feil" Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 Hvis man har et normativt syn på hvordan noe skal være, vil det bli "feil". Men AoC er riktig i forhold til egne premisser. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 AOC har vært dødt siden i sommer. Alikevel , skulle DF oppnå spillerbasen som AoC har i øyeblikket skal de være strålende fornøyd.Og som flere har skrevet m vi har merket en liten tilbakestrøm av spillere til AoC og siden de har en ganske fremragende plattform som bare kan bli bedre av nettopp - forbedringer så er ikke DF i NÆRHETEN av AoC sin klasse.AoC har den beste lyden av ALLE spille utgitt til dags dato , de har den beste grafikken , bra gameplay osv , de fundamnetale feilene ved spillet er i ferd med å bli rettet på. De fleste av den millionen+ som spilte AoC ved release har sagt at de er positive til å komme tilbake når mye er fikset på. Å sammenligne DF med AoC er LITT overkill enda,,,, De fundamentale feilene i AoC kan aldri rettes: Overdreven instancebruk, klassebasert charactersystem, ikke skikkelig PvP(eller "FFA PvP") med full loot. Darkfall har ikke disse feilene, og det er grunnen til at 50k+ mennesker har ventet i flere år på spillet. FC driver også å utvikler et annet MMO, så ikke forvent for mye oppfølging av AoC. Klassebasert charactersystem og ikke noe full loot pvp, er da ikke feill. spillet skal være slik, Blir helt galt og kalle dette "Feil" Det blir jo helt absurd. Conan er et MMORPG. Er det en feil å ha snikskytterrifle i et FPS? Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 FC driver også å utvikler et annet MMO, så ikke forvent for mye oppfølging av AoC. Dette er bullshit opp i mente, Anarchy Online er et godt eksempel , AO har FC nå holdt levende i 8 år !! Og still going strong ! FC har gjort grep med AoC ,endel lead producers har gått og erstattet , forandringer i AoC er blitt gjort og masse er på vei.Spillet har fått en ny vår og det forventes at enda flere spillere skal komme tilbake etter megapatchen som kommer innen 2 uker. Angående DF så er situasjonen litt annerledes ; Utviklerene får EN SJANSE til å gjøre ting riktig,går spillet til helvete og spillerbasen forsvinner, har de ikke ressurser nok til å snu skuta. Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 (endret) Dette er bullshit opp i mente, Anarchy Online er et godt eksempel , AO har FC nå holdt levende i 8 år !! Og still going strong ! Må uansett si at jeg haddet håpet FunCom hadde holdt litt mer igjen særlig med tanke på hvor tøff hverdag AoC fikk. Midt i den tøffe tiden kom det en "pressemelding" som sa ny MMO. (Ga meg litt "nå forlater vi et synkende skip"-følelse). AoC har vel foreløpig ikke blitt noen gullgruve heller. Er vel omtrent på breakeven nå. baserer dette på at FunCom sa de måtte ha 250K subs for å gå i pluss og ligger ifølge ryktene på 200-250K nå. FC har gjort grep med AoC ,endel lead producers har gått og erstattet , forandringer i AoC er blitt gjort og masse er på vei. Største betydning her var etter min mening at Craig Morrison tok over. Med en gang fikk vi en klar og støere visjon/progresjon. Hadde dette skjedd tidligere hvem vet... kanskje vi hadde hatt et spill mer i tråd med det som ble skissert community på launch. Ser forresten litt av det samme i Darkfall bare på mye større skala. Dette spillet skal ha med ALT som noensinne har vært på et tegnebord. Hvordan kan alt dette bli rukket å bli implementert slik at det er interessant å gjøre det? Hvordan kan alt dette ha blitt gjennomprøvd? Der hvor AoC gapte over litt for mye (tok for mange hensyn) istedet for å finne sin nisje, gaper Darkfall over ekstremt mye mer. Endret 10. februar 2009 av maanemann Lenke til kommentar
Skvate Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 FC driver også å utvikler et annet MMO, så ikke forvent for mye oppfølging av AoC. Dette er bullshit opp i mente, Anarchy Online er et godt eksempel , AO har FC nå holdt levende i 8 år !! Og still going strong ! FC har gjort grep med AoC ,endel lead producers har gått og erstattet , forandringer i AoC er blitt gjort og masse er på vei.Spillet har fått en ny vår og det forventes at enda flere spillere skal komme tilbake etter megapatchen som kommer innen 2 uker. Angående DF så er situasjonen litt annerledes ; Utviklerene får EN SJANSE til å gjøre ting riktig,går spillet til helvete og spillerbasen forsvinner, har de ikke ressurser nok til å snu skuta. La oss droppe å diskutere AoC, AO og FC. For meg som spillte UO for snart 12 år siden er fortsatt MMOer ikke kjører samme opplegg med PvP, full loot osv fulle av feil. I hvor mange klassebaserte MMOer i dag er klassene balanserte? Virker som utviklerne beefer opp de klassene de liker å spille selv. Dette er for meg en stor feil. Kommer det en patch som snur ting på hodet, vil folk måtte rerolle osv. I spill som DF o.l kan man gjøre disse tilpassningene uten å begynne fra bunnen av(siden det bare skal være en toon pr server, så vil folk uansett ikke gjøre dette). Om det blir én "cookie-cutter" build får tiden vise, men jeg tror at det blir større variasjon enn UO(der de beste stort sett hadde 7x GM i de samme tingene). De som følger utviklingen på DF betaen ser hvordan utviklerne jobber og lytter til spillerne. Bare det å ha så dedikerte utviklere er i seg selv en grunn å spille spillet Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 10. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 Dette er bullshit opp i mente, Anarchy Online er et godt eksempel , AO har FC nå holdt levende i 8 år !! Og still going strong ! Må uansett si at jeg haddet håpet FunCom hadde holdt litt mer igjen særlig med tanke på hvor tøff hverdag AoC fikk. Midt i den tøffe tiden kom det en "pressemelding" som sa ny MMO. (Ga meg litt "nå forlater vi et synkende skip"-følelse). AoC har vel foreløpig ikke blitt noen gullgruve heller. Er vel omtrent på breakeven nå. baserer dette på at FunCom sa de måtte ha 250K subs for å gå i pluss og ligger ifølge ryktene på 200-250K nå. The Secret World viste vi jo om leeenge før Age of Conan ble lansert. Trur jeg hørte om det i 2006 ellerno. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 Om det blir én "cookie-cutter" build får tiden vise Da vil det automatisk komme en anti-cutter build. Så kommer det en anti-anti-cutter build. Så forrandrer kanskje skaperne en spell litt, eller en ny kommer inn. Så bruker noen den og metagamet forrandrer seg fullstendig. Bare se på hvordan kortspillet Magic: The Gathering fungerer. Konstante forrandringer som man må tilpasse seg til. Nå har jo riktignok Magic flere tusen forskjellige kort. Og jeg vet ikke akkurat hvor mange man trenger for å skape en slik alsidighet. Men den første serien til Magic, Alpha, hadde bare 295 forskjellige kort. Interessant lesning for Magic interesserte i hvordan 2008 var for Vintage spillere - http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Arti...aily/feature/21 Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 10. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2009 Ser forresten litt av det samme i Darkfall bare på mye større skala. Dette spillet skal ha med ALT som noensinne har vært på et tegnebord. Hvordan kan alt dette bli rukket å bli implementert slik at det er interessant å gjøre det? Hvordan kan alt dette ha blitt gjennomprøvd? Der hvor AoC gapte over litt for mye (tok for mange hensyn) istedet for å finne sin nisje, gaper Darkfall over ekstremt mye mer. Well put. Dette oppsummerer mitt syn på darkfall veldig bra. FC driver også å utvikler et annet MMO, så ikke forvent for mye oppfølging av AoC. Dette er bullshit opp i mente, Anarchy Online er et godt eksempel , AO har FC nå holdt levende i 8 år !! Og still going strong ! FC har gjort grep med AoC ,endel lead producers har gått og erstattet , forandringer i AoC er blitt gjort og masse er på vei.Spillet har fått en ny vår og det forventes at enda flere spillere skal komme tilbake etter megapatchen som kommer innen 2 uker. Angående DF så er situasjonen litt annerledes ; Utviklerene får EN SJANSE til å gjøre ting riktig,går spillet til helvete og spillerbasen forsvinner, har de ikke ressurser nok til å snu skuta. La oss droppe å diskutere AoC, AO og FC. For meg som spillte UO for snart 12 år siden er fortsatt MMOer ikke kjører samme opplegg med PvP, full loot osv fulle av feil. I hvor mange klassebaserte MMOer i dag er klassene balanserte? Virker som utviklerne beefer opp de klassene de liker å spille selv. Dette er for meg en stor feil. Kommer det en patch som snur ting på hodet, vil folk måtte rerolle osv. I spill som DF o.l kan man gjøre disse tilpassningene uten å begynne fra bunnen av(siden det bare skal være en toon pr server, så vil folk uansett ikke gjøre dette). Om det blir én "cookie-cutter" build får tiden vise, men jeg tror at det blir større variasjon enn UO(der de beste stort sett hadde 7x GM i de samme tingene). De som følger utviklingen på DF betaen ser hvordan utviklerne jobber og lytter til spillerne. Bare det å ha så dedikerte utviklere er i seg selv en grunn å spille spillet Hvorfor skal vi droppe å diskutere andre relevante MMORPG? Du tror ikke det kan bli kjedelig å ha litt "skills" i mange ting, fremfor spesialisering som det er i klassebaserte spill. (det er sikkert mange som ikke vet hvordan de skal specce charactern sin) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå