tørrfisk Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 *snip* QFT. Dårlig grafikk og svært svake animasjoner er ikke et luksusproblem for meg. Det er en nødvendighet for at jeg skal klare å leve meg inn i spillet. Dette er 2009. Jeg forventer estetikk i all form for underholdning. Jeg kommer til å kjøpe dette spillet for å få et avbrekk fra Warhammer og er overbevist om at det vil bli et friskt pust i MMO-verdenen, men jeg må si jeg er svært skeptisk på hvordan alt kommer til å fungere i praksis. Vet forøvrig ikke om jeg liker at det ikke fins "klasser". Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 Ble helt skremt av den dårlige lyden dette spillet har. Høres jo ut som lyd uten retning og mening. Den leak filmen i HD med fire deler på begynnelsen var jo helt forferdelig. Da tenker jeg på lyden fra det tårnet som skjøt konstant. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 I utgangspunktet er MMO-utvikling noe som burde vært forbeholdt spillutviklere med et solid budsjett. Lenke til kommentar
Skvate Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 Hvorfor det? Mener du at de med solid budsjett får til gjennomtestede/balanserte spill før de slipper det? Kan du da komme med eksempler? Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) I utgangspunktet er MMO-utvikling noe som burde vært forbeholdt spillutviklere med et solid budsjett. MMOer trenger på ingen måte å være gigantiske i alle aspekter når de kommer ut for å duge. DAoC ble laget av et team på 20 mann på 18 måneder. Det eneste som utmerker seg med spillet er at combat systemet er genialt. Da fikser resten seg selv. Darkfall har kanskje ikke det dypeste og mest avanserte combat systemet, men forhåpentligvis vil det kreve litt twitch skill så det blir utfordrende. Det viktigste er nok full loot, noe jeg tror vil gjøre hverdagen spennende. Alt annet blir patchet inn over tid. Så lenge spillet har NOE å by på så tror jeg det kan bli kos. Endret 9. februar 2009 av Zappy Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 Verdenen ser spennende ut. Det er for meg viktigere enn uber grafikk. Oppdateringer til grafikk og animasjoner kan komme senere. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 Hvorfor det? Mener du at de med solid budsjett får til gjennomtestede/balanserte spill før de slipper det? Kan du da komme med eksempler? Det sa jeg ikke, men det blir gjerne enda vanskeligere å holde tidsfrister og få testet spillene skikkelig, hvis man er en nisjeutvikler. Merk, jeg sa i utgangspunktet. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) *snip* QFT. Dårlig grafikk og svært svake animasjoner er ikke et luksusproblem for meg. Det er en nødvendighet for at jeg skal klare å leve meg inn i spillet. Dette er 2009. Jeg forventer estetikk i all form for underholdning. Jeg kommer til å kjøpe dette spillet for å få et avbrekk fra Warhammer og er overbevist om at det vil bli et friskt pust i MMO-verdenen, men jeg må si jeg er svært skeptisk på hvordan alt kommer til å fungere i praksis. Vet forøvrig ikke om jeg liker at det ikke fins "klasser". Nå kommer jo ikke folk til Darkfall pga de ønsker et spill som de kan "leve" seg inn i. Det har man andre bedre egnet spill til. Jeg personlig kan ikke bry meg mindre om grafikk og animasjoner. Det er gameplay jeg er mest interessert i. Det blir som å ta EVE og kaste vekk romskip og lasere for å sette det inn i en annen setting. Jeg har lyst på endgame content som faktisk engasjerer meg, noe jeg ikke klarer med battleground-grinds og raid-grinds hvor jeg kun har bedre gear for øyet. Endret 9. februar 2009 av o(O)phus Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg er interessert i BÅDE grafikk og gameplay jeg. Hvorfor utelukker de hverandre? "Gameplay > graphics noob", lol. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 *snip* QFT. Dårlig grafikk og svært svake animasjoner er ikke et luksusproblem for meg. Det er en nødvendighet for at jeg skal klare å leve meg inn i spillet. Dette er 2009. Jeg forventer estetikk i all form for underholdning. Jeg kommer til å kjøpe dette spillet for å få et avbrekk fra Warhammer og er overbevist om at det vil bli et friskt pust i MMO-verdenen, men jeg må si jeg er svært skeptisk på hvordan alt kommer til å fungere i praksis. Vet forøvrig ikke om jeg liker at det ikke fins "klasser". Nå kommer jo ikke folk til Darkfall pga de ønsker et spill som de kan "leve" seg inn i. Det har man andre bedre egnet spill til. Jeg personlig kan ikke bry meg mindre om grafikk og animasjoner. Det er gameplay jeg er mest interessert i. Det blir som å ta EVE og kaste vekk romskip og lasere for å sette det inn i en annen setting. Jeg har lyst på endgame content som faktisk engasjerer meg, noe jeg ikke klarer med battleground-grinds og raid-grinds hvor jeg kun har bedre gear for øyet. Herregud. Hvis du vil skape blest om spillet må du være litt mer objektiv enn som så. Å "leve" seg inn i noe betyr ikke nødvendigvis rollespilling. Hvis det er et bra meleesystem, så lever jeg meg lettere inn i det. Hvis det er bra grafikk, lever jeg meg lettere inn i det. Hvis det er bra soundtrack/lydbilde, lever jeg meg lettere inn i det. Capisce? Lenke til kommentar
Robinvi Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 Jeg er interessert i BÅDE grafikk og gameplay jeg. Hvorfor utelukker de hverandre? "Gameplay > graphics noob", lol. Troll, lol. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 Du nevnte "leve meg inn i" assosiert med grafikk og animasjoner og kun det. Hvis ALT i et spill hjelper deg med å "leve deg inn i det" hvor du så kun nevner grafikk og animasjoner så er det vell ikke så galt angående Darkfall er det vell? Lenke til kommentar
Robinvi Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 En ting er ihvertfall sikkert, hvis man ser på spillutviklingen de siste 10-15 årene så er det ingen tvil om at høy kvalitet går utover gameplay, storyline, innhold/lengde og ofte kompleksitet. Gamle spill hadde ofte 50 timer+ playtime, nå ligger mange spill under 20 timer. Stor spill som Gears of War har under 20 timer. Selvfølgelig har mange spill muligheten for å spille mer ved hjelp av sidequests, litt ekstra karakterutvikling osv slik som Fallout 3 og GTA 4, men likevel er selve spillhistorien ganske kort. Kan vel også nevne CoD 4-5 som er kort i singleplayer, men mange vil nok si at det er mer et multiplayer spill (som jeg er enig i). Jeg regner med grafikk og gameplay kommer til å gå mer og mer hånd i hånd etterhvert, men nå er det alt for mye fokus på grafikk hvis du spør meg. Den gode grafikken underholder deg en liten stund, men godt gameplay kan holde deg i spillet lengre perioder. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Jeg er interessert i BÅDE grafikk og gameplay jeg. Hvorfor utelukker de hverandre? "Gameplay > graphics noob", lol. De utelukker ikke hverandre. Jeg vet ikke hvorfor du tror at vi/dem mener det. Eller hvorfor du tror vi/dem ikke bryr seg om grafikk. Noen bryr seg mer om grafikk, noen bryr seg mer om gameplay. Men alle liker begge deler. Kan det være at du har feil perspektiv? At du ser hele gaming-kulturen gjennom bare Darkfall? Siden vi snakker om Darkfall, som har potensialet for bra gameplay og samtidig har litt manglende grafikk/animasjoner, så vil de ulike meningene naturlig dukke opp i diskusjoner. Men de dukker ikke opp når man snakker om f.eks GTA IV, Crysis, Fallout 3 osv. Fordi de spillene har begge elementer, og fordi da er alle fornøyde på dette området. Endret 9. februar 2009 av Venerable Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 Du nevnte "leve meg inn i" assosiert med grafikk og animasjoner og kun det. Hvis ALT i et spill hjelper deg med å "leve deg inn i det" hvor du så kun nevner grafikk og animasjoner så er det vell ikke så galt angående Darkfall er det vell? For din egen og spillets del, prøv å ta et skritt ut av "Darkfall is coming"- rollen. Alt som er ekstremt GJENNOMFØRT hjelper meg å leve meg inn i et spill. Hvis et spill har meget bra gameplay og elendig grafikk, så blir innlevelsen begrenset. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 Lyden i et spill er vel det som utdyper om det er snakk om et lavbudsjett spill og dårlig kvalitet.Alle videoene jeg har sett av DF høres det ut som 8 bits lyd under vann. Jeg går faktisk så langt som å sammenligne lydkvaliteten med det gamle spillet "Heretic" som jeg spilte for 10 år siden.Lyd i spill er for meg forferdelig viktig - faktisk like viktig som grafikk men ikke like viktig som gameplay. Gameplayet i DF er totalt avgjørende for spillets fremtid. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 Du nevnte "leve meg inn i" assosiert med grafikk og animasjoner og kun det. Hvis ALT i et spill hjelper deg med å "leve deg inn i det" hvor du så kun nevner grafikk og animasjoner så er det vell ikke så galt angående Darkfall er det vell? For din egen og spillets del, prøv å ta et skritt ut av "Darkfall is coming"- rollen. Hva mener du med det? Alt som er ekstremt GJENNOMFØRT hjelper meg å leve meg inn i et spill. Hvis et spill har meget bra gameplay og elendig grafikk, så blir innlevelsen begrenset. Selvfølgelig blir innlevelsen begrenset. Men er grafikken og animasjonene så viktig at man ikke velger å spille et spill selv om gameplayet er der? Hvis det viser seg at Darkfall's gameplay er "mediocre" da er det jo ikke mye igjen for at det skal kunne bli et spill spillutviklerne kan leve av, så det hele faller på spillets gameplay. Er det bra så vil grafikk og animasjoner for meg bety lite og jeg vil heller at spillutviklerne jobber med gameplay elementer fremfor grafikk og animasjoner om det er det som er nødvendig for at spillet skal bli en suksess. Lenke til kommentar
Robinvi Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 Spill kan leve delvid på Grafikk, Animasjoner, Musikk og Stemning, Age of Conan vil jeg si er det beste eksemplet. Uten dette hadde AoC vært dødt for lenge siden. Likevel klarer ikke dette å dra de store massene til å fortsette. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 AOC har vært dødt siden i sommer. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 Det er en liten tilbakestrøm av folk nå etter at de har fikset litt av hvert, så AoC er på ingen måte "dødt". Men for min del syns jeg AoC gjorde det godt når det gjaldt gameplay også. Combat systemet var for meg et friskt pust ettersom jeg ikke kan fordra "point'n click" systemer. Det var mangelen på endgame som fikk meg til å hoppe av toget, ikke combat systemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå