Syv Skrevet 5. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Forumet er alt som trengs da. http://www.youtube.com/watch?v=fTk5211H-Hc...feature=related 4 deler i HD Endret 6. februar 2009 av Syv Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 6. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2009 Fikk en artig lenke på IRC i går. 21:22:07 >> Irssi: Starting query in EFNet with DFLover 21:22:07 DFLover> Darkfall Beta is *NOT* ready for release: Please look! http://www.youtube.com/profile?user=DFLeaker&view=videos 21:23:36 >> [email protected] has quit: Excess Flood Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Leaken fra Diabolus det der. Les innleggene hannes fra forumet. Jeg har spurt han flere ganger om han har forslag for de tingene han klager på (ting som andre leakers ikke er enig med han om btw) men da sier han at det ikke er hans jobb å tenke i de baner. Altså han klager på at sheathe/unsheathe er unødvendig, at magi er ubrukelig, at melee systemet ikke er "skillful" nok, at måten man velger abilities i spillet og bruker dem på er dårlig spilldesign, at ting man looter ikke stacker seg selv, osv osv. Sheathe/Unsheathe er altså nødvendig ettersom spillet ikke vet selv når man er i/ute av combat. Altså det finnes ingen "auto-attack" der, og dette er en av grunnene til at man må gjøre dette manuelt. Sheathe/Unsheathe gjelper også til slik at det er mer "farlig" å loote noen. Altså man er i en sårbar situasjon mens man "stjeler". Er dette positive eller negative effekter? Han mener det er negative, andre er uenige. "Magi er ubrukelig." Kan så være, men jeg kan umulig se at han har klart å fått hele bildet av det når han kun har eid de to starter-funksjonene i spillet. Altså mana missile og heal-self spell greia. Selv de har man jo sett folk bruke på en ok måte i andre leaks. "Melee systemet er ikke "skillful" nok." Han sammenligner systmet med CS knife fights der man lurer motstanderen til å fyre av et slag slik at man kan hoppe inn og ta et selv mens han er sårbar. Med andre ord, slik man spiller ALLE andre melee spill. For min del så er dette mer "skillful" enn noen av de andre "trykk tarket og press ability" systemene der ute. Så når man nå vet at "melee" systemet ikke er 100% funksjonell ennå så er det hvertfall et godt steg i riktig retning. Blokking skal forandres, samt våpen skal få "vekt" funksjonen lagt til slik at det er forskjell mellom å slå med en dagger kontra en 2-hander mace f.eks. "Måten man velger abilities i spillet og bruker dem på er dårlig spilldesign" Altså måten man velger er slik: *Man har abilities satt opp på hotkeys. *Man velger en ability gjennom å trykke på hotkeys som er forbundet med X ability før man så trykker på LMB (left mouse button) for å gjøre denne klar til bruk. *Man bruker X ability nå gjennom å bruke LMB igjen. Måten han ønsker det skal være er at man hopper over det å velge funksjonene og heller bruker de vanlige hotkeyene for å avløse effektene deres. Altså at man f.eks trykker på 1 for å avfyre en effekt med magi-staven, samt at man trykker på 2 for å slå et slag med sverdet og 3 igjen hvis man vil ha et skudd med pil-og-bua. Det ser kanskje flott ut hvis man ser for seg at man kun har 3 abilities, men hva skjer når man har 10-20 stykker? Skal man bevege seg med ASDW og "aime" samtidig som man bruker knapp "H" eller "9" for ønsket ability? Nei, da tar jeg heller spillets nåværende system "anyday" der alle "abilitiene" blir avfyrt med LFM som altså er den naturlige knappen å avfyre ting med i et FPS'like spill. Alt i spillet må "aimes" og man kan dermed "dodge" dette ved å bruke bevegelse til å komme seg unda, og "aim" samt "flow" blir det lite av hvis man ikke kan bevege seg samt at man må se på tastaturet for å avfyre ting "in the heat of the moment". Darkfall har altså tatt FPS systemet i å velge "våpen" for så å avfyre angitte våpen med LMB. Se for deg at du spiller Quake der du må skyte med rocket-launcher ved å trykke på 4 fremfor å trykke på 4 for å velge rocket-launcher for så å avfyre denne med LFB. Bra? Nei. "Ting man looter stacker ikke av seg selv i backpacken." Dette er vell det eneste punktet jeg er enig med fyren. Men jeg ønsker ikke at det skal være "hard-coded" slik at alt av samme enhet MÅ bli slått sammen ettersom da ville man ikke kunne ha gjemt det godt i backpack systemet slik at "looters" ville hatt bedre tid til å robbe deg tom. F.eks hvis jeg har 100gull så kommer jeg ikke til å ha 100gull satt sammen som 1 enhet, da putter jeg heller 2gull åpent i backpacken slik at det er det første man ser, så putter jeg resten gjemt i en haug av forskjellige "poser" slik at hvis "lootern" har dårlig tid så vil han ikke finne resten av pengene mine før han blir jaget avgårde av mine venner f.eks. Det skal sies at denne "leakern" er en kar som kommer til å kjøpe spillet selv dog, han klager på ting som jo er greit, men jeg mener han ikke har tenkt hardt og lenge nok på enkelte ting som han klager på. Endret 6. februar 2009 av o(O)phus Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 6. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg syntes også han karen virker klagende på alt uten å ha noen forståelse for at det er beta eller at det kanskje er en mening med det. Jeg har relativt lav kunnskap om spillet men jeg kan tydeligvis mer enn han. (dette er utifra det han sier på videoene) Lenke til kommentar
Skvate Skrevet 6. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2009 han er helt på bærtur. nuff said. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 6. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Hehe, "at det kun er i beta". Hadde alt gått i boks skulle de allerede ha utgitt spillet, så den der funker ikke lenger. Spillet burde knapt ha noen beta-kjennetegn igjen. Å tro at det vil skje noen radikal endring fra nå og til 23 februar.. neh. Endret 6. februar 2009 av Erik den Raude Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 6. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2009 Må si meg enig med Diabolus at Sheathe/Unsheate er en smule unødvendig. Man burde kunne loote uten å legge ned våpenet, evt få det opp igjen etterpå kun ved å trykke LMB. Jeg synes det er bra at man er sårbar når man looter noen, men det å sheate/unsheate hver gang viker kun som en ekstra knapp og trykke på, og derfor noe som vil utvikle seg til et irritasjonsmoment etterhvert. Nå har ikke jeg spillt spillet. Kun antagelser fra min side. Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 6. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 6. februar 2009 Nå må jeg dessverre si meg enig i nesten alt Diabolus mener, dette fra egen erfaring for å si det sånn Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. februar 2009 Hehe, "at det kun er i beta". Hadde alt gått i boks skulle de allerede ha utgitt spillet, så den der funker ikke lenger. Spillet burde knapt ha noen beta-kjennetegn igjen. Å tro at det vil skje noen radikal endring fra nå og til 23 februar.. neh. Man trenger da kun se på patch 113 så ser man da at "radikale" endringer foregår. Må si meg enig med Diabolus at Sheathe/Unsheate er en smule unødvendig. Man burde kunne loote uten å legge ned våpenet, evt få det opp igjen etterpå kun ved å trykke LMB. Jeg synes det er bra at man er sårbar når man looter noen, men det å sheate/unsheate hver gang viker kun som en ekstra knapp og trykke på, og derfor noe som vil utvikle seg til et irritasjonsmoment etterhvert. Nå har ikke jeg spillt spillet. Kun antagelser fra min side. Jeg kan si meg enig at det kan være enklere å la det gå som en animasjon, altså at man trykker på "F" på en gravstein, og at man da i så måte må vente på en liten animasjon mens man putter vekk skjold/våpen før man får tilgang til innholdet i backpacken til den man skal loote. Jeg er dog uenig at man skal kunne få loote uten noen form for "downtime" når man skal gjøre det. Lenke til kommentar
Phoenix007 Skrevet 8. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2009 ikke noe nytt på 2 dager? Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 8. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2009 ikke noe nytt på 2 dager? Fordi serverne er nede hele tiden O.o Også er det en bug som gjør at mange ikke får logget inn. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 8. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2009 Lol. Lenke til kommentar
Jext Skrevet 8. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2009 Det virker som dette spillet har potensiale utifra video jeg har sett fra beta. Det eneste som bekymrer meg litt er melee systemet egentlig. For meg virker det utrolig repetivt å ta frem våpen for å så trykke på slå knappen til tingen foran deg er død. For meg var dette litt samme som AoC, og dette virker jo bare enda simplere i design. Jeg skjønner meg aldri på folk som mente AoC melee system og Darkfall sitt er mer avansert og "skills" enn f.eks melee klasse i WoW. Det å løpe etter noen og trykke på 6-7 forskjellige skills i forhold til situasjon er jo mye mer interessant enn samme greia med 1 knapp. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. februar 2009 Jext: Du kan jo prøve f.eks Age of Chivalry, Pirates, Knights and Vikings 2 samt Mount & Blade f.eks som er melee spill og sammenligne dette med WoW sitt system. Selv om Darkfall ikke er like så "teknisk" bra som de tre spillene der ettersom det er et MMO med litt fler restriksjoner kontra vanlige online spill (-M&B) så er det nok en mellom ting, og selv da mener jeg at DF sitt system vil være mer "skillfult" enn WoW sitt system. Uansett, det du har sett av leaks og den slags kan jo sammenlignes med leaks tatt da folk var på level 2-20 i World of Warcraft. Det var jo ikke annet en spamming på knapper der også der man ventet på at en cooldown skulle gå ut, eller at man spammet en knapp mens man danset rundt slik at den skulle gå av så fort man var innenfor rekkevidde. Selv om alle abilities utløses med LMB (left mouse button) så må man jo gjøre visse ting på forhånd for at man skal kunne utløse rett ability til ønsket tid. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 8. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2009 Er rimelig umulig for oss å spekulere hvor komplisert PvP blir i DF ved maks skill, det må vi bare vente og se. Det er derimot trygt å si at man ikke kan sammenligne DF og WoW basert på hvem av dem som krever mest ferdigheter, begge spillene fokuserer på forskjellige ting. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 8. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2009 Har sett igjenom de første delene av filmen til han DFleaks på youtube. Synes ikke han klager så sinsykt mye. Han sier jo at magi er dårlig på hans nivå, noe som forsåvidt er sant. Han hakker jo ikke ned på det å sier det er ubrukelig. Det ser ut til at en brøkdel av de som ser filmene virkelig brenner for å beskytte og knuse negative påstander. Å komme med en latterlig kommentar om at dette bare er beta blir litt for fattig akkurat nå. En beta er ALLTID det samme som fulle spillet. Kanskje er det en ekstra øy eller noe, men i bunn og grunn det samme. Tenker på kommentarer som denne: "i agree, the beta is what about 17 % ?? of the real game". Okei, betaen er 17% av spillet, hva vil det si? At det mangler 83% med landområdet? Det er uansett veldig lite imponerende at de har klart å få ut hele 17% så sent i betaen. Om de så skulle introdusere nytt landområdet i fulle versjonen, som kommer neppe det til å revlusjonere spillet. Jeg har lest i denne tråden, og fulgt med på spillet. Å det har ikke skjedd ett fnugg av forrandring siden beta startet etter gud veit hvor mange år i utvikling. Det virker som ideen allerede er helt dødfødt før de rekker å få ut spillet. Det jeg har sett av videor av spillet fra div sider på nette, uansett om det har vært positivt eller negativt laddet, så sitter jeg med inntrykket at dette spillet ser så forbaska dødfødt ut at jeg blir trist på utviklernes vegne. Det virker som noen norske studenter hadde en sabla god ide om å lage ett knall MMO men som senere ga opp da de merket at dette ble litt for stort. Det bryr meg fint lite om det tar 8 timer å springe fra den ene enden av kartet til den andre om alt jeg skal møte på er kjedelig landskap i blass grafikk, tragiske animasjoner og ett dusin fiender der halvparten sin AI er helt sjokkerende trist. De har skrytt så sinsykt mye av den AI'en sin, men likevel klarer de å bestemme seg for å gjøre om mye på den. Det virker litt bakvent å forrandre på noe som skal være så bra. Dette spillet takler så og så mange spillere på en server, der ingenting er instanced. Det må jeg si faktisk er imponerende, men sånn som det ser ut nå er dette bare tull og fanterier. Mange av dere så kanskje litt på Dark and Light? Det her ser litt ut som oppfølgeren. Man kan gjerne klage på wow i all evighet. Men på slutten av dagen sitter uansett blizzard med 11 millioner fornøyde spillere, og flere kommer. Jeg er meget meget spent på hvor lenge dette spillet vil være i vekst etter lansering. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 9. februar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 (endret) Neppe: Jeg aner ikke hva du har sett på eller lest, men tar man den generelle spilleren som har testet spillet så kommer han/hun til å kjøpe det. Hvis man skal stole på diverse polls og den slags. Er faktisk sjeldent at man også ser en negativ "leak" der "leakeren" selv ikke skal kjøpe spillet. Det å si at det ikke har skjedd noe fra beta startet til nå blir også bare tull. Ta en kikk på leaks angående beta builds. Uansett, jeg trur det er ingen her inne som sier at Darkfall er det "ultimate MMO spillet" pga det er det ikke. Det er et nisje spill som mange ønsker seg og som mange har ventet på nå en del år. De som har null anelse om hva slags spill dette er vil kanskje ikke bli tiltrukket av det pga mangelen på gode animasjoner samt "next gen" grafikk. Vi andre klarer å se mellom dette pga spillet skal kunne levere noe MMO markedet så sårt trenger (imo). Det å klage på trist A.I og kjedelig landskap er vell ikke akkurat vanlig når man hører negative bemerkninger angående Darkfall dog. Endret 9. februar 2009 av o(O)phus Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 Er det noen som fremdeles har tro på en utgivelse 23 februar? Lenke til kommentar
Faxfinn Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 Basert på leaks har jeg liten tro. Lenke til kommentar
kalif Skrevet 9. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2009 LINK Tsasos svarer på hvorfor spillet ble utsatt til den 25 feb. mer eller mindre gode grunner. men uansett. hvor mange betatestere er det nå? og er det ikke slik at kanskje de gir de forskjellige batchene med betatestere forskjellige builder. eller deler av den samme builden? slik at egentlig alle syns det ser uferdig ut nettop fordi de kun tester en del av helheten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå