Zappy Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Dette er et diskusjonsforum. Det er lov å kommentere hverandres innlegg. Endret 3. februar 2009 av Zappy Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Du kan ro så mye du vil. Utifra det du skrev så kom det frem at de to var likestillt. Om du ikke mener det så må du ikke gi inntrykk for det. Jeg har aldri sakt at de er likestilt, jeg sa kun et det er "pro's" og "con's" ved å ha skygger på og av, og gav "pro's" for begge tilfellene. Slutt å putt ord i min munn, og slutt med trollinga di. Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Gleder meg å se reaksjonen til en viss person her, om ikke spillet skulle leve opp til den ukjentes forventninger. Lenke til kommentar
Eprox Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Gleder meg å se reaksjonen til en viss person her, om ikke spillet skulle leve opp til den ukjentes forventninger. Herregud, en må la folk ha forventninger til et spill uten at noen skal argumentere det. Hvorfor skriver du her når du skriver slikt ? Spillet kommer sannsynligvis ikke til å leve opp alle forventingene, men man må gi Aventurine tid på seg for å justere etter release. Dette er en tråd for de som har fulgt spillet, gleder seg til spillet og for de som akkurat har oppdagte det. Ikke for folk som kommer med slike inlegg som du gjør ! Personlig er jeg like ivrig i dette spillet som trådstarter og det vi er ikke alene om det. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Gleder meg å se reaksjonen til en viss person her, om ikke spillet skulle leve opp til den ukjentes forventninger. Regner med det er meg du sikter til som så mange andre har gjort. Har dere lest alt av hva jeg har skrevet så vil dere ha kunnet lest at jeg ikke bryr meg så veldig mye om Darkfall som spill, det jeg bryr meg om er MMO sjangeren som i dag for meg er meningsløs. Jeg er en "sandbox" fanboy, ikke en "Darkfall" fanboy og som jeg har nevnt tidligere så bryr jeg meg svært lite om hvilke av "sandbox" spillene som nå kommer ut etterhvert, om hvem av dem som gjør det bra eller ikke, så lenge hvertfall en av dem gjør det. Jeg er rett og slett møkka lei av et combat system som for meg skulle ha vært utdatert for hvertfall 3-4 år siden. Jeg er rett og slett møkka lei av en mangelfull "risk & consequence" system i samtlige "nye" MMO spill som gjør world-PvP til en bortkastet ting. Jeg er rett og slett møkka lei av endgame som for meg fokuseres på meningsløse oppgaver. Dermed, jeg ønsker meg Darkfall Online, Mortal Online, Earhrise, Fallen Earth etc, etc, etc til å lykkes ettersom MMO markedet så sårt trenger det, ihvertfall for å kunne ha meg som en fremtidig kunde. Så hvis Darkfall nå feiler, så forvent at jeg dermed vil starte opp et "Mortal Online" tråd for å hype opp folk rundt dette spillet istedet. Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Skriver hva jeg vil, så lenge det ikke overskriver reglene. Lenke til kommentar
Eprox Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Skriver hva jeg vil, så lenge det ikke overskriver reglene. Foreslår at du finner deg en tråd der du kan treffe andre likesinnede personer. Lenke til kommentar
lain Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Det som er litt rart, er at for at world pvp skal gi mening for deg, skal man straffe de som taper mest mulig, i stedet for å gi belønning til de som vinner (om man ser bort ifra evt gear man looter). Dette vil for mange være veldig negativt, og jeg har mine tvil om at det vil trekke mange nye folk til spillet. Men, og et stort men, darkfall har potensialet til å bli et bra "kult" spill, omtrent som EVE er i dag. Spørsmålet er om de får nok spillere til at de føler de kan fortsette å oppdatere innholdet bra nok. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Noen som har sett den nyeste pvp videoen? Jeg syntes den var grei, fortsatt nokså ekkel combat, men det så morsomt ut. Hvordan det blir i lengden vet jeg ikke. Endret 3. februar 2009 av Bruktbilen Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Det som er litt rart, er at for at world pvp skal gi mening for deg, skal man straffe de som taper mest mulig, i stedet for å gi belønning til de som vinner (om man ser bort ifra evt gear man looter). Dette vil for mange være veldig negativt, og jeg har mine tvil om at det vil trekke mange nye folk til spillet. Men, og et stort men, darkfall har potensialet til å bli et bra "kult" spill, omtrent som EVE er i dag. Spørsmålet er om de får nok spillere til at de føler de kan fortsette å oppdatere innholdet bra nok. Skjønner ikke helt hva du mener med "straffe de som taper mest mulig". Det blir jo som med naturen, de sterkeste overlever. Og etter en stund så vil de som er "bottomfeeders" ikke være interessangt lengre for de som er lengre oppe i "rangerings-stigen" ved at det "bottomfeeders" dropper ikke vil være til noe bruk for de der lengre oppe. Man har flere tiers med ressurser, så jeg regner med at det "bottomfeeders" har ikke kan brukes til så mye som de "eldre" og "sterkere" trenger. Men snur man det hele rundt, så vil de "eldre" og de "sterke" ha en masse ting som "bottomfeeders" trenger, dermed vil risk & consequence systemet balansere seg selv ut. Scenarios: *10 nye folk dreper 1 kar som er ved end-game. *10 end-game folk dreper 1 kar som er "fresh" fra "char creation". Hvem vil ha mest å tjene på dette? Lenke til kommentar
lain Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 tja, har ingen problemer med å se for meg at de 10 end game folka vil ha det gøy med å løpe rundt og slakte folk. Skjer jo i ca alle andre spill, så hvorfor ikke darkfall? Spesielt med tanke på at de vet at det går mye mer utover den som dør enn i f.eks wow, tenk hvor gøy det er å drepe fyren og vite at du tar alt hans gear. og det blir feil å sammenligne det med naturen, da dette er et spill, der du har ingen konsekvensen irl, ergo vil du ha masse folk som gjør handlinger de normalt ikke ville gjort irl, f.eks slakte de svake fordi det er "gøy". Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 o(O)phus er du i beta? Hvis ikke kan du sende meg en PM? Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Da har dere noe å spille fram til darkfall. http://www.defianceuo.com/index.php?option...9&Itemid=27 Da har dere noe å spille fram til darkfall. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 tja, har ingen problemer med å se for meg at de 10 end game folka vil ha det gøy med å løpe rundt og slakte folk. Skjer jo i ca alle andre spill, så hvorfor ikke darkfall? Spesielt med tanke på at de vet at det går mye mer utover den som dør enn i f.eks wow, tenk hvor gøy det er å drepe fyren og vite at du tar alt hans gear. og det blir feil å sammenligne det med naturen, da dette er et spill, der du har ingen konsekvensen irl, ergo vil du ha masse folk som gjør handlinger de normalt ikke ville gjort irl, f.eks slakte de svake fordi det er "gøy". Helt klart at de 10 folkene vil ha det morsomt, men det er jo ikke pga loot. Det er kun pga de vil kunne ha en kjempe lang PvP "session" uten å dø. Så hvis "noob'sa" faktisk klarer å slå tilbake etter en stund så vil de jo ikke ha mistet så fryktelig mye av verdi forutenom tid hvor de nå har muligheten til å vinne over disse folkene som sannsynligvis har en del ingredienser samt kanskje noe gear de på langt nær har hatt muligheten til å se før nå. Så hele "R&C" systemet gjør det jo mer spennende, og man får faktisk en grunn til å samarbeide her. Altså poenget mitt er at "risk" her er liten for "noobsa" i form av gear, men høy i form av tid. Så blir det motsatt for "end-game" folkene der risikoen her er gear og ingredienser. Lenke til kommentar
lain Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Joda, men end game folka vil mest sannsynlig ha mer enn nok av gear de kan bruke for å leke seg med noobsa, som de ikke bryr seg om de mister. Uten å ha prøvd spillet, er det vanskelig å si nøyaktig hvordan det blir, men personlig tror jeg at straffen for å dø blir for stor, og at man kan ha problemer med å komme inn i spillet om man ikke spiller veldig mye (evt er med i stor guild) fra starten av. Edit; Grunnen til at jeg nevnte loot, var jo at end game folka vet at de looter gear noob'en "trenger", eller i det minste hadde nytte av. Så det at de "ganker" han svir enda mer for han enn "normalt". Endret 3. februar 2009 av lain Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Joda, end-game folkene har nok reserver, men det forandrer jo ikke risk vs konsekvensene i den situasjonen der. Altså "low-level" folk har mer å tjene på at "end-game" folk prøver å ganke dem. Det de mister er ikke gear ettersom de ikke har gear å miste, det de mister er tid mens det er omvendt om de "end-game" folkene dør. Jeg har skrevet noen forhåndsregler som man burde følge tidligere i tråden. Klarer man det så burde det gå bra. Bank tingene dine OFTE er regeler #1 der. Lenke til kommentar
Noy Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Sist jeg sjekket var det også reputation-straff hvis man drepte spillere av sin egen rase/allianse, ikke mye men nok til at man ikke gidder å holde på med det så alt for lenge. Det er sikkert nok av anti-PK spillere der også som hjelper deg hvis noen driver og ganker i nærheten av startområdene. Jeg gleder meg fælt til å prøve DarkFall, de siste leakene har fått meg skikkelig psyched. Skulle bare ønske jeg kunne startet med en guild. Ingen andre her som har tenkt å mekke en? Hva med The Axemen, o(O)phus? Endret 3. februar 2009 av Noy Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 PVP-videoen var dødskjip, ikke minst fordi det kun var sprint-wars mellom 4 humanfags og én ork. Lenke til kommentar
Noy Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) PVP-videoen var dødskjip, ikke minst fordi det kun var sprint-wars mellom 4 humanfags og én ork. De har visst gått tilbake til tegnebordet når det gjelder sprint, så det blir nok bedre. Nå må man også tenke på at man sikkert får en del stoppeskills høyere opp i level. Edit: Med level mener jeg selfølgelig skilllevel, måtte bare fikse det før jeg blir flådd. Endret 3. februar 2009 av Noy Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 3. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2009 Noy: Er opp til Tigris om han ønsker å føre The Axemen videre til Darkfall. Først må nok spillet levere, så får man jo se hvordan det går etter det. Erik: Det er sjeldent noe spennende å se på MMO PvP kamper på film før man har spilt det selv. Dessuten, dette blir å sammenligne med en duell i World of Warcraft der en spiller er level 9 mens resten er 4. Ikke akkurat så givendes det heller. Om man skal prøve å leve seg inn i disse situasjonene dog, så vil jeg nok påstå at man vil "føle" mer i Darkfall ettersom det er full loot med i bilde. Man aner altså ikke hva som kan droppe fra X spiller og man blir mer engasjert ettersom det hele betyr så mye mer. Dette er også en av grunnene til at man vil ønske å overleve, og dermed denne sprintingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå