fireofawakening Skrevet 30. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2009 Vi har dermed 2 scenarioer, der vi er uenige om hvilket av dem som er mest gunstig for Aventurine: 1) Spillet har normal "nytt spill"-hype, dvs gjennomsnittlig mange kommer til å prøve det, + hardcore fans. 2) Spillet er mest anticipated game of 2008, dvs shitloads med folk kommer til å prøve det, + hardcore fans. Med " + hardcore fans" mener jeg personer ala oophus som kommer til å spille spillet uansett, dvs denne gruppen forsvinner ikke i noen av scenarioene enten spillet er crap eller ikke. At scenario 1 er mer gunstig begrunnes med at spillet kan ha mye bugs ved start som skremmer bort spillere, samt manglende serverkapasitet slik at man blir stående i lang kø eller liknende. Jeg går ut ifra at argumentet om at "spillet er sandox, noe som kan gi mange casuals et sjokk" ikke tas til inntekt for dette standpunktet, selvsagt fordi dette blir veldig irrelevant, da de i så fall ikke kommer til å like spillet ved en senere anledning heller. Denne gruppen spillere er derfor -ikke interessant-. For min del føler jeg at dette blir svak argumentasjon fordi kø kan bekjempes ved å la være å selge for mange kopier i starten og heller ekspandere etterhvert mens en -beholder hypen- siden folk ikke har prøvd spillet enda, og hvor buggete spillet kommer til å bli ved release er noe vi vet veldig lite om. AOC var vel stappet med bugs gjennom hele spillet, mens folk først forsvant når de fant ut at endgame manglet innhold, som oophus sier? I tillegg til dette, ved å velge scenario 1 må en basere seg på folkemunn for å rekruttere spillere. Men hvorfor i all verden skulle en person klare å overtale noen til å spille darkfall? Av mmo spillerne jeg kjenner er det mange forskjellige spill inni bildet, og alle mener at sitt spill er det beste og gøyeste. I tillegg finnes det shitloads med alternativer å velge mellom http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/show/all . Så når en buddy anbefaler meg maplestory og en annen anbefaler meg darkfall og en tredje anbefaler meg wow, eller aoc eller warhammer eller hvemsomhelst som en finner på mmorpg.com lista, hvorfor skulle jeg velge akkurat darkfall? Husk på nå at den personen vi snakker om ikke tilhører gruppen "hardcore sanbox fans", da disse allerede kjenner til spillet og spiller det for lenge siden. Dvs, man vil bare få høyst gjennomsnittlig mange spillere rekruttert i ettertid. I scenario 2 derimot, blir en nødt til å gjerne vente en stund etter release med å få spille pga køer eller liknende, og kanskje en må oppleve bøgs osv. MEN, viktigst av alt er det at dette ikke er et "hvilket som helst spill ifra mmorpg.com" - lista, dette er "most anticipated game of 2008", eller med andre ord, den enorme hypen vil i det minste få folk til å -prøve- spillet. Dvs, man slipper å trille terning om hvilken av kompisene en skal høre på angående spillanbefalinger. Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 30. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2009 Denne ble lagt ut for 30 min siden: http://www.youtube.com/watch?v=g-POnVjKEgE Merk også midtveis i klippet, "HARM has declared WAR on Savage Alliance". Lenke til kommentar
Eprox Skrevet 30. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2009 Denne ble lagt ut for 30 min siden:http://www.youtube.com/watch?v=g-POnVjKEgE Merk også midtveis i klippet, "HARM has declared WAR on Savage Alliance". Synes det er den beste videoen som er lagt ut hittil, men denne karen må jo være en komplett idiot ! Han har ikke sensurert / tatt vekk UI'en, med tanke på at der så få i betaen enda og at de sannsynligvis loggfører alle spillerne, kan de sjekke ut tidspunktene og location, samt eventuelt nick. Savage Alliance er en mahrim/ork alliance ihvertfall og den duden her er fra ett av guildene, håper han ikke er fra mitt guild Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Tja, jeg har ihvertfall problemer med å lese noe tekst bortsett fra det som poppet opp midt på skjermen. Enda en. Fantastisk AI på de trollene, må tweakes endel. Lenke til kommentar
Syv Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Jeg syns denne er fantastisk: se i HD. Lenke til kommentar
Eprox Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Tja, jeg har ihvertfall problemer med å lese noe tekst bortsett fra det som poppet opp midt på skjermen. Enda en. Fantastisk AI på de trollene, må tweakes endel. Tror en kan finne den personens identitet hvis man er ivrig nok og har redskapen til det, CSI style Ikke vet jeg, er ingen dataekspert, var bare en tanke jeg fikk som poppet opp i hodet. Filmen var fantastisk, ble overasket på hvor god flow det egentlig var ! Fikk meg til å glede meg enda mer, hvis mulig ! Jeg syns denne er fantastisk: se i HD. Den filmen var fin fin, selv om jeg skal være mahrim in-game og sannsynligvis ikke kommer til å sette beina inne i den byen på lang tid =) Lenke til kommentar
NoobCannon Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Er Darkfall ute naa eller? Om det er, er det fult av folk paa begynnelses plassen? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Spelet har vore ute kjempelenge, så no er det nok ganske tomt på begynnelsesplassen. Lenke til kommentar
Eprox Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Er Darkfall ute naa eller?Om det er, er det fult av folk paa begynnelses plassen? Darkfall Online har ikke kommet ut. Pre-orders blir snart annonsert, release datoen er 25.Februar 09 og vil være digital download. Spelet har vore ute kjempelenge, så no er det nok ganske tomt på begynnelsesplassen. Feil, spillet er i closed beta for øyeblikket Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Den filmen var fin fin, selv om jeg skal være mahrim in-game og sannsynligvis ikke kommer til å sette beina inne i den byen på lang tid =) Utrolig hvordan det lag'et i en tom by. Prøve å være litt positiv da... Ser ut som om grafikken har har kommet seg et lite hakk. Liker alltid nyanserte poster. Veldig gjennomarbeidet og bra post av Fire på toppen av denne siden. Endret 31. januar 2009 av maanemann Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Tror en kan finne den personens identitet hvis man er ivrig nok og har redskapen til det, CSI style Ikke vet jeg, er ingen dataekspert, var bare en tanke jeg fikk som poppet opp i hodet. Vel, som sagt, res er for lav til å se noe. Hvis devs faktisk bruker tid på å analysere den videoen, så har de ganske dårlige prioriteringer. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Feil, spillet er i closed beta for øyeblikket Du trengte absolutt ikkje å sjå humoren i innlegget mitt Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Vi har dermed 2 scenarioer, der vi er uenige om hvilket av dem som er mest gunstig for Aventurine: 1) Spillet har normal "nytt spill"-hype, dvs gjennomsnittlig mange kommer til å prøve det, + hardcore fans. 2) Spillet er mest anticipated game of 2008, dvs shitloads med folk kommer til å prøve det, + hardcore fans. Med " + hardcore fans" mener jeg personer ala oophus som kommer til å spille spillet uansett, dvs denne gruppen forsvinner ikke i noen av scenarioene enten spillet er crap eller ikke. Hva får deg til å si at jeg kommer til å spillet spillet om det er crap eller ikke? Selvfølgelig kommer jeg til å slutte å spille det hvis det suger. Jeg er ikke en "fanboy" av Darkfall. Jeg er en fanboy av å se noe nytt i MMO sjangeren, altså jeg er en fanboy av kommende sandbox spill. Går Darkfall dårlig, så håpper jeg rett og slett videre til neste tog. At scenario 1 er mer gunstig begrunnes med at spillet kan ha mye bugs ved start som skremmer bort spillere, samt manglende serverkapasitet slik at man blir stående i lang kø eller liknende. Scenario 1 må byttes med "enorm" hype. Det at de hoppet fra 60,000 spillere til 350,000 spillere iløpet av én og en halv måned er vell litt mye, er det ikke? Og da særlig for Aventurine og co. som nå må skaffe seg omtrent 6 ganger mer hardware før de kan slippe alle spillerne inn enn de originalt nå hadde planlagt. Og dette er kun folk som skrev under på at de ville beta teste spillet. Er man riktig uheldig så kan man se flere spillere enn dette igjen. (Uheldig i form av lanserings problemer, ikke uheldig med det at spillet/Aventurine vil tjene raske penger). Dessuten, du ser på det på gal måte. Jeg snakker ikke om hva som kommer til å skje om spillet er bra eller ikke og dermed hype som følger med. Jeg snakker om hva som er best for deres del OM spillet er greit nok. Jeg trur ikke du har forstått deres mulige lanserings modell hvis det skulle vise seg at de ikke har serverkapasitet nok til å få inn alle spillere. De må altså fordele spillerne utover og slippe dem inn i puljer, noe jeg trur ikke mange vil komme til å like. Jeg går ut ifra at argumentet om at "spillet er sandox, noe som kan gi mange casuals et sjokk" ikke tas til inntekt for dette standpunktet, selvsagt fordi dette blir veldig irrelevant, da de i så fall ikke kommer til å like spillet ved en senere anledning heller. Denne gruppen spillere er derfor -ikke interessant-. Jeg sier at mange folk vil kunne risikere å forlate spillet før de har fått hele opplevelsen ved et slikt spill. Det er det jeg mener med at man må lære seg spillet å kjenne før man våger seg utpå isen her først. Aner man ikke hva som kommer til å skje og man går rundt med en "WoW" tankegang, så vil man jo drite i buksa første gang man funner ut at man kan bli lootet og at man mistet gear her. Dette er selvsakt satt på spissen, men det finnes flere ting. Man kan ikke forvente quests i hopetall fordi det er ikke her spillet skinner, man må først forstå og skjønne hva som er poenget med spillet før man prøver det. For min del føler jeg at dette blir svak argumentasjon fordi kø kan bekjempes ved å la være å selge for mange kopier i starten Dette er noe de vil komme til å gjøre, dette er grunnen til pre-orders. Uansett, du har totalt missforstått hva jeg har prøvd å forklare. Du snakker om hype og dens negative og positive sider om spillet er dårlig eller bra. Jeg snakker om hype og dens negative og positive sider angående lanserings perioden. Hvis spillet er bra så er det bedre at folk som tester spillet nå i starten, at alle har en positiv opplevelse og at man da øker hype gjennom "word of mouth" enn at 50% av de folkene som prøver ut spillet nå ikke får spilt pga serverkapasiteten ikke takler det. Er spillet dårlig så er det dårlig. Da spiller det liten trille om det var liten hype, eller om spillet var "most anticipated game of the year of 2009" ettersom folk vil slutte å spille det uansett. Lenke til kommentar
Eprox Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Feil, spillet er i closed beta for øyeblikket Du trengte absolutt ikkje å sjå humoren i innlegget mitt Hehe var ikke slemt ment ovenfor deg, jeg som ikke skjønte helt sarkasmen Endret 31. januar 2009 av Eprox Lenke til kommentar
fireofawakening Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Det jeg har diskutert i min post er hvorvidt det er ønskelig med normal eller enorm hype i lanseringsperioden. Dette er henholdsvis scenario 1 eller 2, eller klarere sagt, hva vi er uenige om er best for å oppnå stor brukermasse i fremtiden. Jeg har argumentert for at hvis man ikke har enormt stor hype vil man bare få høyst en gjennomsnittlig mengde til å begynne med spillet senere, mens hvis man -har- enormt stor hype vil sjansen for å få flere brukere være langt større selv om man vil få større problemer i starten. Dette er essensen i hva vår diskusjon angår, og hva jeg har besvart. Jeg har påpekt at problemene som kan oppstå er kø og bugs. Jeg har også påpekt at selv om mange kommer til å slutte fordi spillet er for "ondt/sandboxelementer", så er ikke dette et argument som er interessant i vår diskusjon. Grunnen til det er at disse kommer til å slutte med spillet enten vi er i scenario1 eller scenario2. Dvs enten i ditt eller mitt scenario: enten med enorm hype eller normal hype. Dvs, irrelevant argument. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Poenget er at jeg aldri har sakt meg uenig i ditt synspunkt ettersom jeg har snakket om noe annet hele tiden. Det handler om lanseringsperioden og hva som er enklest for Aventurine. Jeg snakker ikke om brukermasse eller noe i den duren der ettersom det er det ganske klart, spillet i seg selv kommer nok ikke til å rette seg etter massene innenfor MMO markedet. Det er et nisje spill. Hvis de klarer å holde på 300,000 stykker så er det et kjempe bonus ettersom det er mer enn de noen gang kunne ønsket seg. Eneste grunnen til at Aventurine ønsker mindre hype er rett og slett pga de ikke har pengene til å kjøpe hardware'n som trengs for å støtte opp under de nummerene til å begynne med. Altså folk risikerer å måtte vente uker på å få spille om det blir mer hype enn det er nå. Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 Siste noob preview: http://beta.thenoobcomic.com/df_preview/part9.html Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 "I doubt that I’ll write any more previews". Bitch. Lenke til kommentar
Syv Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) "I doubt that I’ll write any more previews". Bitch. Hun får jo bare dritt igjen uansett. Forstår henne godt. Edit: Speaking of which, do you want to go pirating but your clan has no harbour? Or no clan city altogether? Welcome to ninja crafting. You can go in anyone’s city and use their vendors, bank, crafting stations, etc. if they don’t bother to defend them in person or with guard towers. Nice Endret 31. januar 2009 av Syv Lenke til kommentar
Josso Skrevet 31. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2009 skjønner at Darkfall har en enorm verden, noe jeg synest er positivt. Men er det ikke fare for at den kan bli FOR stor? Mtp. at kanskje det blir litt for tomt i mange tilfeller, litt for lite "liv" her og der? Er vel mulig at dette er en nødvendighet i et slikt spill? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå