Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Darkfall is coming!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men er det nokon som har begynt å planlegge eit Laug?

Hahahahha, eit Laug!

TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving)

laug I laug n1 (e skrivemåte av lag 'lov, regel', jf *I lov) særl om e forh: sammenslutning av håndverksmestrer innenfor samme fag på et sted

TILSLAGSORD ARTIKKEL FRÅ NYNORSKORDBOKA (offisiell rettskriving)

laug I laug n1 (eldre skrivemåte av lag, jf *I lov)

1 særl i e tid: samskipnad av handverksmeistrar innanfor same faget på ein stad

2 klikk av fagfolk e l

For å ikkje gå OT her.

Er det nokon som veit kor mykje ein spelar kan utrette aleine?

Kan du som enkelt person få bygd deg eit skip, og manøvrere det?

Endret av E7ite
Lenke til kommentar
Det kan jo også være at de har lyst å dra inn spillerne over lenger tid? Begynne med en mindre gruppe mens de fikser det verste av bugs og problemer. Og lar hypen vokse gradvis, og spillerne kommer etter hvert som spillet er på et passende stadie for dem? I stedet for at hele MMO verdenen følger nøye med i forventing om at alt funke. Følger med på hvert feilsteg, og sprer nyheten umiddelbart med fire utropstegn. Den massive hypen tar en full vending (Vi er temmlig mottakelige for andres meninger). Alle får med seg alle problemene og stikker av og aldri kommer tilbake? AoC anyone?

Synes det høres veldig sette seg opp på sin høye hest hest, og falsk beskjeddenhet å si at man ikke ønsker hype rundt spillet sitt, eller mange subscriptions. Veldig enig med Fire der

AoC anyone? Ser man på AoC isolert tror ikke problemet var at de fikk mange subscriptions med en gang, men at de ikke hadde is i magen nok til å holde igjen på antall servere. I tillegg tok de ikke bruekrnes problemer på alvor emd tanke på tilbakemelding til kunden. Det var en noe arrogant holdning og at problemene ikke eksisterte.

Man kan likeså godt si Shadowbane anyone? Alle som har prøvd spillet sier jo det er utrolig bra. Men det fikk en lav hardcore spillemasse på launch og kom seg ikke opp i subscriptions. uten markedsføring kommer man igen vei, det er derfor "vi vil egentlig ikke ha hype" blir for dumt.

Eneste spill som vise til en stor økning i spillermasse etter launch er WoW. Men så er jo ikke WoW som andre MMO'er (gjelder andre fysiske lover tydeligvis ;) )

Ulempen er at DF er et fantasy spill med sverd og skjold, denne sjangeren er veldig oppbrukt og det går ikke lenge før folk er lei av spillet hvis det ikke er veeeldig bra laget.

Uten sverd og skjold? Tenker du på sci-fi MMO istedet da?

Tabula rasa er jo allerede borte og selveste Blizzard sa at Starcraft MMO var for vanskelig å lage.

Personlig synes jeg ikke sverd og skjold er oppbrukt, faktisk vil jeg si at det er for lite brukt. hva som er oppbrukt er wow,warhammer online,lotro,darkfall,vanguard m.m. settingen.

Det er nok et nisje fragment for sci-fi MMO, men også mange som ønsker magifri og dvergfri MMO. Hva med en "antikk gresk" setting (hvor Sparta sloss mot Athen og Troja), hva med en gotisk setting? Hva med arturiansk setting (daoc uten magi og vesener), eller hva med romersk setting hvor man kan spille under de ulike kommandørene, caesar, cicero, antonius, pompei magnus etc. etc.

Er veldig mye der ute som ikke er gjort.

Tingen er at hvis slik skal lykkes, må man bort i fra den klassiske tankegangen fra MMO hvor det kun er roller for dps, tank, healing.

AoC skulle egentlig være et spill hvor Guardians skulle beskytte spellweavers (collition detection sperre fienden). Rangers/waylayers skulle messe fienden (knockbacks, "roots", slows, volley shots etc.), og tilrette legge "veien". Assassins skulle stealthe og klatre back fiendens linjer å ta ut healers etc etc. Men som vi vet finnes ikke mekanismene i spillet for Guardians til å beskytte spellweavers etc.

For at flere settinger skal funke må man videreutvikle andre aspekter av spillet.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Synes det høres veldig sette seg opp på sin høye hest hest, og falsk beskjeddenhet å si at man ikke ønsker hype rundt spillet sitt, eller mange subscriptions.

Selvfølgelig ønsker dem masse subscriptions, problemet er at de ikke har kapasitet nok til å gi alle et "hjem" nå fra dag én, så optimalt sett så ville det vært bedre om hypen ville vært mindre nå i starten slik at man ville sett en større vekst etterhvert istedet.

Ser man på AoC isolert tror ikke problemet var at de fikk mange subscriptions med en gang, men at de ikke hadde is i magen nok til å holde igjen på antall servere.

Hva mener du her? At det var en dårlig ting det å slå sammen serverne?

Man kan likeså godt si Shadowbane anyone? Alle som har prøvd spillet sier jo det er utrolig bra. Men det fikk en lav hardcore sopillemasse på launch og kom seg ikke opp i subscriptions. uten markedsføring kommer man igen vei, det er derfor "vi vil egentlig ikke ha hype" blir for dumt.

Shadowbane vil isåmåte være mer hardcore enn Darkfall, så her har Aventurine lært litt. Det er umulig å gjevne en hel by mitt på natten f.eks. Samt man har et flagging system som burde gjøre det litt enklere for folk å komme igang med spillet.

Eneste spill som vise til en stor økning i spillermasse etter launch er WoW.

Hva med EVE? De setter jo nye rekorder hvert halvår når det gjelder hvor mange spillere de har online samtidig, og dette spillet kom ut i 2001.

Lenke til kommentar

En av hovedgrunnene til at jeg har fulgt spillet i tillegg til spilldesignen, er at det virker som utviklerne faktisk lytter til forslagene spillerne kommer med. Før DF forumet ble nedrendt, var de også mye mer aktive der. Det er derfor ganske betryggende å se at de nå skriver gode tilbakemeldinger på betaforumene(via leaks).

Lenke til kommentar
Synes det høres veldig sette seg opp på sin høye hest hest, og falsk beskjeddenhet å si at man ikke ønsker hype rundt spillet sitt, eller mange subscriptions.

Selvfølgelig ønsker dem masse subscriptions, problemet er at de ikke har kapasitet nok til å gi alle et "hjem" nå fra dag én, så optimalt sett så ville det vært bedre om hypen ville vært mindre nå i starten slik at man ville sett en større vekst etterhvert istedet.

Er det jeg mener ikke er mulig. Har du få på launch går toget. Mulig for alt jeg vet at EVE bare stiger med kjempeskritt, men nok en gang synes jeg det er for forskjellig som spill i forhold til Darkfall.

Ser man på AoC isolert tror ikke problemet var at de fikk mange subscriptions med en gang, men at de ikke hadde is i magen nok til å holde igjen på antall servere.

Hva mener du her? At det var en dårlig ting det å slå sammen serverne?

Er jo ikke det jeg sier i det hele tatt. Jeg snakker om launch og ikke perioden rundt sammenslåingen.

Som vi vet var det få servere på launch. Når FunCom merket at det ble kø, og serverene begynte å fylles opp pøste de bare på med haugevis av nye servere (særlig PvP). Vet at det er litt eterpåklokskap, men vi har jo alle sett konekvensene av dette, nemlig mange som logget på tomme servere, som mistet interessen og sluttet (vet at det er haugevis av andre grunner også). Nå etter sammenslåing har jo AoC fått en aldri så liten revitalisering. Dette fordi det nå er PvP servere spekket med folk å sloss med, og lett å skaffe grupepr til instancer igjen.

Poenget mitt er derfor at FunCom burde tatt en server ekstra, ventet og sett, kanskje en til osv. I stedet for å pøse ut mange "på dagen".

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Er det jeg mener ikke er mulig. Har du få på launch går toget. Mulig for alt jeg vet at EVE bare stiger med kjempeskritt, men nok en gang synes jeg det er for forskjellig som spill i forhold til Darkfall.

Samtlige MMO spill som har gått i pluss før "WoW trenden" startet ikke med et brak. De startet stille og rolig og fikk en økning etterhver som "word of mouth" gikk, nettopp pga spillet leverte en god opplevelse. Syns du skal ta opp litt "facts" før du sier at "NEI DETTE ER IKKE MULIG" når bevisene ligger rett forran deg.

Er jo ikke det jeg sier i det hele tatt. Jeg snakker om launch og ikke perioden rundt sammenslåingen.

Som vi vet var det få servere på launch. Når FunCom merket at det ble kø, og serverene begynte å fylles opp pøste de bare på med haugevis av nye servere (særlig PvP). Vet at det er litt eterpåklokskap, men vi har jo alle sett konekvensene av dette, nemlig mange som logget på tomme servere, som mistet interessen og sluttet (vet at det er haugevis av andre grunner også). Nå etter sammenslåing har jo AoC fått en aldri så liten revitalisering. Dette fordi det nå er PvP servere spekket med folk å sloss med, og lett å skaffe grupepr til instancer igjen.

Poenget mitt er derfor at FunCom burde tatt en server ekstra, ventet og sett, kanskje en til osv. I stedet for å pøse ut mange "på dagen".

Dette blir bare synsing. Funcom gjorde det rette hvis spillet hadde klart å holde på spillere. Folk forsvant ikke med engang, folk forsvant når folk kom til endgame og ryktene gikk det til at det var nada å gjøre.

Lenke til kommentar

Faktumet er at at de har sagt at de (Aventurine) egentlig ikke vil ha veldig mange ved launch, dette er hvordan de vil gjøre det. Det har jo faktisk vært snakk om en kontrollert launch, der de lar folk kjøpe det litt etter litt, men dette er vel mer bare rylter.

Uansett er det ikke så mye vi kan gjøre med hvordan de vil launche spillet, men vi kan si hva vi mener selv om det vil ha lite å si.

Forresten litt OT: Liker ikke helt den nye layouten på forumet. Er det mulig å gjøre det mer slik det var før, altså mer sentraliser og at forumet ikke tar hele skjermen?

Lenke til kommentar
Samtlige MMO spill som har gått i pluss før "WoW trenden" startet ikke med et brak. De startet stille og rolig og fikk en økning etterhver som "word of mouth" gikk, nettopp pga spillet leverte en god opplevelse. Syns du skal ta opp litt "facts" før du sier at "NEI DETTE ER IKKE MULIG" når bevisene ligger rett forran deg.

Hvorfor caps? Sier her at det er min mening.

Er jo ikke så mange MMO'er før WoW da. Men EQ som jeg spilt har vel hatt en temmelig stabil spillermasse, det samme ville jeg tippe med UO og DAoC. Når det gjelder Acherons Call er jo det eksempel på det jeg sier. De tok jo kvelden tidlig også.

[klipp]Poenget mitt er derfor at FunCom burde tatt en server ekstra, ventet og sett, kanskje en til osv. I stedet for å pøse ut mange "på dagen".

Dette blir bare synsing. Funcom gjorde det rette hvis spillet hadde klart å holde på spillere. Folk forsvant ikke med engang, folk forsvant når folk kom til endgame og ryktene gikk det til at det var nada å gjøre.

Husker du ikke alle som forsvant pga bug'er? Var jo mange som forsvant allerede på launch.

Dessuten hadde FunCom omtrent like mange servere som WoW hadde for kun noen få millioner spillere siden. AoC skulle jo attpåtil håndtere flere spillere per server. Jeg har ihvertfall ikke hørt om noen softwarehus som har satt igang så mange ekstra servere på en gang.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Det er ikke rykter det at de skal kjøre på med en "staged-launch". Det er noe Tasos sa selv er en mulighet de må vurdere om de ikke rekker å få inn nok hardware til å støtte opp under 300,000+ folk med engang. Og det er også grunnen for at de har gått tilbake med "pre-orders" som de egentlig var imot.

De vil altså bruke pre-orders for å se hvor mange folk som vil kjøpe spillet, og da la de få komme inn i spillet først, og resten etterpå slik at man deler det hele i to grupper.

Lenke til kommentar
Hvorfor caps? Sier her at det er min mening.

Hadde litt travelt ettersom jeg installerte et spill så brukte kun caps for å poengtere at du er for bastant med dine meninger når fakta og bevis ligger der ute som gjør det slik at din "mening" er feil.

Er jo ikke så mange MMO'er før WoW da.

Nå får du slutte å tulle.

Men EQ som jeg spilt har vel hatt en temmelig stabil spillermasse, det samme ville jeg tippe med UO og DAoC. Når det gjelder Acherons Call er jo det eksempel på det jeg sier. De tok jo kvelden tidlig også.

Ja som sakt, så lenge spillet leverer og er et godt spill så vil man ikke være "avhengig" av et "pang" av en lansering. De som har gått adundas har vært spill som har hatt spill-design feil i seg, resten har steget gradvis oppover nettopp pga de har vært gode spill.

Lar resten være ettersom det blir for off-topic.

Lenke til kommentar
Men er det nokon som har begynt å planlegge eit Laug?

Hahahahha, eit Laug!

TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving)

laug I laug n1 (e skrivemåte av lag 'lov, regel', jf *I lov) særl om e forh: sammenslutning av håndverksmestrer innenfor samme fag på et sted

TILSLAGSORD ARTIKKEL FRÅ NYNORSKORDBOKA (offisiell rettskriving)

laug I laug n1 (eldre skrivemåte av lag, jf *I lov)

1 særl i e tid: samskipnad av handverksmeistrar innanfor same faget på ein stad

2 klikk av fagfolk e l

For å ikkje gå OT her.

Er det nokon som veit kor mykje ein spelar kan utrette aleine?

Kan du som enkelt person få bygd deg eit skip, og manøvrere det?

guild

Variant(s):

also gild \ˈgild\

Function:

noun

Etymology:

Middle English gilde, from Old Norse gildi payment, guild; akin to Old English gield tribute, guild — more at geld

Date:

14th century

1: an association of people with similar interests or pursuits ; especially : a medieval association of merchants or craftsmen2: a group of organisms that use the same ecological resource in a similar way <a feeding guild

http://www.merriam-webster.com/dictionary/guild

Endret av Syv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...