Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Darkfall is coming!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er melee systemet folk flest klager på. Jeg regner med at folk forventet Mount & Blade melee system der man kan angripe og blokke fra alle veier.

 

De har jo nylig tatt til directional hits når det gjelder horisontal og vertikale slag, så de har teknologien inne, og de prøvde jo på M&B type combat tidlig i utviklingen, så mulig dette er noe som vil være mulig etterhvert?

 

Ranged er jo skrytt opp, ettersom det fungerer som man har forventet. Piler som tar i bruk gravitasjonens lover, samt at de ikke er "instant". Man må altså ta til rette for retningen til fiendene og avstanden.

 

 

Man ser stor forskjell fra leaks som kommer fra de nye beta testerne da, der de sier at serveren "lagger" endel atm, hvor gamle kommer inn og er enig men at for noen patches siden så var alt mer flytendes. Så det kan ha noe med testinga til Aventurine å gjøre atm.

Deres fokus står på login, og queve systemene atm og at de dermed loggfører mye mer enn vanlig.

Lenke til kommentar

Altså å bare stå og svinge våpenet gir jo ingenting. Litt bedre når man må løpe rundt i tilegg, men alene er ikke dette nok i lengden til å skape et spennende system tror jeg. Det er først når vi får se skills og slikt jeg tror ting vil kunne skje. Ikke at jeg egentlig har så mye tro på det som er av melee skills da. Er litt far fetched å i det hele tatt spekulere på det. Vi får vel se når noen viser oss noe litt opp i levlene.

 

Nå kommer DAoC Origins etterhvert og så da har jeg noe å godte meg med uansett hvordan det måtte gå med Darkfall da. ;D

Lenke til kommentar

Jeg kan tenke meg at large-scale PvP kan være morsomt nok, selv med bare vertikale og horisontale slag.

Nylig leak sa jo at de akkurat hadde hatt et slag med 35 menn i betaen der det ene laget var 10 folk, mens det andre var 25. De som var 10 vant slaget og fikk alt loot. Det ble opprettet en egen tråd for de som var med på slaget, og alle er ganske begeistret for mer.

Så det tyder jo på at det kan bli spennende å gjennomføre militære strategier og den slags med collition detection samt friendly fire i spillet etterhvert.

 

Man har jo Mortal Online som også er et alternativ etter DF.

Men dette spillet vil på langt nær kunne takle "store" slag.

 

Snakket litt med Henrik som er "the boss" fra Star Vault, og hans ønske var å takle 80vs80 slag uten lag. Dette er dog ekstremt også syns jeg hvis de får til deres combat system som ser ut til å være mer avansert enn DF. Men det spørs jo om de kommer lengre enn Beta utviklingen før de som DF må ta ut features fra deres combat system.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Man har jo Mortal Online som også er et alternativ etter DF.

Men dette spillet vil på langt nær kunne takle "store" slag.

Nå har vi vel bare fått en liten teaser og et par screenshots, så alt er ren spekulering. Jeg hvertfall store slag burde gå greit med UT3 engine, blir hvertfall spennende å se hvordan det blir.

 

http://www.mortalonline.com/ <------ Countdown :wee:, kanskje vi får litt mer info om spillet.

Lenke til kommentar

http://darkfalldb.com/

Flere screenshots.

 

 

Bruktbilen:

Som sakt, hvis man følger med og er med i diskusjonene som foregår på IRC kanalen deres så er spillutviklerne der hele tiden og snakker om spillet sitt. Jeg vet en hel masse om planene deres som de ønsker å få med etterhvert. Jeg spurte også om Henrik's ønsker angående hvor mange folk det vil være mulig å se på skjermen før det starter å gå alt for mye utover FPS delen, og der sa han at hans ønske var 80vs80.

Dvs at de ikke har klart det ennå, men jobber opp til å få til det.

Lenke til kommentar

Angående leaken vi har snakket om i det siste, jeg fant dette:

http://forums.darkfallonline.com/member.php?u=328576

 

Er dette samme karen? Han har samme MMO erfaring, heter det samme og antyder gjennom hans poster at han vet mye om spillet.

 

I samme slengen er han en enorm Mortal Online "fanboy".

Det kan jo umulig tenkes at noen er så teite å bruker samme nick på DF forumet samt leak forumet dog.. Så sjansen er vell liten.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Det er jo bare dumt. De har jo brukt en masse tid på å få til momentum i slagene der man gjør mer skade hvis man kommer løpendes, eller ridenes på en mount f.eks.

 

 

Det er jo et full loot spill, og det at man har et par minutter med løping er for meg logisk. Hadde man hatt 10 sekunder så ville man jo ikke hatt sjans til å komme seg unna.

Lenke til kommentar
I wanted to comment on Mike's quotes in his thread but it's good that you opened a new one.

 

I am from Europe and have a very satisfying ping around 20ms up to 90ms max. Server lag is no problem so far.

 

The first time I fought a goblin with a sword my jaw dropped in disbelief on how bad the combat felt. I had about a whole second delay and it felt very flabby. Thanks to a nice coincidence I found out that the turned on shadows were causing severe performance issues for me and some other people. After I disabled them the combat felt much better because somehow the combat lags were connected to the performance issues caused by the buggy shadows. The lag was gone entirely and finally the combat felt better. I could kill the goblins without almost getting killed myself and started enjoying the fighting more.

But there is still one issue that should be addressed. The aiming feels a bit detached because precise crosshair movement is not possible. It seems to move more pixels than you want making the aiming feel weird and not as natural as one is used to. A good example is when I tried to aim for a goblin's head to figure out how to aim. I was not able to aim the exact center of it for the first time and was jiggling around it. It is not like you know it from Oblivion and Morrowind or even normal egoshooters.

You get used to it very fast and it does not interrupt the gameplay but it feels strange in the beginning and not familiar. That is why I would like it to change.

 

The directional melee switching on the other hand works very good, smooth and feels natural. You can easily adapt to the given situation.

 

Bow combat works good also and fun. You just need to get used to the strength of the shots to get your aiming right and for it to come naturally to you. The only issue here is again the mentioned aiming problem but the hitboxes are rather generous which is why the few pixels of miss-aimed shots do not cause any problems. It just again feels a bit werid.

 

The same applies to magic of course. So far I had the most fun with magic. Shooting your magic missile which is in fact a blue ring with a small trail effect reminded me a bit of the rocket launcher in Quake or Unreal Tournament. The magic speed is not as slow as I have expected from previous leaks and actually fits to the Quake and Unreal Tournament comparison. Of course the character movement is a lot slower and AE smaller and less damaging.

I revise what I have said about the unnatural feeling and the flabbiness of the aiming. I have found out that the smooth mouse option caused this weird delay and pixel skipping. With the smoothing turned off it feels as good and natural as Morrwind and Oblivion. The aiming should now satisfy even most of the egoshooter guys.

 

For the ones playing complaining about combat lag: turn off the shadows and the mouse smoothing. It is much better now.

Lenke til kommentar

Positivt er det i alle fall at dette er bugs som nok blir rettet før eller siden.

 

 

Edit:

 

New Patch

 

A new patch has been released.

 

Fixes and updates in this patch includes:

 

*

 

 

* Players in gank mode (helpless on the ground) now display their full info to people mousing over them

* Removed 'm' as a hotkey to toggle mouse smoothing

* 'p' Now open/closes paperdoll (You can of course remap the key)

* 'm' open/closes world map

* 'b' open/closes backpack

* Misc. client crashes have been fixed

* /gui_persist_save will save your current GUI setup (Note: this will not include your key bindings. This will be included in a later patch)

* Using a bow now drains a bit of stamina

* A Conscript bow has been added to the conscript (starter) weapons

* Icons for clan city races have been updated

* Monster loot have been updated

* Magic ward has been updated

* Magic shield has been updated

* Quests have been updated

* More quests have been added

* Parts of the world have been update

* Dungeons have been updated

* More monsters have been added

* Monster AI have been updated

* Riding skills have been enabled

* Several skills have been updated

* More weather types have been enabled

* Objects in the world have been updated

 

 

 

Some of what we are doing now:

 

We are stress testing the AI nodes on the live server, so if you see monsters suddenly disappearing or reappearing in front of you, that is to be expected.

By this stress testing, whole areas of monsters might appear or disappear as the system sees the need to collect logs and data.

 

We are also sampling your data to collect logs on stress points in the system.

This means that we have to boot you out when certain 'check points' in the system are signaling. This is to collect the logs and do a full dump of everything, so we have all the data available.

Endret av Syv
Lenke til kommentar
Angående leaken vi har snakket om i det siste, jeg fant dette:

http://forums.darkfallonline.com/member.php?u=328576

 

Er dette samme karen? Han har samme MMO erfaring, heter det samme og antyder gjennom hans poster at han vet mye om spillet.

 

I samme slengen er han en enorm Mortal Online "fanboy".

Det kan jo umulig tenkes at noen er så teite å bruker samme nick på DF forumet samt leak forumet dog.. Så sjansen er vell liten.

 

Må vel nesten være det. Heter akkurat det samme som han som har leaket de character creation videoene og skrevet en objektiv "review" på leak forumet.

Lenke til kommentar
Det er jo bare dumt. De har jo brukt en masse tid på å få til momentum i slagene der man gjør mer skade hvis man kommer løpendes, eller ridenes på en mount f.eks.

Greit nok om en løper i en rett retning, som i first encounter, men i sikksakk og masse styr virker det spesielt logisk for meg at en skal gjøre mer skade. De (utviklerne?) har lagt masse tid i dette? Javel, det er trist.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvor mye gear egentlig har å si for hvor mektig man er i spillet. Hvis jeg har spilt over lengre tid har jeg eeegentlig ikke lyst å være likeverdig med en nybegynner hvis gearet mitt blir loota av en mob. Det er vel bare crafting skills man sitter igjen med da som en kan falle tilbake på og redde seg? Det blir vel på en måte "skjulte" levels da. Dvs, hvis en har gidda å bruke mye tid på crafting kan en komme tilbake like sterk som før, mens hvis en ikke har gjordt noe så er man lvl 1 igjen.

Endret av fireofawakening
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...