Bobbylove Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Gjennomsnittsalder på MMO og wow er jo strengt talt helt forskjellige da ;> Lenke til kommentar
Lange Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Du kan ikke legge ting på bakken, bygge hvor du vil, du må si ifra til fienden før du angriper borgen deres, og mye mer gjør at DFO ikke er en ordentlig sandbox MMO. Det ligger logiske grunner til at de tingene du nevnte her er slik de er, de alle gjør spillet bedre. Akkurat det kan diskuteres. Jeg syntes ikke det. Nå er forumet "Down for maintenance and relocation." Det er ihvertfall litt bedre enn før... Endret 25. januar 2009 av Lange Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Du kan ikke legge ting på bakken, bygge hvor du vil, du må si ifra til fienden før du angriper borgen deres, og mye mer gjør at DFO ikke er en ordentlig sandbox MMO. Det ligger logiske grunner til at de tingene du nevnte her er slik de er, de alle gjør spillet bedre. Akkurat det kan diskuteres. Jeg syntes ikke det. Nå er forumet "Down for maintenance and relocation." Det er ihvertfall litt bedre enn før... Putte items på bakken: Dette krever bare mer server "bandwith" som igjen tvinger antall personer nedover når man snakker om large-scale PvP. "Du må si ifra til fienden": Denne er der for å tvinge kamper til å finne sted når folk flest er online. Hadde man ikke hatt et slikt system så hadde man funnet byen sin i ruiner etter hver natt. Istedet så tvinger dette systemet angriperne til å angripe når de har flest folk online ettersom de må være rede til å både angripe og forsvare sine eiendeler samtidig, dette skaper da en større sjans for at de angriper nettopp på dagen når serveren er i sitt "peak" når det gjelder antall brukere. "Du kan ikke bygge hvor du vil": Dette skaper mer drama ettersom verdenen nå kun har et vist antall steder for dem å ha en by. Dette betyr at man må sloss over rettighetene til å ha dem. Hadde det ikke vært slik så ville man kunne risikere at folk ikke ville brydd seg med å angripe borger for noen annen grunn enn for å irritere. Dessuten vet vi jo hvordan verdenen ville ha sett ut etter en stund om folk kunne ha satt opp en bygning overalt. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Putte items på bakken:Dette krever bare mer server "bandwith" som igjen tvinger antall personer nedover når man snakker om large-scale PvP. "Du må si ifra til fienden": Denne er der for å tvinge kamper til å finne sted når folk flest er online. Hadde man ikke hatt et slikt system så hadde man funnet byen sin i ruiner etter hver natt. Istedet så tvinger dette systemet angriperne til å angripe når de har flest folk online ettersom de må være rede til å både angripe og forsvare sine eiendeler samtidig, dette skaper da en større sjans for at de angriper nettopp på dagen når serveren er i sitt "peak" når det gjelder antall brukere. "Du kan ikke bygge hvor du vil": Dette skaper mer drama ettersom verdenen nå kun har et vist antall steder for dem å ha en by. Dette betyr at man må sloss over rettighetene til å ha dem. Hadde det ikke vært slik så ville man kunne risikere at folk ikke ville brydd seg med å angripe borger for noen annen grunn enn for å irritere. Dessuten vet vi jo hvordan verdenen ville ha sett ut etter en stund om folk kunne ha satt opp en bygning overalt. Wow ... Der satte du virkelig fyren på plass Dette spillet er ekstremt lovende, og det alt det jeg hører om spillet er ting jeg liker. MEN, jeg er fortsatt litt skeptisk til hvordan noen skal klare å "pull this off" egentlig, er redd det blir for mye. Litt, OT: Oophus, sikker på at du ikke jobber med spillet selv? Du vet så sinnsykt mye om spillet virker det som, og selv om alt du kommer med er saklig og velformulert så er også alt positivt for dette spillet ... Lenke til kommentar
fireofawakening Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Noen som har en link til mer info om: "Du må si ifra til fienden" ? Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Er endel leaks ute å går nu. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Putte items på bakken:Dette krever bare mer server "bandwith" som igjen tvinger antall personer nedover når man snakker om large-scale PvP. "Du må si ifra til fienden": Denne er der for å tvinge kamper til å finne sted når folk flest er online. Hadde man ikke hatt et slikt system så hadde man funnet byen sin i ruiner etter hver natt. Istedet så tvinger dette systemet angriperne til å angripe når de har flest folk online ettersom de må være rede til å både angripe og forsvare sine eiendeler samtidig, dette skaper da en større sjans for at de angriper nettopp på dagen når serveren er i sitt "peak" når det gjelder antall brukere. Hva mener dere med kan ikke legge ting på bakken? At items hentes rett fra corpset? Ser ikke helt bruken for at items skal ligges rett på bakken, men det er vel ikke verre enn at de despawner etter en liten stund om det skulle være nødvendig. At det krever noe særlig båndbredde tror jeg nok ikke. Visste ikke dette med at man må si ifra til fienden, blir spennende å se hvordan det blir løst i praksis. Er vel ca ingen info på det. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 En av medlemmene i klanen min har en venn som er med i beta. Nettopp kommet en ny patch, som endrer masse, vi skal være glade for at de ikke har sluppet ut spillet enda. Uthevede og understrekte punkter er det viktigste: We have fixed most of the problems people had with the patching process. You should all get decent patching speeds now. A new patch has been released. We've reset the patch system and done some optimization on the dataset. The complete dataset has been reduced to around 8 GB in this patch instead of 20 GB as it was before. We've gone up several build numbers since the last patch, and the characters have been wiped. Fixes and Upgrades in this patch includes A new lobby has been activated GUI has been reworked and completely reskinned Sprint hack from earlier builds have been fixed Vendors always place a marker on the minimap now Invisible items on hotbar has been fixed Camera modes have been updated. You can use the mouse wheel to zoom in and out City building mode camera has been fixed, so it never gets stuck Warhulk movement have been enhanced (You can use F12 to toggle camera modes when driving a warhulk) Mount controls has been tweaked. Mount movement bug where you, in some cases, would get stuck close to other players or NPCs have been fixed Rivers have been updated. If you go swim in a river, it will now carry you downstream Swimming has been tweaked All attributes have been enabled Base attributes increasing will now display a signal to you Resource nodes have been tweaked Resource nodes that are empty will now display a proper message Clan Window and Journal window has been fixed. If a bug is encountered there it will not freeze the game If you get damaged just before you teleport, the damage effect will no longer say on your camera Progress bars will not potentially be hidden behind other windows anymore Extremely rare player trading problem have been fixed NPC animations have been updated Many, many more chests have been added. These need specific keys to access them. You can usually find this on monsters nearby. Many toolboxes, weapon racks etc. have been enabled for you to loot around the world. Crafting window improvements Rune stones(Recall stones) have been enabled. Anyone can use a rune stone, but to bind a location into it, you need to be trained in that skill. A bug where you could not buy greater magic has been fixed You can now configure if you want hit sounds or not (A hit sound is a sound that is played when you do damage to something). It's option can be found in audio options You now start with one starter (conscript) weapon and you can change this, for a price, at a vendor You can now buy more slots for starter weapons at a vendor. (Maximum is 3) Directional attacks for all melee weapons have been added. You can slice vertically or horizontally. The default key for toggling this is 'T'. Animations for seize and knock back skills for melee weapons have been fixed Some problematic gank animations for Mirdain have been fixed Update and new features for the Clan Window Update and new features for the Player Journal Update to the high score lists. Many more quests added High score quests have been enabled Time limit highscore quests have been enabled Massive AI update: Many more monsters have been added AI behaviour has been severely improved More wildlife monsters (tigers, bears, lions etc) have been enabled Underwater monsters have been enabled Dungeon monsters have been enabled Monsters will now visibly taunt you (if you deserve it) Some monsters packs will be roaming: If you meet some monsters at a specific location, that doesn't mean that they will be there the next time you pass. Monsters will now sometimes send personal taunts to you Environment system have been fully enabled: Ambience and weather will now change in both time and as you move around areas. One Darkfall Day is now approx 5 human hours In game help has been enabled. Press the help button on the main menu to get to the help pages. Rest skill will now raise with use and as you get better you will regenerate faster Bindstone recall spawn timer has been fixed and you can now also cancel the skill by moving Updates to armor graphics Environment in Character Creator has been fixed The 'i' key no longer toggles mouse invert. To toggle use the option under Input Options. More player skills have been added. Clan cities belonging to your own clan will now display on your world- and minimap. You can choose what markers to display on your world and minimap by going to Options->GUI Options Initiating a clan conquest against a city will now display countdown timers on all the participants. Initiating a clan conquest will now display the challenged city and the challengers cities on the world- and minimap. Stats from all conquest will now be properly saved The city building process now displays the cost (in building modules) of creating a city building. A challenged city that has been taken over will now properly kick the people who are bound there City local bonuses will now properly be removed when the building is disabled, and re enabled when the building is enabled again. City local and global bonuses (get these by building a unique wonder) will now be enabled correctly again after a server restart Built Clan city cannons are now usable after a server restart Dwarven and Mirdain Clan Cannons now functional in all cities You now have to have the building modules in your back pack when building a city. You can no longer have them in the Clan Vault (so people can kill you and steal it when you are building a city) Entire world has been fixed to remove gaps in the world Updates to the world Screenshot av nytt UI Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Forumet er oppe! Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Ja, de var flere milevis unna en utgivelse den 22. januar. Endret 25. januar 2009 av Bruktbilen Lenke til kommentar
lain Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 *snip*"Du kan ikke bygge hvor du vil": Dette skaper mer drama ettersom verdenen nå kun har et vist antall steder for dem å ha en by. Dette betyr at man må sloss over rettighetene til å ha dem. Hadde det ikke vært slik så ville man kunne risikere at folk ikke ville brydd seg med å angripe borger for noen annen grunn enn for å irritere. Dessuten vet vi jo hvordan verdenen ville ha sett ut etter en stund om folk kunne ha satt opp en bygning overalt. Vil dette bety at man kun kan bygge "byer" på angitte steder? Det vil si at for min del kan jeg ikke bygge meg ei jakthytte langt til fjells? Ser ikke helt noen grunn til at man ikke skal kunne få bygge hvor man vil, blir nok bråk uansett etter min erfaring. Mye regler de pålegger folk, kjekt å kalle det sandkasse, når man setter begrensninger i ettertid. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Det har aldri vært snakket om å få bygge små hus her og der, så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Update fra Tasos: http://forums.darkfallonline.com/showthrea...882#post2461882 Forums had been down due to several DDOS attacks. Since it became an issue, we took the forums down and have taken all appropriate measures to make a recurrence less likely. The game servers have not been affected. The trial faced some issues during the initial stress test when the volume of the invitees taxed the patching and the login system. This was to be expected and it's the nature of a stress test. Testers experienced periodic low download speeds and various minor errors and hiccups which were soon dealt with. We increased our patching capacity and corrected small errors, until everything was running smoothly. For launch we will have in place a peer to peer system which should greatly improve download speeds and make the downloading and patching run smoothly. There have been a couple of server crashes since we’re still running in debug mode. The issues causing the crashes have been addressed and we have issued a few new patches in this time. Servers are currently down for scheduled maintenance for a few hours tonight, during which we are also running an internal stress test. Servers will be up again right after this. So far there have been three waves of invites sent out and these proved to be a very good stress test for the download, patching and login systems. We would like to thank the testers for their persistence during this initial stress test and their patience while we corrected the issues that came up. Most players entered the game, and have been playing since yesterday. Now that things have stabilized, we’ll start sending out more invites. We will keep sending invites out, every day when possible, and until we hit our capacity. The NDA is still in effect, because this remains a testing period. Even though this is the release candidate client, previews based on this experience may not be indicative of the release quality of the game, especially not while you're consciously trying to break the game during stress testing. The game is still in debug mode so that we can deal with any issues that arise. Other than that, we are trying to simulate the launch, in order to better prepare for it. The testers in-game so far have been sending us very positive reports on their gameplay experience, even so, the NDA will be in effect while there's still testing going on. As soon as we're out of debug, the stress test is over, we'll lift the NDA. If you haven’t received an invite yet please don’t take it personally. You very well might receive one soon. Please respect the invite process; it was made to be as fair as possible, while also being the most helpful for the game. We appreciate everything the community has done for the game and while we regret that we can’t make everyone happy, it’s impossible when considering the large volume of the applications. Even so, there will be a great number of players allowed to playtest. We really understand the impatience, and we’re doing our best to get as many in as possible into the game. Please do not try to bypass the invitation process by emailing or PMing us. We’re afraid that it’s not possible to do so. This is an automated procedure, and we could not possibly manually process all the messages we’re getting at this stage. As far as the latest major patch goes, these are just some of the updates included: * The interface has been completely reworked and re-skinned. * Camera modes have been updated. You can now use the mouse wheel to zoom in and out. * Warhulk movement has been enhanced. You can cycle camera modes using F12 * Mount controls have been tweaked * Rivers will now carry you downstream. * All character attributes have been enabled and they display signals when they increase. * NPC animations have been updated * Rune Stones (recall stones) have been enabled. * You can buy more slots for starter weapons at a vendor. * Directional attacks for all melee weapons have been added. You can slice vertically or horizontally. * Player Journal and Clan Window have been updated. * High score quests have been enabled. * Time limit high score quests are enabled * Massive AI update: Many more monsters have been added. * AI behavior has received a significant update. * Wildlife has been enabled. Tigers, bears, lions etc. can be found in nature. * Underwater monsters are now enabled. * Dungeon monsters are now enabled. * Monsters will now visibly taunt you * Roaming monster packs are enabled. * Some monsters will send you personal taunts. * Environment system is fully enabled. Ambience and weather will now change over time and as you travel. One Darkfall day is now approximately 5 hours long. * In-game help has been enabled. * Updates to armor graphics. * Character creator has been updated. * More player skills have been added. * Clan cities that belong to your clan have been updated to display on your world and mini map. There were also numerous smaller fixes and updates included in this patch and in the subsequent few smaller patches. We’ll follow up with more status reports on the game, and various other updates as needed. Lenke til kommentar
fireofawakening Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Angående bygging av byer og individuelle hus kan dere lese Stormalons innlegg her http://forums.darkfallonline.com/showthread.php?t=80572 Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Litt, OT: Oophus, sikker på at du ikke jobber med spillet selv? Du vet så sinnsykt mye om spillet virker det som, og selv om alt du kommer med er saklig og velformulert så er også alt positivt for dette spillet ... Heh, nei. Jeg jobber ikke med spillet. ^^ Er bare interessert i det, og ønsker derfor å lage hype rundt spillet ettersom jeg mener MMO verdenen sårt trenger et lignende spill som kan vise folk at "WoW/EQ" ikke nødvendigvis trenger være den mest populære sjangeren innenfor MMO spill. Noen som har en link til mer info om: "Du må si ifra til fienden" ? Det er ikke noe en må avtale. Det er et system som er der for at slagene virkelig skal være et massivt slag ettersom dette ikke er den virkelige verdenen så merker man jo ikke om hjemmet sitt blir angrepet mitt på natten. Så for å forhindre folk i å overta land og byer klokka 04 på natten så har de satt inn et system for å motvirke det. Systemet er egentlig sammenbundet med "krigs" systemet noe en burde slå på uansett hvis man ikke ønsker at hele guilden skal ende opp som "rogue/rød" etter et slag. Man putter altså guild X som en fiende hvor så guild X får vite om dette og at de da kan lukte at her er det noe på ferde og at de da dermed kan dra hjem for å være klar for en kamp. Det er en liten "cooldown" fra man setter guild X som fiende og til man har lov til å ødelegge/ta over byen. Her tenker nok folk en mulighet for en "exploit" fra en rogue/rød guilds side ettersom man i teorien kan sette alle guilds til krig og dermed unngå å få en "allignment hit". Men haken til dette systemet er at når man setter X guild til krig, så åpner man sine egne eiendommer opp for alle til å kunne angripe seg, så det ligger en enorm konsekvens rundt det å være aggressiv på denne måten. Vil dette bety at man kun kan bygge "byer" på angitte steder? Det vil si at for min del kan jeg ikke bygge meg ei jakthytte langt til fjells?Ser ikke helt noen grunn til at man ikke skal kunne få bygge hvor man vil, blir nok bråk uansett etter min erfaring. Mye regler de pålegger folk, kjekt å kalle det sandkasse, når man setter begrensninger i ettertid. Ja, man kan kun bygge byer på angitte steder. Det finnes 97 slike steder rundt om i verdenen så det sier seg selv at det kan bli litt trangt om plassen etterhvert, og da særlig med det faktum at en guild kan eie flere byer/steder. Man er litt usikker når det gjelder player-housing dog. Noen sier at man kun kan bygge i områdene rundt spiller-byene, andre sier at man må bygge dem innenfor murene, mens andre mener at det er fritt frem til å bygge de hvor som helst. Jeg klarer ikke finne noe særlig informasjon rundt dette atm. Men de har jo snakket om hvor styre byene er da, og der har dem nevnt at de kan være større en NPC byene samt at man kan bygge små camper som kun inneholder 2-3 bygninger. Endret 25. januar 2009 av o(O)phus Lenke til kommentar
lain Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 There will be individual housing, but whether it must be part of a city or not is up for debate. There are various dev quotes saying that cities must be built around a clan stone, but player houses can be put anywhere. They're older quotes tho, and as to whether or not things have changed since then nobody knows. De har i det minste tenkt tanken. Jeg ønsker som nevnt før å bygge meg ei jakt hytte himla langt til fjells, håper bare verden blir så stor at folk ikke bare kan ri opp på 5min og knuse huset. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Putte items på bakken:Dette krever bare mer server "bandwith" som igjen tvinger antall personer nedover når man snakker om large-scale PvP. Krever ikke så mye som du skulle tro, og det finnes mange metoder å minske "problemet" på. Og for de som ikke skjønner hvorfor man skulle kunne legge ting på bakken... Ja da er du fantasiløs. "Du må si ifra til fienden":Denne er der for å tvinge kamper til å finne sted når folk flest er online. Hadde man ikke hatt et slikt system så hadde man funnet byen sin i ruiner etter hver natt. Istedet så tvinger dette systemet angriperne til å angripe når de har flest folk online ettersom de må være rede til å både angripe og forsvare sine eiendeler samtidig, dette skaper da en større sjans for at de angriper nettopp på dagen når serveren er i sitt "peak" når det gjelder antall brukere. Igjen... det finnes metoder å løse det på. Det er allerede flere spill hvor du ikke trenger å advare fienden. "Du kan ikke bygge hvor du vil":Dette skaper mer drama ettersom verdenen nå kun har et vist antall steder for dem å ha en by. Dette betyr at man må sloss over rettighetene til å ha dem. Hadde det ikke vært slik så ville man kunne risikere at folk ikke ville brydd seg med å angripe borger for noen annen grunn enn for å irritere. Dessuten vet vi jo hvordan verdenen ville ha sett ut etter en stund om folk kunne ha satt opp en bygning overalt. Jaså? Haha Lenke til kommentar
Robinvi Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Jeg hørte at player housing var tatt ut, men har ikke noen sikkre kilder som jeg orker å lete tak i nå. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 25. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Mye er nok tatt ut eller forandret på, sikkert mye som ikke kommer inn ved release heller. Vi må nok vente til et par reviews kommer for å se hva de har i spillet, men Av lar nok ingen se spillet så vi må nok vente til etter release. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. januar 2009 Krever ikke så mye som du skulle tro, og det finnes mange metoder å minske "problemet" på. Og for de som ikke skjønner hvorfor man skulle kunne legge ting på bakken... Ja da er du fantasiløs. Åja? Jeg regner med at du kan komme med informasjon her ettersom du har dyp kunnskap rundt dette? Et item er fremdeles et objekt som må oppdateres og sendes til ALLE spillerne som er innenfor området så jo, det betyr nok endel. Uansett, minske problemet eller ikke. Problemstillingen er at det tar serverbandwith og at man dermed nærmest "sløser" bort flere "spots" for vanlige mennesker kun for en "feature" som for meg er meningsløs. I UO var dette populært pga man kunne "gjemme" bort items ettersom verdenen var 2D og dermed kunne man putte ting bak gjenstander hvis man så at folk kom mot deg. Men ja, gi meg grunnene til at du syns dette er så viktig så kan vi ta en liten diskusjon rundt dette også ettersom jeg har noen grunner til at det faktisk er positivt hvis man tar bort den største delen som fantastisk nok er at de ofrer slikt noe mot "speed". Altså mer FPS grunnet mindre serverlag og en generelt mer lagfri opplevelse når man ender opp med endel folk i nærheten. Igjen... det finnes metoder å løse det på. Det er allerede flere spill hvor du ikke trenger å advare fienden. Hva mener du? Enten er det et system for en slik ting eller så lar man det være fritt. Og da ender man opp med stealth angrep midt på natten ettersom man da har mest å vinne samt minst/ingenting å tape. Shadowbane er vell et eksempel på hvordan ting vil være om det er fritt. Sikkert flott hvis du er skole/arbeidsledig og går på trygd slik at du ikke har noen jobb å måtte dra til ettersom et slikt system krever at man må ha folk tilgjengelig 24/7 hvis man ønsker å ha en by. Så jeg velger heller et system som sørger for store flotte slag mot et fritt system hvor risk & consequence systemet blir satt på hodet ettersom dette faktisk er et spill, man har ikke en mulighet for å bo her døgnet rundt. Jaså? Haha Nydelig argument. Oser kvalitet av innleggene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå