tørrfisk Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Nei, og det er et av aspektene som bekymrer meg angående Darikfall Online. Når et firma med ressurser som Funcom klarer å gi ut en kalkun, selv med et så godt utgangspunkt som conan hadde, så tviler jeg på at de klarer å levere et spill som fremstår som polert og ferdig. (særlig ikke et MMO) Jeg håper jeg tar feil Lenke til kommentar
Avean Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Nei, og det er et av aspektene som bekymrer meg angående Darikfall Online. Når et firma med ressurser som Funcom klarer å gi ut en kalkun, selv med et så godt utgangspunkt som conan hadde, så tviler jeg på at de klarer å levere et spill som fremstår som polert og ferdig. (særlig ikke et MMO) Jeg håper jeg tar feil Helt enig, det er mot alle odds isåfall. Conan var kanskje en av de største temaene også. Conan er langt større enn Warcraft med fans, men når Conan sine fans er langt mer voksne så funker det ikke med grinding. Fleste voksne skyr MMO spill, de vil ha mer action som i filmer. Det er noe som MMO idag seriøst mangler. Alt handler om grinding og meningsløst innhold. "Kill X amount of Creatures" >_> Lenke til kommentar
Eprox Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Nei, og det er et av aspektene som bekymrer meg angående Darikfall Online. Når et firma med ressurser som Funcom klarer å gi ut en kalkun, selv med et så godt utgangspunkt som conan hadde, så tviler jeg på at de klarer å levere et spill som fremstår som polert og ferdig. (særlig ikke et MMO) Jeg håper jeg tar feil Helt enig, det er mot alle odds isåfall. Conan var kanskje en av de største temaene også. Conan er langt større enn Warcraft med fans, men når Conan sine fans er langt mer voksne så funker det ikke med grinding. Fleste voksne skyr MMO spill, de vil ha mer action som i filmer. Det er noe som MMO idag seriøst mangler. Alt handler om grinding og meningsløst innhold. "Kill X amount of Creatures" >_> Etter min mening er det feil og sammenlikne AoC med Darkfall. Som alle vet er jo dette et "sandbox mmo" ! Jeg har foresten fulgt dette spillet fra 2002 og selvfølgelig har jeg mange bekymringer for dette spillet. Men bank i bordet, dette spillet er et spill som det er verdt å vente på ! Uten jeg skal si for mye, men jeg synes Claus og Kjetil & CO har gjort en bra jobb så langt Lenke til kommentar
DirtyBit Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Nei, og det er et av aspektene som bekymrer meg angående Darikfall Online. Når et firma med ressurser som Funcom klarer å gi ut en kalkun, selv med et så godt utgangspunkt som conan hadde, så tviler jeg på at de klarer å levere et spill som fremstår som polert og ferdig. (særlig ikke et MMO) Jeg håper jeg tar feil Helt enig, det er mot alle odds isåfall. Conan var kanskje en av de største temaene også. Conan er langt større enn Warcraft med fans, men når Conan sine fans er langt mer voksne så funker det ikke med grinding. Fleste voksne skyr MMO spill, de vil ha mer action som i filmer. Det er noe som MMO idag seriøst mangler. Alt handler om grinding og meningsløst innhold. "Kill X amount of Creatures" >_> jaha, hvor dro du ut den infoen at voksene ikke spiller mmo? jeg spilte i en clan i lineage 2 som gjennom snitt alderen i clanen var 30+, og da snakker vi om en guild med nesten 100 active spillere Lenke til kommentar
Nailer Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Det er veldig mange godt voksne som spiller MMO, så det utsagnet der holder ikke mål Lenke til kommentar
Jaezred Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Pappa (52) Spiller WoW, og spilte AoC... så GODT voksne personer spiller også mmo'er Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Nei, og det er et av aspektene som bekymrer meg angående Darikfall Online. Når et firma med ressurser som Funcom klarer å gi ut en kalkun, selv med et så godt utgangspunkt som conan hadde, så tviler jeg på at de klarer å levere et spill som fremstår som polert og ferdig. (særlig ikke et MMO) Jeg håper jeg tar feil Helt enig, det er mot alle odds isåfall. Conan var kanskje en av de største temaene også. Conan er langt større enn Warcraft med fans, men når Conan sine fans er langt mer voksne så funker det ikke med grinding. Fleste voksne skyr MMO spill, de vil ha mer action som i filmer. Det er noe som MMO idag seriøst mangler. Alt handler om grinding og meningsløst innhold. "Kill X amount of Creatures" >_> Etter min mening er det feil og sammenlikne AoC med Darkfall. Som alle vet er jo dette et "sandbox mmo" ! Jeg har foresten fulgt dette spillet fra 2002 og selvfølgelig har jeg mange bekymringer for dette spillet. Men bank i bordet, dette spillet er et spill som det er verdt å vente på ! Uten jeg skal si for mye, men jeg synes Claus og Kjetil & CO har gjort en bra jobb så langt Hvorfor blir det feil? Iom. at det er et sandbox-basert mmo, gjør det jo bare fallhøyden enda større. Vi får se om de klarer å levere. Jeg syns forøvrig at man burde prioritere flere open beta plasser. Hvordan skal man stressteste og finne flest mulig feil ved et spill, med en begrenset spillermasse? Lenke til kommentar
Robinvi Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 AoC er themepark, Darkfall er Sandbox. I tillegg sier han meget indirekte og kamuflert at han er i betaen, noe som er sannsynlig hvis han faktisk er en "02'er" slik han påstår. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 (endret) Nei, og det er et av aspektene som bekymrer meg angående Darikfall Online. Når et firma med ressurser som Funcom klarer å gi ut en kalkun, selv med et så godt utgangspunkt som conan hadde, så tviler jeg på at de klarer å levere et spill som fremstår som polert og ferdig. (særlig ikke et MMO) Jeg håper jeg tar feil Helt enig, det er mot alle odds isåfall. Conan var kanskje en av de største temaene også. Conan er langt større enn Warcraft med fans, men når Conan sine fans er langt mer voksne så funker det ikke med grinding. Fleste voksne skyr MMO spill, de vil ha mer action som i filmer. Det er noe som MMO idag seriøst mangler. Alt handler om grinding og meningsløst innhold. "Kill X amount of Creatures" >_> Etter min mening er det feil og sammenlikne AoC med Darkfall. Som alle vet er jo dette et "sandbox mmo" ! Du kan ikke legge ting på bakken, bygge hvor du vil, du må si ifra til fienden før du angriper borgen deres, og mye mer gjør at DFO ikke er en ordentlig sandbox MMO. Endret 25. januar 2009 av Lange Lenke til kommentar
laxs Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Jeg Gleder meg så fårlig mye til det kommer ut ^^ Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Nei, og det er et av aspektene som bekymrer meg angående Darikfall Online. Når et firma med ressurser som Funcom klarer å gi ut en kalkun, selv med et så godt utgangspunkt som conan hadde, så tviler jeg på at de klarer å levere et spill som fremstår som polert og ferdig. (særlig ikke et MMO) Jeg håper jeg tar feil Helt enig, det er mot alle odds isåfall. Conan var kanskje en av de største temaene også. Conan er langt større enn Warcraft med fans, men når Conan sine fans er langt mer voksne så funker det ikke med grinding. Fleste voksne skyr MMO spill, de vil ha mer action som i filmer. Det er noe som MMO idag seriøst mangler. Alt handler om grinding og meningsløst innhold. "Kill X amount of Creatures" >_> Det blir helt feil å sammenligne utviklingen til et sandbox spill kontra et theme park spill. Sånn innholdsmessig så er det mye mindre en må lage i et sandbox spill. Eksempel er vell antall quests og ballanserings problemer man ser i et theme park spill. I Darkfall så slipper man jo å balansere bosser og den slags ettersom det er opp til spillerne selv å finne ut hvor mange folk de trenger for å drepe den, dermed trenger kun Aventurine å lage bossen for så å teste om den faktisk fungerer. Slik er det ikke i et theme park. Der skal hver "encounter" passe en spesiell antall klasser og antall folk og så kombinasjonene mellom de igjen. Det samme gjelder quests der de i darkfall kun må fungere hvor så det er opp til spillerne å finne ut hvordan man fullfører dem så må de i et theme park spill ballanseres til XX antall klasser samt de må passe en viss level. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Du kan ikke legge ting på bakken, bygge hvor du vil, du må si ifra til fienden før du angriper borgen deres, og mye mer gjør at DFO ikke er en ordentlig sandbox MMO. Dette har jo ingenting om det er et sandbox spill eller ikke. Hvis man skal følge denne logikken så skulle et "full-sandbox" spill ha kunne tillatt at man kan gjøre alt tenkelig. Det ligger logiske grunner til at de tingene du nevnte her er slik de er, de alle gjør spillet bedre. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 AoC fokuserte på grafikk. Noe som gikk ut over alt annet. Hardt. Ikke at jeg ever syntes conan noen gang virket lovende utifra det de viste (selv combat systemet så labert ut, selv om konseptet er bra). Darkfall fokuserer på de tingene som betyr noe (ting som naval combat kunne de ventet til en expantion med, det kommer nok ikke ved release uansett). Gameplay, verden, crafting og et spennende ruleset. Alt virker gjennomtenkt og devsene vet virkelig hvordan de vil ha det, og de gir ikke etter. Jeg tror ikke combat systemet kommer til å gjøre dette spillet alene, men jeg tror og håper det blir utfordrende nok til å holde på meg. Så gjør nok regelsettet resten av jobben. ^^ Lenke til kommentar
Atomics Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Vet ikke om denne har blitt postet før, men den passer sikkert inn i tråden: http://www.youtube.com/watch?v=sMzmKFbiWQ4 Dere får håpe spillet kommer i februar da Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Jeg vil påstå at det er krevende å utvikle combat-systemet de skryter av og få det balansert blandt klassene, selvom det er en "sandbox-mmo". Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Dette skal prøves! Har spilt Warhammer online, Aoc, og myye wow. Sluttet med wow for 6 uker sia, da jeg rett og slett ikke gadd mer (spilt i 3 1/2 år). Så et nytt mmo hadde vært greit, da jeg ikke spiller noe som helst for tiden Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Skjønner ikke hvorfor folk blir så skuffa og vonbroten, har det NOEN GANG hendt at et MMO har kommet til tiden ? Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 Jeg vil påstå at det er krevende å utvikle combat-systemet de skryter av og få det balansert blandt klassene, selvom det er en "sandbox-mmo". Er absolutt ingen balansering blant noen klasser ettersom klasser ikke eksisterer i spillet. Eneste balansering de må gjøre er skills seg imellom. Det som har vært mest krevende å utvikle vil jeg tru er deres server teknologi. Det er en leak her nå der en US spiller kjører spillet med 90-100ms, noe som jo er ekstremt imponerendes. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Nei, og det er et av aspektene som bekymrer meg angående Darikfall Online. Når et firma med ressurser som Funcom klarer å gi ut en kalkun, selv med et så godt utgangspunkt som conan hadde, så tviler jeg på at de klarer å levere et spill som fremstår som polert og ferdig. (særlig ikke et MMO) Jeg håper jeg tar feil Helt enig, det er mot alle odds isåfall. Conan var kanskje en av de største temaene også. Conan er langt større enn Warcraft med fans, men når Conan sine fans er langt mer voksne så funker det ikke med grinding. Fleste voksne skyr MMO spill, de vil ha mer action som i filmer. Det er noe som MMO idag seriøst mangler. Alt handler om grinding og meningsløst innhold. "Kill X amount of Creatures" >_> jaha, hvor dro du ut den infoen at voksene ikke spiller mmo? jeg spilte i en clan i lineage 2 som gjennom snitt alderen i clanen var 30+, og da snakker vi om en guild med nesten 100 active spillere Flertallet gjør ikke Kjenner ingen voksne som spiller MMO lenger. Klart du kan finne enkelte som sitter med MMO men det er rimelig sjeldent. Men slipper noen et spill som krever litt mer enn å klikke 1,2,3,4,5 så vil man se flere voksne spillere. hehe kanskje provoserende skrevet for dere som spiller MMO, men jeg finner dagens MMO totalt hjernedødt. Flame on Lenke til kommentar
Ayb Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Nå er jo gjennomsnittsalderen for MMO-spillere godt over 20 år da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå