oophus_3do Skrevet 22. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2009 http://www.youtube.com/watch?v=sMzmKFbiWQ4 Hitler kom ikke med i betaen idag han heller.. ^^ Syv: Det virker for deg mest logisk at spillere som ser frem til spillet ville gjort det? Ok, for meg er det hvertfall ikke det. Lenke til kommentar
Bikkebakke Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Dette spelet har stort potensial til å bli kjøpt av meg! Virkar jo utruleg artig - likar veldig godt skill systemet og ingen class! Det høyrest bra ut i teorien, men praksisen blir kjempe spennande å sjå! Gledar meg. Og looten blir jo berre ein utfordring! Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 http://www.youtube.com/watch?v=sMzmKFbiWQ4Hitler kom ikke med i betaen idag han heller.. ^^ Jepp rå video. Hvem hvem er han derra Tasos? Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Virker litt feil for meg når folk sier det ikke er levler så helt nye spillere kan bli med erarne spillere og gjøre en forskjell som oophus sier. Levlene i DF er byttet ut med lv på skills virker det som for meg. For som andre har skrevet er nytteverdien av en skill med lav lv veldig liten. Så selv om man ikke vil se; trenger healer lv 20-30 vil man trolig se trenger en med x healing spells lv 50+ etc.. Så det vil fremdeles bli "low lv`s" og "high lv`s", bare på en annen måte. En annen ting jeg er litt redd for er at det kan bli en håndfull "optimale" speccs som alle vil ha. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Christeven: Det er ikke slik at et PvE raid er 10 eller 15 mann ettersom det finnes ingen "lukkede" instances der, så det gjør ingenting om man er 10 eller 11 stykker, så nei. Det har ikke så forferdelig mye å si for jo fler jo bedre. Hvis det viser seg at man kan drepe dragen med 5 stykker så kan man sette resten ute på vakt slik at det ikke kommer noen og wiper hele raidet og dreper de siste 2% av dragen og får looted derifra. Det er det som er så fint. Det finnes ingen PvE raid instancer som er ballansert for at man må ha X,Y og Z med folk, klasser og setups av disse igjen. Det er en prøve og feil metode man må gå etter, så jo fler folk, jo større sjanse er det for at man vil dra derifra med loot. Lenke til kommentar
Syv Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=sMzmKFbiWQ4Hitler kom ikke med i betaen idag han heller.. ^^ Syv: Det virker for deg mest logisk at spillere som ser frem til spillet ville gjort det? Ok, for meg er det hvertfall ikke det. Du misforstår. Spillere som i utgangspunktet er fed up, men som likevel vil måtte prøve spillet når det kommer... Kunne kanskje utelatt begrepet logikk, det var et tankeeksperiment som for meg ga mening i øyeblikket.... Fantasi mao. Du har lest forumfall, det er ikke en fjern tanke. Endret 23. januar 2009 av Syv Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Det finnes da flere spill som har full loot i seg så det er bevist at det er et system som fungerer. Den vanlige mannen i gata vil gå på en smell om han ikke har lest seg inn i spillets grunnprinsipper før han entrer spillet. Slik er det bare. Uansett, dette spillet retter seg ikke mot den "vanlige" mannen i gata uansett hvis det er mainstream WoW/"theme park" spillere du peker til. Poenget mitt er at det på stor skala er uutprøvd, greit at folk må lese seg opp. Men et spill kan ikke leve med 10stk elite spillere, man må ha massene uansett hvordan man vrir og vender på det. [klipp]Det finnes ingen måte å straffe folk på. Hvis du blir spawn-campet fra instance til instance, så finnes det ingen måte å få revansj på forutenom å utføre den samme hjernedøde spillinga, altså corspe-campe de andre når du har fått hentet din "zerg". Det samme gjelder powerlevel stedene. Blir man banket opp av andre folk, så tar man rennafart og hopper inn igjen uten noen følger. Det finnes ingen konsekvenser og det lager et kaos. Taper jo ratio da. Kan ikke si jeg er særlig enig med roleplay kommentaren din heller. Er det et spill som passer roleplay så må det da være et spill som dette. Se bare på mengden med RP guilds som tar turen til DF f.eks. Noen vil garantere kille de uoppmerksomme som står og rp'er. Fordi det er så viktig å være sikret at man ikke taper. Endret 23. januar 2009 av maanemann Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Man må jo bare RP'e på en annen måte. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Poenget mitt er at det på stor skala er uutprøvd, greit at folk må lese seg opp. Men et spill kan ikke leve med 10stk elite spillere, man må ha massene uansett hvordan man vrir og vender på det. Jamen du har ikke et poeng ettersom det er allerede spill der ute som har hatt lignendes R&C systemer som har vist seg å fungere, ja selv i større skala. Det finnes da haugevis med PvE spillere og farmere som elsker slike spill ettersom det faktisk er risikabelt å gjøre det man elsker mest her. Det blir ikke et grind lengre ettersom man alltid er usikker på hva som kan skje neste. Og det å gjøre suksess i et slik spill som en farmer vil bety så meget mye mer enn i andre theme park spill der man kun grinder for å grinde, der ingen kan stoppe deg. Hva er så morroa bak det da? Se for deg deg med lomma full og "valuables" og du ser en gjeng tørste PK's. Hjerte ditt vil jo sprette ut av brystet i det du løper for livet mot en safe spot du har pekt ut på forhånd slik at du har vært forberedt på akkurat denne scenarioet. Hvordan vil du føle deg når du kom deg i sikkerhet og kan peke tunge til de andre folka? Har man som kun har spilt theme park spill kunne ha smakt på en lik følelse noen gang? Jeg tror folk vil elske dette spillet, men først og fremst må de forstå at det kun er et spill. Blir man fakket i den situasjonen over her så får man heller ta det til seg og lære noe av det. Kanskje man dro alt for langt ut fra sikkerheten her, eller fra andre folk som kunne passet på deg. Kanskje du burde fokusere på å skille opp en eller to survival-abilities etc etc. Ser man slik på det istedet for å bli "såret" pga et spill så burde det gå helt fint. Taper jo ratio da. Er man en typisk griefer fyr så gir man nok lang beng i en teit ratio. Noen vil garantere kille de uoppmerksomme som står og rp'er. Fordi de er så viktig å være sikret at man ikke taper. Det har jo ingenting å si. Det at man er uoppmerksom har jo ingenting med RP å gjøre. Man befinner seg ærlig talt i en farlig verden, og hvis man isåfall skal RP'e en fyr i en slik verden så ser jeg for meg at denne mannen/dama man RP'et helst ville ønsket å være påpasselig og observang rundt sine omstendigheter. Hvis ikke RP'er man jo en hjernedød fyr i en slik verden hvis man blir drept om og om igjen pga at man er uoppmerksom. Endret 23. januar 2009 av o(O)phus Lenke til kommentar
Ubesluttsom Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Jeg lurer på hvordan de kommer til å gjøre det med hurtighet på karakterene, altså hvor fort de går, har alle lik hastighet? kan man trene opp agility/stamina så man blir raskere og mer utholden..? Samt, finnes det gear med +running speed og liknende? Disse tingene må jo være ganske ettertraktede i dette spillet, både for de som vil komme seg unna trøbbel de ikke takler alene, og for de som jakter på andre Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Jamen du har ikke et poeng ettersom det er allerede spill der ute som har hatt lignendes R&C systemer som har vist seg å fungere, ja selv i større skala. EVE er helt annet type MMO. Noen vil garantere kille de uoppmerksomme som står og rp'er. Fordi de er så viktig å være sikret at man ikke taper. Det har jo ingenting å si. Det at man er uoppmerksom har jo ingenting med RP å gjøre. Man befinner seg ærlig talt i en farlig verden, og hvis man isåfall skal RP'e en fyr i en slik verden så ser jeg for meg at denne mannen/dama man RP'et helst ville ønsket å være påpasselig og observang rundt sine omstendigheter. Hvis ikke RP'er man jo en hjernedød fyr i en slik verden hvis man blir drept om og om igjen pga at man er uoppmerksom. Har du rp'et noen gang? Er som å være i en film og være skuespiler uten manus. Krever ekstremt mye typing og ikke minst kjapp tenking. Derfor ser man ofte at folk står og snakker sammen to og 2 etc. uten å ense de rundt seg. Ganker vil da kunne lett utnytte denne situasjonen og få offeret på lav helse ved opening move etc. Endret 23. januar 2009 av maanemann Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Jeg har i hvertfall lest at f.eks en tung rustning vil påvirke farten din. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 EVE er helt annet type MMO. Hva er forskjellen mellom det å miste gear mot det å miste skip og ressurser i EVE? Begge to går jo utover spillertiden til den tapende parten? Dessuten vi har andre lignendes spill også. UO, AC-DT og Shadowbane som er de største. Har du rp'et noen gang? Er som å være i en film og være skuespiler uten manus. Krever ekstremt mye typing og ikke minst kjapp tenking. Derfor ser man ofte at folk står og snakker sammen to og 2 etc. uten å ense de rundt seg. Ganker vil da kunne lett utnytte denne situasjonen og få offeret på lav helse ved opening move etc. Får vell heller spørre deg om du har RP'et i et slikt spill noen gang? Nei det har du ikke, så da råder jeg deg til å søke RP guilds som har erfaring rundt dette ettersom du vil finne haugevis av dem. http://forums.darkfallonline.com/forumdisplay.php?f=12 Ta en kikk der f.eks så ser du at det er masser av folk som har som planer å dra til Darkfall for å RP'e der. Dessuten, den måten du forklarte på her passer jo som sakt i spill der man ikke trenger å bekymre seg for omverdenen rundt deg. I DF så må du RP'e på en annen måte. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Om noen har/kan få merkbart raskere running speed enn andre kan ikke ranged users da kite alle melee folk som ikke har rask speed pga tyngre rustning etc? Ved å bruke de spells/skills med minst casting time. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 23. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2009 Når man spiller så øker man prioritets attributtene i samme slengen, så det vil bety at melee folk vil ha mer strength f.eks enn rangers og dermed vil de kunne tåle å bære mer vekt uten å miste for mye fart, de vil mest sannsynligvis også ha mer stamina til å sprinte igjen rangers. Funker ikke det så får man bare skille opp en ranged CC ability i tillegg. Lenke til kommentar
Noy Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Har du rp'et noen gang? Er som å være i en film og være skuespiler uten manus. Krever ekstremt mye typing og ikke minst kjapp tenking. Derfor ser man ofte at folk står og snakker sammen to og 2 etc. uten å ense de rundt seg. Ganker vil da kunne lett utnytte denne situasjonen og få offeret på lav helse ved opening move etc. Eh, nei ikke nødvendigvis. Hvorfor i all verden ville noen gjøre seg så sårbare? Hvis man RPer midt uti i skogen der man kan bli ganket er jo det en vesentlig del av RPingen å være forsiktig. Selv skjønner jeg ikke hva du mener med å være så fokusert når man RPer. Jeg skriver som jeg alltid gjør og snakker som alle andre gjør når jeg RPer, jeg bare holder l33t sp3ak og Real Life unna temaet. Mer enn det trengs ikke. Ser ingen grunn til at RPing skal være noe minus på fokuset når man spiller, heller motsatt. Lenke til kommentar
Ubesluttsom Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 RP er relativt. Blir du angrepet så stopper du ikke for å ta en "/emote shocked" for så å uttale " I am very shocked over this animalistic behaviour you are showing Mister, could you please restrain yourself and stop attacking me?" eller liknende:p Før du har kommet halveis i greia er du dau.. Folk som liker RP har lov til å tenke, samt handle de også Man må ikke bedrive RP for å være forsiktig, det er noe de fleste utøver om de går alene i spill som dette.. Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Eh, nei ikke nødvendigvis. Hvorfor i all verden ville noen gjøre seg så sårbare? Hvis man RPer midt uti i skogen der man kan bli ganket er jo det en vesentlig del av RPingen å være forsiktig. Selv skjønner jeg ikke hva du mener med å være så fokusert når man RPer. Jeg skriver som jeg alltid gjør og snakker som alle andre gjør når jeg RPer, jeg bare holder l33t sp3ak og Real Life unna temaet. Mer enn det trengs ikke.Ser ingen grunn til at RPing skal være noe minus på fokuset når man spiller, heller motsatt. Kommer selvsagt an på hvor in character og hvor tett man følger hendelsen og bakgrunnshistorien. Hvis du greier dette på cruisecontrol er du god. Men bevares de finnes. Guild leader på et av de aller beste guildene på Aquilonia/AoC greier til og med type roleplay, mens han fighter. De fleste av oss er dessverre ikke der. For meg er de ikke så farlig om man rp eller ikke i Darkfall i og med at det er så utvaska setting og kjdelig lore, men det ble tatt frem i en av mine poster som eksempel på at folk vil utnytte situasjoner for sikker "win", i og med at riskikofaktoren er så enorm. Endret 23. januar 2009 av maanemann Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Det er stor forskjell på RP'ing, jeg pleier nokså ofte å gjøre det når jeg spiller alene siden det gjør det hele litt mer morsomt, men ikke sjangs at jeg hadde klart å drive å snakke OOC sammens med flere folk, jeg lager heller bare en liten historie med karakteren min >.< Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå