Gå til innhold

Darkfall is coming!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Utrolig bra artikkel fra folk som virkelig har peil.

 

Hans argumentasjon om at content i seg selv ikke holder, men at det må være vits å gjøre det, stemmer godt overens med min egen. Hjelper ikke å ha content hvis det ikke det gir brukeren noe til gjengjeld å bruke det. En av mange grunner til at WoW er populært og ikke AoC.

Men så er jo ideen bak city building og border kingdoms veldig halvferdig iforhold til visjonen om hva det skulle være.

 

Så får vi se om risk er løsningen på alt her i verden.

I motsatt ende av at "content ikke er vits å gjøre/benytte", finner vi skrekken for å benytte det fordi man kan miste (verdifulle) ting. Ser for meg klynger av dårlige PvP'ere som ikke tør å gå noe sted fordi de er redd for å miste loot, og bli enda dårligere.

 

Er ihvertfall ikke slik at risk er løsningen på alt, punktum. Må være gjennomtekt dette også.....

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

maanemann: Et godt risk & consequence system er faktisk en enorm del av det hele. Så jo, jeg tør påstå at Darkfall ville ha feilet hvis det ikke hadde hatt full loot.

 

Som jeg sa tidligere, det er umulig for personer å tvinge egne regler på folk om disse folkene man skal tvinge en regel på ikke er redd for noe.

 

Dette gjelder begge veier. Man ville ikke vært redd for PK's når man var ute og grindet og at man på den måten ville endt opp med inflasjon av resources fra farmers som ville endt opp med alt for dype lommer.

PK's ville heller ikke vært redd for PKK's som igjen kunne ha gjort det hele om til en quake-match. Age of Conan kheshatta er vell et godt tegn på hvordan FFA og no-risk kan være. Hadde AoC satt inn gode R&C systemer så kunne de ha kastet vekk det tåpelige kunstige sikkerhetsboblen som low-levels får og heller latt spillere beskytte sine egne folk istedet.

Lenke til kommentar
Ja, forumet og hovedsiden er nede. Ikke forvent noe fantastisk riktignok, det har skjedd et par ganger før.

 

Sist kom oppdateringen omkring usettelsen, kanskje vi ser noe lignende =P

 

En oppdatering omkring "åpen" beta hadde vært fint. nei, jeg er ingen konspirasjonsteoretiker ;)

 

Bare håpefull basert på særdeles løse slutninger hehe...

Endret av Syv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...