Gå til innhold

Darkfall is coming!


Anbefalte innlegg

For min del er "skill" systemet i utgangspunktet veldig positivt. Det virker som man kan joine en guild fra starten av, "grinde" en by, og så og si være i gang med "endgame" fra start av. Personlig hater jeg "grinding", men elsker PvP, så jeg forestiller meg at jeg kan nå max nivå basert på mye PvP... noe som jo er positivt...

 

Jeg leser det, noterer meg det, tenker ikke mer over det før jeg isåfall skulle oppleve det selv.

Hvorfor skulle folk legge ut "fake" leaks? med mindre de er særdeles ivrige fanboys av andre mmorpgs..

 

Trolig fordi de synes det er utstyrtelig morsomt å lure en haug med mennesker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange som poster fake leaks, med vilje prøver å dra et spill ned i sumpen ved å snakke dritt rundt om kring osv. Dette er helt vanlig, og det skjer med alle spillt. Personlig skjønner jeg ikke hvorfor, men det skjer hele tiden.

 

På en annen side er det de som skryter hele tiden av et spill som ikke er bra, og prøver å få mange til å kjøpe et dårlig spill.

 

Jeg sier ikke at den leaken er feil, men virker som om han ikke liker den typen spill det faktisk er.

 

Når det gjelder patch så har slik jeg har forstått det serverne vært nede noen dager nå for patching.

Lenke til kommentar
Stemmer, da jeg sjekket innom. Det var visst screenshot 20 sider ut i tråden. Men det er lett å avfeie sånt bare pga det er negativt om spillet man selv brenner for. Jeg vet ikke om det finnes folk som faktisk går inn for å skape så dårlig rykte om spillet som mulig. Hva slags motivasjon har de?

 

For min del er jeg glad det kommer ut litt negativ holdning til spillet. Det har jo kun kommet mer eller mindre positive leaks til nå, så dette kan jo skape litt diskusjon rundt aspektene som er negative så får man isåfall finne ut seinere om dette var "fake" eller "legit".

 

Vi kan jo ta noen poeng han lager og diskutere rundt dette:

The world isn\'t that big, despite the fact that your character jogs at a rather slow pace for most of the time, unless you simply macro devour food and stam pots to regain stam as fast as you lose it, it only takes about 35-45 minutes to go from capital to capital

 

To cross the main continent from end to end takes about 1.5 hours if you take the flattest paths possible.

35-45 minutter mellom byene må jo være mer enn bra nok. Ser man på kartet vil det utgjøre 1/3 av avstanden hvis man tar avstanden på tvers av hovedkontinentet.

 

Senere i tråden så innrømmet han at han ikke hadde testet å løpe på tvers av kontinentet ettersom en annen leaker "leakreader2" hadde sakt at det tok 3-4 timer å gjøre det samme.

 

Blocking is pretty much useless, sure it reduces damage but it consumes so much stamina in the process that you would be better off simply dodging and running around out of the path of the opposing swings then by trying to block anything.

Som han også sier, serveren blir utsatt for "whipes" hele tiden, og at det meste han har hatt i noen skill er 50 i magi der han skøt magi ut i luften for å skille disse opp.

 

Dette betyr vell at hans skill i blokking ikke kan ha vært så fryktelig mye, og dermed kan man spekulere i at blokking med lav skill er som han sier. Ganske ubrukelig. Men betyr dette at det vil være så etterhvert som man skiller dette opp? For min del så syns jeg det høres logisk ut at blokking i starten vil være meningsløst slik at det faktisk ligger en grunn bak det å skille denne opp.

 

 

Skill progression is grindtastic, Lineage II players will feel right at home, after grinding magic for about a week (by shooting my useless magic missiles into the sky in the middle of nowhere) I had about 50 Magic Skill and could use a small slew of new spells if I could somehow afford them from the vendors in town. the devs never helped us with this so if you didn\'t want to macro fish and sell the 9000 fish you could catch over the course of a good 12 hour afk macro session, to maybe make half of the 15000 gold required to learn the magic skill then w00t. I don\'t know of many people that macro\'d magic to the extent that I did and I certainly couldn\'t find a way to buy all the spells that I wanted to test.

Hva er det han egentlig klager på her?

 

Han brukte altså én uke på å få 50 skill i magi, også klager han på at han ikke hadde nok penger til å kjøpe disse "abilities" som han kan få? Hva forventer man når man bruker en uke på å skyte magi ut i lufta? Normalt sett så vil man vell "levle" magi ved å gjøre PvP og/eller PvE og dermed få både gull og ressurser for å selge. Altså når man når skill 50 på vanlig måte så vil man nok være nærmere "målet" når det gjelder gull for å få kjøpe abilities som følger med skill progresjonen til karakteren.

 

Uansett, det å bruke 1 uke på å nå level 50 i magiskill vil da på langt nær kunne sammenlignes med Lineage 2. 1 uke er jo ingenting.

 

Most ranged spells are slow....so slow that they are mostly useless in PVP unless the guu really really isn\'t paying any attention and moves into the patch of the spell...to compensate for their slowness they all have an AOE range to some effect, with the beefier versions of mana missile having a larger range and doing more damage...but it\'s still mostly useless in PVP because they will have ample time to simply move out of the way.

Vet ikke helt om jeg syns dette er negativt eller positivt.

 

I en 1on1 kamp så vil det nok være frustrerende å være en "all-out-magic-user" hvis det er så, men i en massiv PvP kamp så ser jeg for meg at det ville vært for "Overpowered" hvis all magi hadde nærmest vært instant og så med en AoE effekt i tillegg. Man ville jo sett at 90% av befolkningen hadde levlet magi og brukt dette om det ville vært like raskt som pilogbue. Dessuten, har man sett abilities som man får over skill 50 i magi, så ser man at det kommer mer instant rays og den slags, så for min del syns jeg det er logisk at magi i lav skill er litt "klønete" og at det faktisk krever litt taktikk i å bruke det.

Lenke til kommentar
Stemmer, da jeg sjekket innom. Det var visst screenshot 20 sider ut i tråden. Men det er lett å avfeie sånt bare pga det er negativt om spillet man selv brenner for. Jeg vet ikke om det finnes folk som faktisk går inn for å skape så dårlig rykte om spillet som mulig. Hva slags motivasjon har de?

 

For min del er jeg glad det kommer ut litt negativ holdning til spillet. Det har jo kun kommet mer eller mindre positive leaks til nå, så dette kan jo skape litt diskusjon rundt aspektene som er negative så får man isåfall finne ut seinere om dette var "fake" eller "legit".

 

Vi kan jo ta noen poeng han lager og diskutere rundt dette:

The world isn\'t that big, despite the fact that your character jogs at a rather slow pace for most of the time, unless you simply macro devour food and stam pots to regain stam as fast as you lose it, it only takes about 35-45 minutes to go from capital to capital

 

To cross the main continent from end to end takes about 1.5 hours if you take the flattest paths possible.

35-45 minutter mellom byene må jo være mer enn bra nok. Ser man på kartet vil det utgjøre 1/3 av avstanden hvis man tar avstanden på tvers av hovedkontinentet.

 

Senere i tråden så innrømmet han at han ikke hadde testet å løpe på tvers av kontinentet ettersom en annen leaker "leakreader2" hadde sakt at det tok 3-4 timer å gjøre det samme.

 

Blocking is pretty much useless, sure it reduces damage but it consumes so much stamina in the process that you would be better off simply dodging and running around out of the path of the opposing swings then by trying to block anything.

Som han også sier, serveren blir utsatt for "whipes" hele tiden, og at det meste han har hatt i noen skill er 50 i magi der han skøt magi ut i luften for å skille disse opp.

 

Dette betyr vell at hans skill i blokking ikke kan ha vært så fryktelig mye, og dermed kan man spekulere i at blokking med lav skill er som han sier. Ganske ubrukelig. Men betyr dette at det vil være så etterhvert som man skiller dette opp? For min del så syns jeg det høres logisk ut at blokking i starten vil være meningsløst slik at det faktisk ligger en grunn bak det å skille denne opp.

 

 

Skill progression is grindtastic, Lineage II players will feel right at home, after grinding magic for about a week (by shooting my useless magic missiles into the sky in the middle of nowhere) I had about 50 Magic Skill and could use a small slew of new spells if I could somehow afford them from the vendors in town. the devs never helped us with this so if you didn\'t want to macro fish and sell the 9000 fish you could catch over the course of a good 12 hour afk macro session, to maybe make half of the 15000 gold required to learn the magic skill then w00t. I don\'t know of many people that macro\'d magic to the extent that I did and I certainly couldn\'t find a way to buy all the spells that I wanted to test.

Hva er det han egentlig klager på her?

 

Han brukte altså én uke på å få 50 skill i magi, også klager han på at han ikke hadde nok penger til å kjøpe disse "abilities" som han kan få? Hva forventer man når man bruker en uke på å skyte magi ut i lufta? Normalt sett så vil man vell "levle" magi ved å gjøre PvP og/eller PvE og dermed få både gull og ressurser for å selge. Altså når man når skill 50 på vanlig måte så vil man nok være nærmere "målet" når det gjelder gull for å få kjøpe abilities som følger med skill progresjonen til karakteren.

 

Uansett, det å bruke 1 uke på å nå level 50 i magiskill vil da på langt nær kunne sammenlignes med Lineage 2. 1 uke er jo ingenting.

 

Most ranged spells are slow....so slow that they are mostly useless in PVP unless the guu really really isn\'t paying any attention and moves into the patch of the spell...to compensate for their slowness they all have an AOE range to some effect, with the beefier versions of mana missile having a larger range and doing more damage...but it\'s still mostly useless in PVP because they will have ample time to simply move out of the way.

Vet ikke helt om jeg syns dette er negativt eller positivt.

 

I en 1on1 kamp så vil det nok være frustrerende å være en "all-out-magic-user" hvis det er så, men i en massiv PvP kamp så ser jeg for meg at det ville vært for "Overpowered" hvis all magi hadde nærmest vært instant og så med en AoE effekt i tillegg. Man ville jo sett at 90% av befolkningen hadde levlet magi og brukt dette om det ville vært like raskt som pilogbue. Dessuten, har man sett abilities som man får over skill 50 i magi, så ser man at det kommer mer instant rays og den slags, så for min del syns jeg det er logisk at magi i lav skill er litt "klønete" og at det faktisk krever litt taktikk i å bruke det.

Darkfall har frelst deg helt eller? Du vrir på alt det som kan virke negativt om spillet ;p

Lenke til kommentar
Vi kan jo ta noen poeng han lager og diskutere rundt dette:
The world isn\'t that big, despite the fact that your character jogs at a rather slow pace for most of the time, unless you simply macro devour food and stam pots to regain stam as fast as you lose it, it only takes about 35-45 minutes to go from capital to capital

 

To cross the main continent from end to end takes about 1.5 hours if you take the flattest paths possible.

35-45 minutter mellom byene må jo være mer enn bra nok. Ser man på kartet vil det utgjøre 1/3 av avstanden hvis man tar avstanden på tvers av hovedkontinentet.

 

Senere i tråden så innrømmet han at han ikke hadde testet å løpe på tvers av kontinentet ettersom en annen leaker "leakreader2" hadde sakt at det tok 3-4 timer å gjøre det samme.

 

Jeg vil tro at begge er litt unøyaktige. De har jo faktisk ikke prøvd sånn jeg har forstått, ellers hadde det jo ikke vært tvil. Med andre ord, han mener størrelsen på kartet er overvurdert i forhold til det utviklerne har sagt.

 

Blocking is pretty much useless, sure it reduces damage but it consumes so much stamina in the process that you would be better off simply dodging and running around out of the path of the opposing swings then by trying to block anything.

Som han også sier, serveren blir utsatt for "whipes" hele tiden, og at det meste han har hatt i noen skill er 50 i magi der han skøt magi ut i luften for å skille disse opp.

 

Dette betyr vell at hans skill i blokking ikke kan ha vært så fryktelig mye, og dermed kan man spekulere i at blokking med lav skill er som han sier. Ganske ubrukelig. Men betyr dette at det vil være så etterhvert som man skiller dette opp? For min del så syns jeg det høres logisk ut at blokking i starten vil være meningsløst slik at det faktisk ligger en grunn bak det å skille denne opp.

 

 

Gameplay balance problem. Ikke særlig relevant. Dette kan forandres ved hjelp av noen tastetrykk fra utviklerne. I tillegg, som du nevner, blir det bedre med høyere skill.

 

Skill progression is grindtastic, Lineage II players will feel right at home, after grinding magic for about a week (by shooting my useless magic missiles into the sky in the middle of nowhere) I had about 50 Magic Skill and could use a small slew of new spells if I could somehow afford them from the vendors in town. the devs never helped us with this so if you didn\'t want to macro fish and sell the 9000 fish you could catch over the course of a good 12 hour afk macro session, to maybe make half of the 15000 gold required to learn the magic skill then w00t. I don\'t know of many people that macro\'d magic to the extent that I did and I certainly couldn\'t find a way to buy all the spells that I wanted to test.

Hva er det han egentlig klager på her?

 

Han brukte altså én uke på å få 50 skill i magi, også klager han på at han ikke hadde nok penger til å kjøpe disse "abilities" som han kan få? Hva forventer man når man bruker en uke på å skyte magi ut i lufta? Normalt sett så vil man vell "levle" magi ved å gjøre PvP og/eller PvE og dermed få både gull og ressurser for å selge. Altså når man når skill 50 på vanlig måte så vil man nok være nærmere "målet" når det gjelder gull for å få kjøpe abilities som følger med skill progresjonen til karakteren.

 

Uansett, det å bruke 1 uke på å nå level 50 i magiskill vil da på langt nær kunne sammenlignes med Lineage 2. 1 uke er jo ingenting.

 

Igjen et gameplay balanse problem. Med andre ord, han liker ikke den trege skillprogresjonen og kostnaden for skills. Det får være hans subjektive mening. Det er ingen direkte feil med spillet. Mange liker det, andre ikke. Uansett hva utviklerne velger her så er det noen som har et problem med det.

 

Most ranged spells are slow....so slow that they are mostly useless in PVP unless the guu really really isn\'t paying any attention and moves into the patch of the spell...to compensate for their slowness they all have an AOE range to some effect, with the beefier versions of mana missile having a larger range and doing more damage...but it\'s still mostly useless in PVP because they will have ample time to simply move out of the way.

Vet ikke helt om jeg syns dette er negativt eller positivt.

 

I en 1on1 kamp så vil det nok være frustrerende å være en "all-out-magic-user" hvis det er så, men i en massiv PvP kamp så ser jeg for meg at det ville vært for "Overpowered" hvis all magi hadde nærmest vært instant og så med en AoE effekt i tillegg. Man ville jo sett at 90% av befolkningen hadde levlet magi og brukt dette om det ville vært like raskt som pilogbue. Dessuten, har man sett abilities som man får over skill 50 i magi, så ser man at det kommer mer instant rays og den slags, så for min del syns jeg det er logisk at magi i lav skill er litt "klønete" og at det faktisk krever litt taktikk i å bruke det.

 

Igjen så er dette gameplay balanse.

 

Greit nok at han har subjektive meninger om de du nevnte. Men det er ikke problem som er rettet direkte mot spillet. Alle disse feilene han påpeker er noe som kan tweakes ved hjelp av å forandre noen tallverdier i spillmotoren. Det spiller ingen rolle hvor mye skill han har eller ikke har. Om det føles frustrerende for noen får da være en subjektiv mening?

 

Viktigere elementer etter min mening:

  • Mange bugs. Han nevner bugs i liten grad, det han har påpekt mener han er bugs! (noe det ikke er!)
  • Ustabilt spill (kræsjer og mye minnelekkasjer). Det blir ikke nevnt.
  • Uferdig eller halvferdige features og funksjonalitet. Dette jobbes med.

Lenke til kommentar

hehe gjett om. Har ingen tro overhodet på spillet men jeg gleder meg noe sinnsykt uansett. Dette ligger an til historiens største fiasko eller en revolusjon. Enten eller.

 

Utviklerne startet med spillet på hobbybasis og har holdt på i sinnsykt mange år med spillet. Dem har vel aldri sluppet et spill før eller drevet noen MMO servere før ? Regner med de har leid inn folk for dette. De skal ha 100% kamper i sanntid noe anerkjente utviklere sier ikke er mulig per dags dato. Spillet tar for seg en helt fiktiv verden ingen kjenner til, filmene og bildene sålangt har vært ganske dårlig. Ser ut som skikkelig amatørmessig animering og modellering. Alt ser utrolig generisk ut.

Nei jeg er spent som faen, dette kan umulig gå bra.

 

Skal sies at det dem lover er det alle drømmer om ihvertfall, men blir sinnsykt overrasket om dem får til 10% av det dem lover.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Bare det at spillet er full loot er nok for min del. Endelig et spill igjen som tvinger craftingen i spillet til å faktisk bety noe, samt det å dø vil svi litt, noe som igjen skaper fantastisk drama og liv på en server. Det blir ikke ordentlig guild vs guild krig hvis man ikke har noe å vinne/tape.

 

Jeg trur jeg kan påstå at full loot er grunnen til 70-80% av min "hype" når det gjelder dette spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...