Gå til innhold

Darkfall is coming!


Anbefalte innlegg

Står ikke noe om hvor man faktisk kan skaffe spillet?

Hvis du tenker litt selvstendig så skal du kunne greie ut at det er ikke alle som vet helt ennå. Kanskje ikke gutta bak spillet selv engang.

Når et spill kommer ut om litt over en måned, så går jeg ut i fra at de ivertfall vet hvordan folk skal kunne kjøpe spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hello again betaleaks boards, I used to use these all the time back in the day for informative reasons, now I\'m brought back to foretell some warnings about the current state of DF if they do in fact plan to release it within the next few months.

 

I\'ve been in the beta for a few months now, and if anything I am thoroughly disgusted with the state of the game, the next to useless developers, and I find it hilarious that they\'ve wasted 6 years worth of time and money to develop a resource harvesting grindfest.

 

My big gripes:

 

The world isn\'t that big, despite the fact that your character jogs at a rather slow pace for most of the time, unless you simply macro devour food and stam pots to regain stam as fast as you lose it, it only takes about 35-45 minutes to go from capital to capital, most of the space inbetween is for the most part completely empty except for trees, and other nice little decorations such as rocks and the like, any ruins or structures either denote hamlets, city sites, or mob spawns.

 

To cross the main continent from end to end takes about 1.5 hours if you take the flattest paths possible.

 

 

The combat is pretty bland, your characters attacks range from one to three moves based on the weapons your using, and they are basically overhead chop, left and right swing. You have no direct control over your basic attacks...

 

Blocking is pretty much useless, sure it reduces damage but it consumes so much stamina in the process that you would be better off simply dodging and running around out of the path of the opposing swings then by trying to block anything.

 

2h weapons cannot block, if they are supposed to do so they either don\'t or don\'t mitigate any damage.

 

As of the last build I recall playing (high 60 or low 70), stats weren\'t implemented yet so weapon damage didn\'t vary a great deal unless if you found some nice high multiplier weapons off of some nice mobs somewhere.

 

Archery was pretty much all I used for PVP, hitting someone in the back causes increased damage, and while bows have a ballistic trajectory over greater distances, it\'s not too hard to get accustomed to using them. So with a basic crap bow and a ton of arrows I would run around jacking people in the back for anywhere between 8-15 damage a shot, all the while kiting them and their buddies across the continent.

 

Skill progression is grindtastic, Lineage II players will feel right at home, after grinding magic for about a week (by shooting my useless magic missiles into the sky in the middle of nowhere) I had about 50 Magic Skill and could use a small slew of new spells if I could somehow afford them from the vendors in town. the devs never helped us with this so if you didn\'t want to macro fish and sell the 9000 fish you could catch over the course of a good 12 hour afk macro session, to maybe make half of the 15000 gold required to learn the magic skill then w00t. I don\'t know of many people that macro\'d magic to the extent that I did and I certainly couldn\'t find a way to buy all the spells that I wanted to test.

 

Most ranged spells are slow....so slow that they are mostly useless in PVP unless the guu really really isn\'t paying any attention and moves into the patch of the spell...to compensate for their slowness they all have an AOE range to some effect, with the beefier versions of mana missile having a larger range and doing more damage...but it\'s still mostly useless in PVP because they will have ample time to simply move out of the way.

 

Clans and Stones, heres how they work:

 

It costs about 2k gold to get a clan charter from an NPC, theres no size minimum for starting one but you will need a few people to help you grind mobs to get the 2k gold in the first place since most gold comes from selling loot.

 

For another 2k or so (I can\'t remember) you can buy a Clan Shard, which is a small blue rock that allows anyone with General or Higher standing to claim clan stones, this works by simply walking near the stone and double clicking the Clan Shard, it took the beta server about 4 hours to figure this out despite being given pretty direct instructions in the beta forum. The person who claims that town becomes the Mayor, currently you can\'t remove or change mayors because they haven\'t fixed it yet, what good the mayor is or does I don\'t know as we never had enough time to build up a town to actually find out.

 

Now you have to grind resources to build little building templates that you use to build basic structures for your clan city, this requires a skill that costs a ton of gold and each template requires about 300 gold and about 5-10 pieces of wood and has a 66% chance fail rate, each template weighs a damn lot, but you only need to drag it to a bank and then have a guildmember pull it out of a wilderness bank by your city and relay the crap until you use it to facilitate building something.

 

This is really all there is to the gameI\'ve read what people have posted about \'sieging\' and whatnot but I\'ve never heard of any sieges going on while I was bothered enough to actually play the beta, and I\'d be suprised if the mechanic was even activated to begin with. They didn\'t activate the clanstones until about two weeks before Christmas, and they claim that the game was already \"tested by professional testers\" that managed to miss all the major bugs and massive design flaws with the beta versions 56-68.

 

So heres my predictions as a pragmatic player of loads of MMO\'s over the years.

 

Adventurine has stated that they will be doing a competitive \'pre-order\' process that will allow people with preorders to play exclusively on the main Euro server for about a week before DF\'s release, they\'ve stated that they will not wipe this progress whatsoever.

 

I believe they are doing this in order to attempt to provide additional funding for more serves in the EU for localization purposes, and because they want to make a slight return on their game before the ghost is out of the bag that it is mostly lacking the gameplay part of any game and is a massive resource grinder...which will drive people away from their release but as long as they are paying a 50+ euro preorder for it they won\'t much care.

 

I speculate that DF won\'t have much of an open beta before they finally decide to release the game whenever they actually do that, because it WILL hurt sales.

 

I predict that DF will ship and sell to some extent but I feel that the \'shadowbane effect\' will occour again and 1/2 the purchasing population will stop playing within the first three months of the game, which would probably cancel Adventurine\'s ideas of a North American release, which I would wait for since I prefer to stomp the NA guilds, and typically NA mmo servers are more competitive.

Lenke til kommentar
Er redd for en flopp, men ikke pga den, for det er en fake betaleak.

Fyren postet screenshots fra inne i spillet. Har du noe informasjon som beviser noe annet? Jeg ville ikke avkastet den kilden bare fordi det er kritikk.

Kom det ingame screenshots etterhvert eller mener du de screenshotsa som viste innloggings greier. Kun "create a new character" og "ingame boards"?

 

Isåfall fant dem allerede lagt ut screenshots som man kan ha blitt brukt for å photoshoppe de screenshotsa. Syns det er litt rart at han hadde screenshot av forumet tatt med browsern i spillet. Men det som "kræsjet" litt er at tabben står på "news" istedet for "boards" når han surfer rundt. Og det med et allerede kjent screenshot av en annen beta leak?

 

En annen ting er at screenthotsa er tatt med build 77, noe som isåfall betyr at spillet ikke har blitt patchet på flere uker ettersom vi har tidligere leaks hvor patch 77 er oppe. Så det man lurer på er om han kun har photoshoppet en av de bildene hvor det stod om serverne var oppe eller ei.

 

Så hvis det kun kom ut 2 screenshots så trur jeg det er fake. Kom han ut med et screenshot etter at jeg la meg inatt som viste noe annet så blir det jo noe annet.

Han hadde hvertfall ikke fått tittelen "beta leaker" når jeg la meg, noe som betyr at han ikke har gått igjennom en test fra moderatorene der inne som jo ville bevist at han ville vært ekte eller ei.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke bort fra at dette er en reell "betaleak". Jeg har i alle fall fått inntrykk av at kampsystemet ikke akkurat er AoC. Når det gjelder "grinden", så stemmer nok dette rimelig overens med hvilken årgang utviklerne stammer fra. Imidlertid tror jeg en stor guild på rundt 200 pers vil gjøre dette atskillig enklere.. Forestiller meg at "beta-guilden" var rimelig liten.

 

Hvis meta spillet blir like bra som "gameplay" videoen tilsier, kan jeg muligens leve med røffe grunnprinsipper. I alle fall en stund; dette blir forhåpentligvis forbedret med litt tid.

 

EDIT: For min del står og faller dette spillet på den 17 minutter lange "gameplay" videoen. Er dette en riktig beskrivelse av spillet uten at grunnsystemene er for tidkrevende og kjedelig blir dette bra.

Endret av Syv
Lenke til kommentar

Synes den leaken der virket troverdig jeg. Stemmer godt overens med det vi allerede vet.

 

Mine inntrykk:

Verden virker stor nok for meg

Melee combat er decent

blocking er useless

mange spells er for trege (ble ikke farten økt i siste patch?)

Det er veldig tregt og grindy å få opp skills

Mye tomme områder

Ting koster mye shpenn

Macrogrinding blir populært

Lenke til kommentar
Kom det ingame screenshots etterhvert eller mener du de screenshotsa som viste innloggings greier. Kun "create a new character" og "ingame boards"?

 

Isåfall fant dem allerede lagt ut screenshots som man kan ha blitt brukt for å photoshoppe de screenshotsa. Syns det er litt rart at han hadde screenshot av forumet tatt med browsern i spillet. Men det som "kræsjet" litt er at tabben står på "news" istedet for "boards" når han surfer rundt. Og det med et allerede kjent screenshot av en annen beta leak?

 

En annen ting er at screenthotsa er tatt med build 77, noe som isåfall betyr at spillet ikke har blitt patchet på flere uker ettersom vi har tidligere leaks hvor patch 77 er oppe. Så det man lurer på er om han kun har photoshoppet en av de bildene hvor det stod om serverne var oppe eller ei.

 

Så hvis det kun kom ut 2 screenshots så trur jeg det er fake. Kom han ut med et screenshot etter at jeg la meg inatt som viste noe annet så blir det jo noe annet.

Han hadde hvertfall ikke fått tittelen "beta leaker" når jeg la meg, noe som betyr at han ikke har gått igjennom en test fra moderatorene der inne som jo ville bevist at han ville vært ekte eller ei.

Stemmer, da jeg sjekket innom. Det var visst screenshot 20 sider ut i tråden. Men det er lett å avfeie sånt bare pga det er negativt om spillet man selv brenner for. Jeg vet ikke om det finnes folk som faktisk går inn for å skape så dårlig rykte om spillet som mulig. Hva slags motivasjon har de?

 

Informasjonen hans virker for gjennomtenkt riktignok. Spesiellt hvis han vet ting om spillet andre leakers også vet? (priser på skills, clan shard, city building) Sånt kan bli busted rimelig fort.

 

Det jeg sier er ikke at det er ekte eller falsk. Bare at man må være obs på at det finnes negative meninger og ikke avfeie de bare på grunn av at de er negative!

 

Etter torsdag behøver vi forhåpentligvis ikke støtte oss til leaks hvis Aventurine bruker litt sunt fornuft. Løfting av NDA er eneste løsningen. Akkurat nå er Darkfall bare masse rykter og bekreftede / ubekreftede leaks. Sånn jeg ser det nå virker det negativt på det de vil oppnå. At spillet skal tale for seg selv.

Lenke til kommentar

For min del er "skill" systemet i utgangspunktet veldig positivt. Det virker som man kan joine en guild fra starten av, "grinde" en by, og så og si være i gang med "endgame" fra start av. Personlig hater jeg "grinding", men elsker PvP, så jeg forestiller meg at jeg kan nå max nivå basert på mye PvP... noe som jo er positivt...

Lenke til kommentar
For min del er "skill" systemet i utgangspunktet veldig positivt. Det virker som man kan joine en guild fra starten av, "grinde" en by, og så og si være i gang med "endgame" fra start av. Personlig hater jeg "grinding", men elsker PvP, så jeg forestiller meg at jeg kan nå max nivå basert på mye PvP... noe som jo er positivt...

 

Jeg leser det, noterer meg det, tenker ikke mer over det før jeg isåfall skulle oppleve det selv.

Hvorfor skulle folk legge ut "fake" leaks? med mindre de er særdeles ivrige fanboys av andre mmorpgs..

 

kjedelig med lite informasjon fra utvikler, de kunne i allefall gitt litt mer informasjon om hvor man kan få tak i spillet og når det åpnes for det, antar det skjer ting på torsdag.

Får se om siden dems takler det..

Er litt vel lite informasjon ute om dette, de sendt ut noen nyhetsbrev via mail til brukere på forumet kanskje? Anyways, ikke viktig å nevne dette her;P

 

Ser frem til å prøve snike meg på noe testing i løpet av neste uke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...