Gå til innhold

Darkfall is coming!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei hå folkens.

Da var det på tide å glede seg til en ny spennende MMO verden. Begynnte først i går med å undersøke Darkfall grundig. Er veldig glad for at jeg ikke begynnte før egentlig da jeg har lett for å bli besatt.

Spillet virker veldig lovende. Det beste med det er jo selvfølgelig at det skal være utfordrende å spille, noe jeg ikke har sett siden DAoC. Hvor bra det blir får vi vente å se, men utifra det vi har hørt er hvertfall kjerne gameplayet godt på plass. De få beta leaksene er positive der det teller. Atpåtil er reglene rimelig hardcore, noe som kan bli veldig spennende.

Liker godt at utviklerene har et visjon av spillet og tydeligvis vet godt hva de vil.

Vet noen hva begrensninger man har mot å maxe alle skills? Vil man øke stats på noe måte? Stats på gear?

Lenke til kommentar

Du har et slags skill pool, så du kan ikka ha for mange skills på en gang uten at det gjør at du ikke kan cappe alle eller blir dårlig i en del skills.

Det er også stats på gear, så gear får absolutt en del og si, kanskje mer en noen tror også.

Lenke til kommentar
Jeg kommer nok til å skille opp med en av de begynner våpnene.. Er jo greit å kunne beherske en av dem siden man aldri mister dem på en måte, så det blir vell melee+magi her.. Mest offensive ettersom PvP er veien å gå for min del. ;)

Er jo ikke gitt at offensive skills er gitt for PvP. Må jo uansett ha buffs eller gruppe med folk som har buffs. Tror man fort kan ete mye grass hvis man ikke har en healer i ryggen.

Spillet virker veldig lovende. Det beste med det er jo selvfølgelig at det skal være utfordrende å spille, noe jeg ikke har sett siden DAoC. Hvor bra det blir får vi vente å se, men utifra det vi har hørt er hvertfall kjerne gameplayet godt på plass. De få beta leaksene er positive der det teller. Atpåtil er reglene rimelig hardcore, noe som kan bli veldig spennende.

Vet noen hva begrensninger man har mot å maxe alle skills? Vil man øke stats på noe måte? Stats på gear?

DAoC var jo pysespill til de grader og det var ikke noe utfordring i PvE og sjelden i RvR. Hvis man vil se på utfordrende spill så er det heller EVE-Online, UO eller AC man må se til.

Så langt vet man ikke hvor man skills man kan maxe ut eller om det er noen begrensing på det i det hele tatt. Man får stats av at skills går opp ja, noe mer enn det vet man ikke.

Weapon Stats:

Weight

Durability

Rank

Damage

Speed

Armor Stats:

Acid

bludgeoning

cold

fire

holy

impact

lightning

piercing

slashing

unholy

weight

durability

encumbrance

Lenke til kommentar

Det er teoretisk mulig å "maxe" alle "skillsa", men jeg personlig trur ikke det vil være mulig.

Grunnen er pga spillet opererer med et "soft skill cap" der skills tjent etter X skillcap vil forsvinne eller falle bort etter hvor lite man bruker dem. Det er altså en decay på skills etter et man har XX/XXX skills.

Eksempel:

La oss si at spillet har 700 som maks skills før man når denne "skill cappen". Altså man kan makse ut 7 skills før man må ofre enkelte skills mot andre.

Det vil si at før man når 700 så vil man ikke miste noen skills, men etter dette tallet så vil skils man bruker mindre enn andre forsvinne slik at spillet i seg selv ønsker at du alltid kun skal ha 700 skillpoints du kan/har opptjent.

Så på den måten så vil jo de som er mest effektive med å vedlikeholde sine skills ha litt fler skills enn andre som kanskje er litt mer hypp på RP eller som rett og slett ofrer litt tid for å tjene noen kroner på å trade/kjøp&salg.

Lenke til kommentar

Det fungerer også en slags skill "balance".

La oss si du har 500 "skill pool" altså maks 500 skill poeng. Gathering og Crafting tar tilsammen 10 skill poeng, men en Stor AoE Fireball til sammenligning tar 100 skill poeng. Begge har likevel som alle skills en Cap på 100, men de forskjellig "balance" på hvor mye skill poeng de faktisk bruker.

Slik kan du ha flere "minor" skills, men samtidig være like kokuransedyktig som en som ikke har crafting osv.

Endret av Robinvi
Lenke til kommentar

Det som er litt teit med diskusjoner rundt Darkfall er jo at informasjonen rundt dette er såpass spredt rundt. Jeg mener jeg har lest om "soft skill cap" over hos en av Warcry intervjuene.

Men det er ikke verre enn å spørre på IRC kanalen så vil man nok få en bekreftelse av flere at det faktisk ikke finnes noen "hard skill cap", men heller en soft en.

Lenke til kommentar

Skill-pool høres jo bra ut. Blir spennende å se.

DAoC var jo pysespill til de grader og det var ikke noe utfordring i PvE og sjelden i RvR. Hvis man vil se på utfordrende spill så er det heller EVE-Online, UO eller AC man må se til.

PvE i DAoC var ikke noe nei, men RvR delen er svært komplekst og det mest utfordrende jeg har vært ute for. Jeg skal selvfølgelig ikke si at DAoC er i samme sjanger som Darkfall genrerellt sett, men så byr darkfall helt andre type utfordringer enn man vil ha i DAoC combat. Kanskje vi ikke spilte det samme spillet. Men la oss ikke snakke om andre spill her. :p

Vet ikke om dere har fulgt med på blogspot siden, men ble oppdatert med en del greier i går:

Lesser magic spell list + more!

More stuff

You probably would like know what the stats actually do.

The following has been taken from the ingame description of each stat.

Str : Increases damage dealt with melee weapons,and moderately affects max health.

Vit : Grants a bonus to max health and moderate bonus to stamina. A high vitality may slightly reduce the effects of poison and bleeding.

Dex : Increases archery damage taken from area effects.

Quick : Slightly increases melee and archer speed,and may reduce damage taken from such attacks. Also Grants a moderate bonus to max stamina.

Int :Increases the power of spells,and greatly affects max mana.Also Improves resistance against mental attacks.

Wis : Grants a bonus to all crafting and harvesting skills, Also it moderately affects max mana,and grants a slight resist bonus against curses.

"Could you go into detail how heal spells work. Self heals and target heal. Is it all over time"

What I know of has casting time and then is instant. You do not target yourself, you just cast a self spell while holding a staff. I believe every spell for others is aimed in some manner. Nothing is easy.

Briefly I would like to clarify melee combat slightly more. Sprint is for moving foward only. Stepping to the side or back has equal movement speed. To dodge a melee attack it is better to step back, as side stepping is quite easy to follow with mouse look. You could also step in as they step back, but I still think it is a better tactic for a variety of reasons. Essentially it is like real life.

Here is some more magic stuff for you guys.

Lesser Magic

0 skill

Magic Ward - Instant ray, AOE resistance buff

Heal Self - Heal, self

Arcane Missile - Arcane Bolt

25 skill

Mana Drain - Reduces the target's mana

Mana to Stamina - Sacrifice mana for stamina

50 skill

Stamina to Health - Sacrifice stamina for health

Launch - Instant ray, damage + knockback

100 skill

Blast - Arcane bolt + Dexterity debuff

Burden - Encumbers the target, debuffing their casting / ranged speed

Greater Magic

0 skill

Beacon - Instant ray, lights up a target

Rend - Bleeding bolt + AOE

25 skill

Frailty - Damage resistance debuff

Unburden - Encumberance buff, self

Infliction shield - Resistance buff against bleed, poison, and drains, self

Heal Other - Instant ray, heal

50 skill

Venom - Poison bolt

Telekinesis - No description

Infliction ward - Infliction resistance buff, self

Flesh curse - Infliction resistance debuff

75 skill

Shrapnel - Arcane bolt + AOE ; bolt effected by gravity

Insight - Wisdom buff, self

100 skill

Begone - Arcane bolt + knockback

Confusion - bolt + AOE blindness

Lenke til kommentar

Tror en del ting er uklare selv for erfarne brukere ettersom my informasjon er gammel og har ikke blitt bekreftet på nytt.

Et eventuelt skill pool vil kanskje ikke være synelig men ligge i "bakgrunnen" og forhindre noen "farmers" i å maxxe alt for mange skills.

Hvis ting virker slik de sier vil det uansett ikke lønne seg å ha for mange skills pga skill decay.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...