Gå til innhold

Darkfall is coming!

Anbefalte innlegg

Er jo hele 12 dager til release, hvem trenger vel info.

Lukter utsettelse lang vei, i det minste pga beta, kan vi si at sannsynligheten for at darkfall (fortsatt) er vaporware er heller liten.

Men mangelen på info gir meg også en dårlig følelse i forhold til hvordan de takler brukermassen som vil joine, og kreve svar når spillet evt kommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er jo hele 12 dager til release, hvem trenger vel info.

Trenger vi egentlig info? Vi har lyst på, men vi trenger ikke. Og vi kommer til å fortsette å se fram til spillet uansett. Om Tasos & Co gjør dette fordi de liker å irritere, fordi de vil skape spenning, for å skape litt bråk, diskusjoner og hype, fordi de vil fokusere på spillet, fordi alt går til helvete, fordi de ikke gidder. Who knows. Men de trenger ikke å si noe som helst. Og de er jo ikke akkurat kjent for å følge normalen innen for MMO produksjon.

Lukter utsettelse lang vei, i det minste pga beta, kan vi si at sannsynligheten for at darkfall (fortsatt) er vaporware er heller liten.

Men mangelen på info gir meg også en dårlig følelse i forhold til hvordan de takler brukermassen som vil joine, og kreve svar når spillet evt kommer.

Beta skal komme den 15ene, og spillet den 22. Det sa Tasos på Open Coffee eventen. Og at spillet er 99% ferdig stresstestet og at det eneste som kan stoppe release er en massiv uforutsigbar hendelse.

Hvis du tenker på brukerstøtte i forhold til tekniske problemer så er jeg enig at det vil bli et problem. Vi vil nok se massive køer for å fikse opp i slikt.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar
Beta skal komme den 15ene, og spillet den 22. Det sa Tasos på Open Coffee eventen. Og at spillet er 99% ferdig stresstestet og at det eneste som kan stoppe release er en massiv uforutsigbar hendelse.

Tasos sa ikke noe om beta på den 15. Det er kun rykter. Han bare re-bekrefted 22. som release dato. 13 dager før release er det betryggende. Men samtidig har det skjedd i andre mmo at det har blitt utsettelse i siste liten.

Lenke til kommentar

Beta er IKKE satt til den 15. Det er bare et rykte som ble bekreftet som et rykte av en Dev eller Mod.

Det ville likevel være en "passende" date å starte betaen på, og nettopp derfor ryktene.

EDIT: Litt seint ute : <

Endret av Robinvi
Lenke til kommentar
Litt små offtopic, men vil det komme noe som kan konkurere med dette inneværende år (MMO med samme setting)?

Eneste som jeg kommer på nå som er verdt å nevne er Mortal Online, det er forventet å komme til sommeren, hadde vært flott om de ikke blir å utsette det. Får håpe det kommer i ferien før skolen starter, men det skjer jo selvsagt ikke, kommer det i 2009 så kommer det vel til jul slik at de kan selge mest mulig, men tviltsomt at det kommer i 2009.

Earthrise er også et spill jeg er spent å se hvordan det ender opp som.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Ryddet opp litt i den nyeste beta leak

Merk at fire magic har self buffs for typisk ranged våpen. I tillegg forskjellen mellom [target] og [self] buffs. Hva er varigheten på buffs? -det vet vi ikke enda, sannsynligvis bare noen minutter.

Vil effekten fra magi skalere med skill-nivå? Eller er det typisk for firebolt+aoe:

Firebolt -> Fireball -> Magma Storm -> Inferno

Sånn det ser ut nå ender de fleste opp som hybrider..

http://darkfallleaks.blogspot.com/2009/01/...-list-more.html

Starting stats

Mirdain

Str 17/Vit 15/Dex 25/Quick 20/Int 20/Wis 20

Ork

Str 25/Vit 20/Dex 20/Quick 15/Int 15/Wis 15

Human

20everything.

Mahirim

Str 20/Vit 20/Dex 20/Quick 25/Int 20/Wis 15

Fire Magic

0 skill

Firebolt - Fire bolt + AOE

Smoke Signal - Instant ray, marks a target

Impetus - Quickness buff, self

25 skill

Fire Shield - Fire Resistance buff, self

Dragonbreath - No Description

Weakening Blaze - No description

Haste - melee speed buff, target

50 skill

Fireball - Fire Bolt + AOE

Fire Ward - Fire Resistance Buff, target

Explosion - Fire PBAOE, damages the caster

75 skill

Magma Storm - Fire Bolt + AOE. Bolt effected by gravity

Rapid Shot - Archery speed buff, self

Wall of Fire - Instant ray, creates a wall of fire

100 skill

Inferno - Fire Bolt + AOE

Volcano - Instant ray, creates a volcano

Here is some information that might be new for those interested. The spells are subject to change and may have already changed. Obviously.

-leakreader2

Lenke til kommentar
Yes! Da var jeg med i clan! En seriøs RP-clan! Akkurat den typen jeg så etter, med mercenaries, assassins og pirates. Og planer om guild city og guild bygning, og et ordentlig system med overordnete, taktisk og milltært ansvarlige etc. Akkurat hva jeg så etter!

luulz. :blush:

Lenke til kommentar
Håper man får mulighet til å spesialisere seg. At om du ønsker å gjøre fireball veldig bra, kan du det, i stedet for å ha mange spells, har du fireball og kanskje et backupspell.

Fireball er jo en skill, så maks på den som alle andre skills er 100. Hvor bra den er da i forhold til skill 1 kan jo være spennendes å se.

Lenke til kommentar
Special Controls:

To revive the character needs to have its weapon sheathed.

Z Revive (LMB/Attack bind to use)

X Gank (Press LMB/Attack bind to use)

SPACE Release(die) when incapacitated before the timer runs out.

Gjennoppliving er ikke bare reservert for healere lenger. (så lenge man gjør det før incapacitated timeren går ut)

Det gjør at siste mann som står igjen og hans allies er vinnere uansett. :)

Lenke til kommentar

Jeg synes disse virket tøffere:

Begone - Arcane bolt + knockback

Confusion - bolt + AOE blindness

Knockback fest noen?

Den blindness saken tror jeg kan bli veldig irriterende, hvis skjermen f.eks går svart. Lang timer? :)

Om noen er incapitated kan man stikke dem ned mens dem er nede?

Ja, sånn jeg har skjønt loader man inn Gank med 'X' og fyrer av med LMB for en coup de grace. Så man kan velge om de man har angrepet dør eller lever. Det er nok kun for at vedkommende ikke kan bli revivet etter kampen f.eks (eller mens kampen foregår?). Ser ingen andre scenarioer hvor man faktisk reviver fienden.

Endret av LordjOX
Lenke til kommentar

Ja, håper det fungerer som en "flash" i FPS spill at man kun blir "blinded" men at man fremdeles har kontrollen over karakteren sin selv. På tide dette blir brukt i MMOs fremfor crowd control som rett og slett sier at "nei, nå skal jeg styre karen din i 10 sekunder, så kan du bare se på imens".

Før var jeg igrunn ganske klar på at jeg skulle kjøre mest melee abilities, men nå er jeg heller usikker. Blir nok å satse på endel magi selv om det koster ingredienser.

Lenke til kommentar

Man har jo den effekten med rødt blod rundt skjermen hvis man blir slått, kanskje man får sånn tunnelsyn eller liknende. Får se.

Det ligger an til at de aller fleste kommer til å bli hybrider. Dvs magi+melee eller magi+ranged. Hvor fokuset ligger varierer litt også. Har ikke sett noen særlig spells for healere/tank typer av de leaks som har vært, men det kommer vel. Det behøves jo både i pve og pvp delen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...