Gå til innhold

Darkfall is coming!


Anbefalte innlegg

Håper da at vi får en liten update i dag, begynner å bli et par dager siden sist nå.

 

Er noen små ting som kunne vært greit å vite før det fyrer løs liksom.

Regner med en forholdsvis utfyllende oppdatering idag her og... ? Det er vel strengt tatt på tide. Klienten er på 18GB+ ukomprimert iflg betaleaks. Det tar tid å laste ned en installer versjon, så de ha klart en løsning på distribusjon og slikt for open beta/release. Bittorrent er faktisk en lur måte å gjøre det på.

 

Litt små offtopic, men vil det komme noe som kan konkurere med dette inneværende år (MMO med samme samme setting)?

 

Mortal Online er vel noen år nedover i løypa...

 

Vil det komme en grafikk overhaul?

De har tidligere sagt at platformen de har laget støtter alle slags typer utvidelser. Så en stund framover så kan det bli oppdatert grafikk/effekter og modeller/bevegelser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grafikken er god nok, og den er valgt slik at det spillet kan spilles selv om det er samlet flere hundre på samme plass (siege osv?) uten at du lagger til helvette.

 

Vet ikke om du har spillt AoC og prøvd Siege der, men der crashet nesten hele serveren om det var 40vs40 i en Siege combat. Mulig å gjøre noe fornuftig var det ihvertfall ikke.

 

Hvis det er noe som trenger en overhaling er det nok animasjonene, ettersom de ser veldig stive ut.

 

Det andre er jeg ikke sikker på, men Mortal Online skal visst kommer i år, men det skjer nok neppe. Da vil jeg i tilfellet blir helt fantastisk overrasket. Tipper det kommer sent 2010, tidligst.

Lenke til kommentar

Litt tidlig å forvente en grafikk overhaul vil jeg si før spillet engang er ute.

Grafikken skal være mye mer fremkallende når man er i spillet og ser alle effektene live. Verdenen og utformningen av den får mye skryt hvertfall. Eneste som klages over er spillerne selv, men skla man ha en seamless verden som skal tåle opp til 10,000 spillere online samtidig så må en regne med at enorme slag vil og kommer til å skje, og dermed kan de ikke lage spillerne så detaljerte ettersom det ville ha endt opp i server lag. Det å oppdatere 100 spillere som har forskjellig gear og ansiktsformer er ikke akkurat gjort på 1-2-3, så jo enklere det er jo bedre flyt vil det være.

 

 

Eneste spillet jeg kommer på i farta som har samme gameplay omtrent er vell earthrise. Skill basert spill med full loot. Ikke akkurat samme fantasy setting, men du kan jo lese om det.

 

Bittorrent er faktisk en lur måte å gjøre det på.

 

Ryktene som også har med 15. januar som open beta å gjøre sier også at det vil gå igjennom bittorrents.

Lenke til kommentar
Vet ikke om du har spillt AoC og prøvd Siege der, men der crashet nesten hele serveren om det var 40vs40 i en Siege combat. Mulig å gjøre noe fornuftig var det ihvertfall ikke.

Gikk utrolig glatt de gangene jeg gjorde det. Var bare helt ved launch det var slik du referer til. Dessuten har vel fikset den exploiten som necromancers kunne skape lag med.

 

Hvis det er noe som trenger en overhaling er det nok animasjonene, ettersom de ser veldig stive ut.

Alt, imo, ser veldig gammelt/unspirenrende ut.

 

Det andre er jeg ikke sikker på, men Mortal Online skal visst kommer i år, men det skjer nok neppe. Da vil jeg i tilfellet blir helt fantastisk overrasket. Tipper det kommer sent 2010, tidligst.

Hvis det kommer i 2010 er jo det veldig bra da.

 

 

Litt tidlig å forvente en grafikk overhaul vil jeg si før spillet engang er ute.

Vel Warhammer Online hadde jo en enorm forbedring rett før launch. Og AoC har dx10 på gang.

Den skulle jo egentlig komme i august som var rett etter spillets launch.

 

Eneste spillet jeg kommer på i farta som har samme gameplay omtrent er vell earthrise. Skill basert spill med full loot. Ikke akkurat samme fantasy setting, men du kan jo lese om det.

Takker for tips. :-) Er det forventninger til earthrise der ute?

 

edit: ser nå at earthrise ikke er samme setting. Det er en sci-fi MMO. Modig setting å gå løs på må jeg si med tanke på Tabula Rasa's skjebne.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Verken Warhammer eller Age of Conan er spill som har en verden som er "seamless".

 

Darkfall er tvunget til å holde seg litt i kragen når det gjelder detaljene i grafikkmotoren og slike ting som må oppdateres gjennom nettverket hele tiden.

Dermed vil ikke figurene se så flotte ut som i andre spill.

 

Det grafiske ved verdenen syns jeg er mer enn bra nok.

Lenke til kommentar
Verken Warhammer eller Age of Conan er spill som har en verden som er "seamless".

Kan ikke si at jeg bryr meg om at jeg får en loading screen i et par sekunder hvis jeg flyr/bytter zone, når alternativet er å vente opp til 5-10 min på en fugl. WAR har faktisk veldig svære soner, ikke noe problem. Det er heldigvis ikke så ill som AoC, der hver sone har en cap, slik at man kan være i flere soner i en sone...

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Jeg har selv spilt WAR så jeg vet helt fint hvordan det er der inne.

 

Hva du mener med "vente et par minutter på en fugl" aner jeg ikke ettersom noe slikt ikke finnes i DF.

 

Darkfall har altså ingen "soner" men en enorm verden. Skal man vandre fra en ørken til et snødekt landskap så må man altså gjennom landskap som forandrer seg logisk fra ørken til man ser mer planeliv, inn i en jungel f.eks før en så kommer til mer nordligere strøk med grantrær f.eks til man når "vinteren". Det samme gjelder om man skal ut til et øy-landskap. Man må altså bygge seg en båt og komme seg ut dit på egen hånd.

 

Så når man så har en slik verden hvor 10,000 spillere kan spille samtidig så skal man ikke se bort ifra at man vil få se enorme slag et eller annet sted, enten det er for ressurser eller for den perfekte slottsplasseringen. Man kan ikke da ha detaljer ut i det uendelige ettersom pakkene serveren da må sende til deg blir alt for store når det er mange i samme område, noe som jo da resulterer i server lag. Grafikkmotoren/fysikkmotoren er altså da laget for "speed" og ikke "kvalitet" som man jo ser i grafikk instillingene til grafikk kortene slik at man slipper server cræsj og det som er når slike ting oppstår.

Lenke til kommentar
Hva du mener med "vente et par minutter på en fugl" aner jeg ikke ettersom noe slikt ikke finnes i DF.

Tenker på WoW, der verden er åpen, og den raskeste måten å dra rundt i verden er å finne en flight master. Siden verden er så stor blir det bare irriterende å fly så lenge. At det er realistisk og at det gir en litt bedre følelse at verden er stor er greit nok, men det blir fremdeles kjedelig i lengden.

 

Blir som i Oblivion, man kan gå til fots dit man skal, det er realistisk og interessant de første gangene, men så blir man lei å bruke tida på å gå rundt i verden, heldigvis kan man teleportere seg rundt, for de som føler for å gjøre det.

Lenke til kommentar
Darkfall har altså ingen "soner" men en enorm verden. Skal man vandre fra en ørken til et snødekt landskap så må man altså gjennom landskap som forandrer seg logisk fra ørken til man ser mer planeliv, inn i en jungel f.eks før en så kommer til mer nordligere strøk med grantrær f.eks til man når "vinteren". Det samme gjelder om man skal ut til et øy-landskap. Man må altså bygge seg en båt og komme seg ut dit på egen hånd.

 

Det er en sannhet med modifikasjoner da. I athens videoen så man tydelig noe som liknet på "lag" når man beveget seg mot et nytt område. I oversettelsen ble det forklart som cluster load. Sannsynligvis en teknikk for at klienten skal laste område og flyttes logisk til en annen maskin i serveren, brukeren vet ikke om dette riktignok.

 

Som teleportering så har utviklerne sagt at de har runesteiner som kan bindes mot et spesiellt sted for instant teleport (disse skal være veldig dyre og må lages av crafters).

 

I tillegg kan man binde seg til en bindstone (eller chaos stone / clan stone) hvor man havner når man dør. Det virker som det ikke er noen som hindrer deg i å banke alt man har på seg og suicide for å teleportere til sin bindstone (over hele kartet hvis nødvendig).

 

Det at man må bevege seg mye kan bli litt kjedelig i lengden ja. Men samtidig gir det også inntrykk av at verden er større og at det er noe å gjøre overalt i verden (annet enn spesielle landmarks / interesse områder).

Lenke til kommentar

hater sånn som AoC var med soner, vil heller vente på et luftskip en å bare plutselig komme ditt. Føler det blir en ekstra følelse, noe er det jeg liker med mmorpg. Så WAR eller AoC ble liksom ikke min ting på grunn av det, pluss at i WoW er det i tilegg enkelt å komme seg ditt man skal, tar ikke lange tiden og gjør noe ekstra med det. Da blir det liksom samlebyer, i forhold til AoC for eksempel.

Lenke til kommentar

"Which race is your favorite so far, and why?"

 

Alfar are nice because of the faction issue. Dwarves have the best starting areas. Mahirim have nice starting areas and actully look better than screenshots, but do not run on all fours and I will be amazed if they do by release.

 

"What is, DF's strongest/best point, and why?"

Best world of any MMORPG. The Combat and Monster AI. FFA and full loot. Stability. Hard to pick just one of those. It is a combination of them that is the strongest point.

 

"And what's the worst thing in DF so far, and why?"

Incomplete or not turned on. Very crude interface. Lack of polish with some things. Some of the graphics and sounds.

"Are player houses in?"

Not that I know of.

 

"Are mounted combat in or have you seen or heard of it?"

Not that I know of, but it could be. Coming soon?

"Do you know anything about Necromancy?"

There are some spells for it, but I have not used them. What you would expect. Draining health instant ray, debuffs, bolts. No pets.

 

"Collision detection sounds like an annoyance if used in hubs to block entrances and such."

 

Not really. Most entrances are fairly large and vendors are all outside, or in the open near a building or tent. The places you could block people off are also the places the person doing the blocking could just be killed. It also feels good to trap people, and scary to get trapped. They did a good job with it and it fits with how the world is entirely realistic.

 

 

 

"You've mentioned melee alot, but how does it pan out against magic and ranged (bow) PvP? Is it hard to coordinate attacks with more people?"

 

It can certainly be confusing. I suggest a voice chat program, but that is pretty obvious. There are no names over people's heads like most games as you likely know. Since you have to mouse over, it just looks like a bunch of people running around. So you have to be careful with who you are hitting. I imagine the more people out there the more challenging this will be.

I think bow PvP takes the most skill and is the hardest to determine the attacker with if they are attacking you. If you start getting hit with arrows they stick into you, so you try to look over where they are coming from, by then, usually a couple more are in you. While Magic glows and is pretty noisy, so it is easier to react quicker to it and find cover.

Magic and Archery takes arrows and components to use, so that balances it some as well. Melee weapons even wear out, but very slowly, and I think everyone will have some melee as a backup.

For an individual I suggest picking one of the main three melee weapons and skilling up with it. There will be times when you just have your no drop weapon, so you might as well be good with it. You can change stances fast, magic to melee, and most people will use all kinds of skills.

 

 

 

"Can you give examples of what can be harvested and a simple crafting recipe (like a sword)?"

 

No sorry. Not much of a crafter. I suspect everyone will be a bit of a gatherer even if they are not a crafter though. I also believe the reports of almost everything you see potentially being crafted is possible, but I do not know if that is implemented yet or not.

 

 

 

"Nice that they stuck to what they planned with NPCs dropping sensible stuff, it must have been very boring to itemize though!"

 

That is one of the coolest things about Darkfall. I often just think, 'how would that work if this were a real world', and many times that is how it works in Darkfall. Makes the world feel more real.

Lenke til kommentar
Det er en sannhet med modifikasjoner da. I athens videoen så man tydelig noe som liknet på "lag" når man beveget seg mot et nytt område. I oversettelsen ble det forklart som cluster load. Sannsynligvis en teknikk for at klienten skal laste område og flyttes logisk til en annen maskin i serveren, brukeren vet ikke om dette riktignok.

Ja, serverenteknologien fungerer på omtrent samme måte som vanlige soner. De styrer egne "soner" innenfor spillverdenen. Det som er litt stilig er at jo mer folk det er i en "sone" eller et område jo mer av servereclusteren vil bli satt av for å få oppgavene der unnagjort.

 

Som teleportering så har utviklerne sagt at de har runesteiner som kan bindes mot et spesiellt sted for instant teleport (disse skal være veldig dyre og må lages av crafters).

Stemmer. Men det fungerer ikke så enkelt. Disse runesteinene er som alt annet, løst materiale i backpacken slik at det kan bli lootet hvis man dør. Så det følger med en viss risiko ved at man risikerer å vise eventuelle fiender hvor man bor hvis man blir drept.

 

De blir brukt gjennom "channeling" og det skal vist ta flere minutter å bruke dem slik at man ikke kan gjøre dette i truendes situasjoner.

 

I tillegg kan man binde seg til en bindstone (eller chaos stone / clan stone) hvor man havner når man dør. Det virker som det ikke er noen som hindrer deg i å banke alt man har på seg og suicide for å teleportere til sin bindstone (over hele kartet hvis nødvendig).

Jeg trur at global banking systemet har noen restriksjoner i seg, slik at dette ikke skal være mulig. Altså bruke det systemet til å frakte gods og den slags.

De har jo laget hestekjerrer samt godsbåter for å frakte resources, og det hadde jo vært bortkastet om man kan "exploite" global banking systemet på denne måten.

 

Hvordan ryktene har seg rundt dette er at global banking systemet fungerer på samme måte som backpack systemet. Det er en viss mengde ting man kan ha der inne, og det går som i backpacken i et kg system. På den måten så vil man ikke kunne frakte gods på en effektiv måte, men at man heller bruker det systemet til å ha "backup" gear til når man skal regeare seg selv etter at man er blitt drept.

 

Har jeg forstått det rett så er det vell kun bindstones og clanstones man kan binde seg til? Chaosstones er vell steiner som kun "PK's" vil få bruke? Slik at hvis en PK dør så vil han bli resset ved nærmeste Chaosstone? På den måten så velger man altså ikke hvilken chaosstone man bruker ettersom det er den nærmeste som vil bli tatt i bruk.

 

Det at man må bevege seg mye kan bli litt kjedelig i lengden ja. Men samtidig gir det også inntrykk av at verden er større og at det er noe å gjøre overalt i verden (annet enn spesielle landmarks / interesse områder).

 

Med tanke på hvordan krigføringen og slikt virker så trur jeg det er viktig at instant-travel skal være risikabelt og "sjeldent", hvertfall til annen bruk en det å komme seg "hjem". Så det å få guilden sin til å samles for å ta over mer landområder blir nok litt hardere når man ikke har for mange måter å ferdes på forutenom vanlige mounts samt dyre runes.

Lenke til kommentar
Har jeg forstått det rett så er det vell kun bindstones og clanstones man kan binde seg til? Chaosstones er vell steiner som kun "PK's" vil få bruke? Slik at hvis en PK dør så vil han bli resset ved nærmeste Chaosstone? På den måten så velger man altså ikke hvilken chaosstone man bruker ettersom det er den nærmeste som vil bli tatt i bruk.

Sånn jeg har forstått det så er Chaos stones bare et begrep på neutral bindstones i villmarken. Typisk på øde øyer, i dungeons og generellt på fjerne steder. Tror ikke det er begrenset til at bare murderers (rød alignment) kan binde seg til de. Forskjellen er at murderers ikke kan binde seg til vanlige bindstones (i byer og slikt).

 

Det er godt mulig du har rett men jeg ser en ulempe med at man ikke kan velge. Hvis man er murderer og midt mellom chaos stone A og B. De i raider gruppen din dør og spawner på A, mens du spawner på B som er langt unna hverandre.

 

Bra å høre at 22. januar fremdeles står da. Etter den opencoffee greia.

Endret av LordjOX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...