Gå til innhold

Darkfall is coming!

Anbefalte innlegg

Hadde ikke blitt overrasket om det kom en utsettelse, men vi får se.

Er litt skeptisk med tanke på at mange features ikke er slått på i betaen enda, vi får se om det er fordi de ikke er klare eller fordi de ikke trenger å teste de så mye.

Det har også kommet veldig lite info om hvilke features vi kan forvente oss å se og ikke ved release, men jeg kan tenke meg at en del ramler ut eller er uferdige.

Akkurat nå er alt vi har å støtte oss på annonseringer av Tasos på forumet og previews på the noob. Mye av det som står på websiden er utdatert.

Synest at det er alt for lite informasjon om spillet, og mangel på oppdateringer fra Adventurine på websiden og på forumet. Websiden med features, Screenshots osv er for eksempler veldig utdaterte da en del av features er fjernet og alle screenshots er gamle. Det kommer kanskje av at de holder på å lage en ny side, men det burde fortsatt vært oppdatert ettersom den ikke står klar før release. De har ikke en gang oppdatert siden med release dato, som jeg synest er rart.

De holder på med en ny webside som de håper er klar til release. Tydelig at websiden har vært nedprioritert siden 2004-2005 da de hadde ganske mange lore oppdateringer. Lite informasjon har det alltid vært, så fanbasen har vel mer eller mindre blitt vant med det. :)

På Forumet ser vi små oppdateringer, men ganske små. Det er også veldig lite beta leaks, alt jeg har sett er 1 skikkelig post og ca 30 screenshots. Forsåvidt ganske imponerende, men tyder på at veldig få faktisk er i betaen.

Jeg har kun sett 4 leaked beta screenshots så det overrasker meg. Mener det var en lang tråd på et annet nettsted (original nettstedet er oppdatert og det gamle forumet wipet nylig). Etter hva jeg leste der så var det snakk om hundrevis i betaen og ikke tusenvis. Mest sannsynlig mange "long time followers".

Synest der er vanskelig å blir for hypet pga mangel på updateringer og informasjon generelt, men det er kanskje like greit så slipper jeg å bli veldig skuffet.

De har jo ganske mange features og jeg synes de videoene vi så i fjor høst og vinter hypet opp spillet endel da de virkelig satte stemningen.

Adventurine har uansett sagt at de ikke markedsfører noe serlig, men at de gir den oppgaven til fansen. Det har de nok lykkes forholdsvis godt med.

Blir veldig spennende å se hva som skjer med alt egentlig, håper ihvertfall på det beste, et utrolig bra Sandbox spill!

Filosofien deres er at spillet kommer til å markedsføre seg selv ved hjelp av "word of mouth" noe som faktisk har hjulpet da forumet har nesten 300k registrerte brukere og den er på toppen av hype listen på feks mmorpg.com.

Ja Darkfall blir for mange den hellige gralen for sandbox spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synest du skrev mye av det samme jeg sa, bare på en annen måte, men det var vel kanskje bare for å confirmere at jeg hadde rett?

Uansett fant jeg 25 screenshots på en ganske anonym side, men det var på laptoppen som jeg ikke har her akkurat nå. Skal poste en link senere. Ellers har jeg bare lest det på betaleaks og det en bekjent fortalt meg om betaen.

Previews på the Noob er nok det beste vi har uansett.

Lenke til kommentar
Synest du skrev mye av det samme jeg sa, bare på en annen måte, men det var vel kanskje bare for å confirmere at jeg hadde rett?

Jo, igrunn pluss litt mer utfyllende info for andre lesere. :)

Gianna pleier å skrive en preview etter hun har laget en stripe. #336 er ferdig så det kommer kanskje noe nytt innen et par dager. City building er vel neste.

Tror store deler av fanbasen nesten forventer en litt mer utfyllende oppdatering fra Aventurine denne uka også.

Endret av LordjOX
Lenke til kommentar
Tror store deler av fanbasen nesten forventer en litt mer utfyllende oppdatering fra Aventurine denne uka også.

Hørte "rykter", altså jeg så en skrive det på forumet, at Journalister hadde blitt invitert inn i betaen for å skrive litt om spillet, og at de kom til å komme med informasjon i løpet av uken, men aner ikke om dette faktisk stemmer. Får vel vite mer om det snart hvis det stemmer.

Lenke til kommentar

De skal vist invitere ca 1000 nye folk inn til betaen den kommende uka, samt fortsette med en litt mer omfattende test av flere "features" slått på.

Grunnen for at de ikke har hatt alt på er jo for å gjøre det lettere for dem selv når de holder på med "bug hunting". Det blir straks et mindre område å søke i om folk finner bugs med 2/10 features på enn om man skulle ha alt på på engang.

Så får man i så måte håpe at de tingene de ikke har skrudd på ennå er mer eller mindre enkle ting som er lett å teste "inhouse".

Lenke til kommentar

Tasos har visst vært ute og pratet i dag - Kort klipp på youtube:

Just came back from the event.

Just from what i remember.

Servers are somewhere in germany (in this state) running on multiple processing cores (didnt hear well i will explain why),the backbone structure is enough to support way more than 10000 users but this limit is a safe cap so everything runs smoothly

22 of january still stands,the game launch is imminent (free translation)

Tasos corrected the 3 million info and the 50 devs info,into 300000 users subscribed,30+ devs.

They showed a short version of darkfall 17 mins video.

Talked about bussiness plans and their efforts to secure a publisher that fits their goals.

Talked about how shity greece is in the technologic department and that the state doesn't really care about anything about technology.

I personally asked tasos when he came out if an open beta will take place and he said yes and nod his head agreeing with it.He was pretty confident and he is pretty tall,i am 1,82 and he is about 10 cm taller.Right after my question a chick from eurobank(a representative i believe) came and talked things with him and another person about some bussiness advise i believe.

I left after that cause the rain was starting again and i had the family car which my parents needed asap.

BTW the place was overcrowded and actually i was out of the building the whole time that's why i didn't hear much.Also i had the impression that most people in the room didn't know what an mmorpg is (the audience was a bit old,but not very old) so tasos had to oversimplify things.

I will write some more if i remember something i missed. :p

Now that i remembered tasos also spole about subscription fee,i believe its something about 11-13 euros ,which he said is less that the reglar for the mmo market.

Also i believe in a question he responded he said that 300k subs and more are sure a success for them but the game can sustain itself even on a far les sub number.

He talked about wow much (as a reference cause people might have heard of it and its genre),he also said that darkfall doesn't aim at being another wow or wow-like game ,just that aims to offer what some of the wow players (that need more pvp and freedom) might want more from wow that wow cant offer them.(this last sentence doesn't make much sense!!! )

Again not to disprove the info about beta that has been written i will say again.

I didn't hear anything about open beta date.I just asked tasos and he said yes,on the question of open beta (and he was smiling when he heard the question,maybe he wasn't expecting someone to ask him this and comming from the forums).

Hello all,

I am currently uploading the video from the OpenCoffee event in YouTube, it should be up in a few minutes.... A translation of what Tasos said is going to take considerably longer.

I had a brief chat with Tasos after the event and he confirmed that the release date is the 22nd of January. They are currently on schedule but he also was very honest in saying that the final decision is not enterily up to him because Adventurine's partners also had a say in this. Although it needs to be stressed that the game is 99% ready for launch and the release date wont change unless something completely upredictable and disastrous happens.

Other than that, the brief presentation he gave wasnt about giving a new information to people that have been following the development of the game, like the people in this forum. It was a sort of intriduction within the context of a specific event, more along the line of start-up bussiness, venture capitals and so on.

Still, what I got from it is that the game is indeed ready to go live so there is no need to start worrying about the release date being pushed back.

I ll provide a link for the video as soon as it is uploaded.

Lenke til kommentar

Litt små offtopic, men vil det komme noe som kan konkurere med dette inneværende år (MMO med samme setting)?

Mortal Online er vel noen år nedover i løypa...

Vil det komme en grafikk overhaul?

edit: skrivefeil

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...