Gå til innhold

Darkfall is coming!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei i tredjepersons melee er kameraet låst ganske tett bak deg. Så man vil ikke kunne se noe særlig. Og det er ikke mouse look, så man må i begge tilfellene fysisk snu karakteren for å kikke bak seg.

 

Det er ikke "usynlig stealth" som i andre spill. Man må gjemme seg bak trær, i høyt gress og ikke bruke store skinnende rustninger for å stealthe. Derfor er de strenge på kameravinklene, for å gjøre slik stealth mulig.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Ja det kan en jo spørre seg, men jeg vil jo på ingenmåte si at det er en ulempe i spillet for min del hvertfall ettersom jeg er alt for vant med FPS spill uansett til å kunne velge noe annet en FPV når jeg skal sikte og skyte på noe liksom.

 

Savage1-2 valgte jo også å gjøre det slik på denne måten, så det er vell kun gjort slik for å forhindre at den ene eller den andre måten er FTW måten å gjøre det på, dermed så ville folk som "egentlig" liker TPV best måtte ha tvunget seg til å prøve FPV istedet for å være "competitive". Så egentlig så forminsker man "whine" ved å gjøre det på denne måten.

Slik er det og "bastabom!".

Lenke til kommentar
Ettersom spillet ikke har magisk stealth, så har dem valgt å gjøre det slik at man ikke kan spille spillet som i andre spill, ha zoomet så langt ut man bare kan slik at man kan få total oversikt rundt seg.

 

Med kun førsteperson og en tvunget tredjepersons syn så vil man uansett aldri kunne ha øynene i nakken slik man kan i andre spill. Så det er grunnen. Det meste de gjør og valgene de tar er jo for å gjøre spillet avansert, det skal være vanskelig å mestre det, og man ønsker ikke å gi spillerne så mange hjelpemidler slik at mestringskurven i spillet holder seg relativt hard.

Poenget mitt var, hvorfor ikke la spilleren velge førsteperson eller tredjeperson synsvinkel uavhengig av hvilken modus man er i (melee, magic, archery). Hvis man er låst i samme tredjeperson vinkel så er det vel strengt tatt hipp som happ.

Lenke til kommentar
Poenget mitt var, hvorfor ikke la spilleren velge førsteperson eller tredjeperson synsvinkel uavhengig av hvilken modus man er i (melee, magic, archery). Hvis man er låst i samme tredjeperson vinkel så er det vel strengt tatt hipp som happ.

 

Hadde man hatt en valgmulighet så hadde den ene eller den andre måten vært "cookie cutter" måten, slik at det bare ville blitt mas ut av det for de som egentlig liker en måte å spille på mens blir tvunget til å spille på den andre måten ettersom det er det beste.

 

Det er vell for å gi folk så få valgmuligheter som mulig for å slippe "whine" rundt det.

 

Spill Mount & Blade, samt Savage 2 f.eks. så fungerer det på samme måte der også.

Lenke til kommentar
Om det er låst veldig nærme deg, så ser jeg ikke noen grunn til at du ikke skal få velge den viewen i ranged combat egentlig.

 

Spillet skulle egentlig være 100% FPS i utganspunktet. 3. person når man bruker melee ble lagt til fordi det var mer "naturlig".

Lenke til kommentar

Canan lovte oss "sandbox" elementer i TBK som jo var totalt uferdig.

Dette var jo det man skulle ha til endgame, så når hovedargumentet deres rundt spillets endgame manglet, så hadde man buggete endgame raiding igjen, og da er det ikke rart at det "failet".

 

Darkfall VET man er en sandbox spill ettersom de rett og slett sier at dette på en måte er UO satt i 3D med en liten fri her og der, så da trur jeg ikke de kommer til å misslykkes på samme måte. Eneste er vell bugs og om eventuelt de verktøyene de har laget for oss fungerer.

Lenke til kommentar
Jeg ante ikke at NDA'en har blitt brytt av noen som jobber som beta tester for Adventurine, jeg.

Ikke jeg heller?

 

Det jeg mener her er at du antar for mye, og Tasos og co. gitt oss så mye informasjon som så mange ser ut til å anta. Så mye som vi fans sier om Darkfall(ja, selvfølgelig er jeg en fan. Skeptisk en.), så får vi lite konkret informasjon direkte fra Adventurine selv. Noen få videoer, og vi hopper til konklusjoner. Proof, I need proof.

 

Du vet altså med sikkerhet at Darkfall vil ha 150% features i forhold til Mortal Online?

Det er ikke verre enn å se på "feature" listene til begge spillene så ser man da at Darkfall skal levere flere verktøy for spillerne sine kontra hva Mortal Online skal.

 

Jeg tror Warhammer har realisert for mange at, "Quality over Quantity" er viktig. Jeg vil ikke ha et drøss med nye features, når halvparten av dem er bugget eller ødelagt fra ground-up! Få features, men som likevel kjører på glatte skinner, er noe jeg heller velger.

 

"Quality over Quantity"?

World of Warcraft har da flere "features" enn hva WAR har, og WAR lovet da ikke så mange ting gjorde dem? Så hva mener du her?

 

 

Du mener kanskje at Darkfall kommer til å bli "buggete" og mener at Mortal Online ikke kommer til å bli det?

 

Mortal Online fikk kjøpt sin motor i 2007, og de regner med å lansere i 2009, altså 2 år under utvikling og du regner med at det spillet vil være mer feilfritt enn Darkfall som har vært under utvikling siden 2003?

 

Uffda, alltid rambler jeg som en galmann i topics, når jeg blir over-entusiastisk. Vel, du får grave deg gjennom det.

 

For å få et aspekt av et spill bra, må det arbeides hardt på. Lett sagt, det, værre å utføre. Darkfall har en så stor dryss med features, kan virkelig usle Adventurine implementere alle til et godt, bra utført aspekt? Som i f. eks. AoC var Crafting helt pointless, for den ene grunnen at fokuset på Crafting ikke var stort nok, eller det ikke ble arbeidet på betraktelig.

 

Du blander ikke ketsjup oppi grøten bare fordi du liker begge tingene ekstremt godt.

 

Jeg går til den siste uttalelsen der. Darkfall har, ja, vært i utvikling en god stund, mye lenger enn MO. De fleste som har en god dataforståelse, gjerne innenfor programmering, forstår at jo mer kode man putter inn, jo mer bugs blir lempet med.

Darkfall har aldri blitt radikalt endret, men endringer må det blodige med ha blitt på 5 år, så du tror ikke Adventurine har hatt problemer med bugs som kom med nye features på den lange utviklingsreisen deres?

Adventurine er ambisiøse, faen heller, jeg vil inderlig at de lyktes. Dog, Adventurine vil ha hele smørja denket opp i samme spill. Greit, en sandboks trenger det, mye å gjøre, frihet i hva du gjør osv. Synes du helt ærlig at Naval Combat ser bra ut? Imo, det ser utrolig klumsete og kjedelig ut. Ærlig talt, mer spenning i kampene får man i f. eks. EVE. Folk kommer uansett til å sammenligne det med Pirates of the Burning Sea o. l.

 

For mange features, alle halvferdige. Kanskje bedre, kanskje værre, men ingen kan måle seg med enkeltfokuserte spill på markedet fra før..

 

Åhh, jeg håper jeg tar feil.

 

Kan du forklare for meg hvilke "features" du mener er halvferdige?

Er det Naval Combat du mener så har vi da sett at det er spillbart allerede og ja, jeg syns det ser kjempe spennendes ut.

 

Det å sammenligne det med PotBS blir jo helt på trynet ettersom i PotBS så er man som i EVE, en båt i seg selv. Man løper ikke rundt på båten og har sin guild med seg på den, man spiller den som sin "avatar" og det er langt fra hva en gjør i Darkfall.

 

Båten fungerer som en mount i Darkfall, hvor man i enkelte spill har "mounted-combat"

kan bruke sin "mount" for å frakte seg og sin guild over lengre strekninger, og man kan bruke den som et middel for angrep.

Jeg mener at "naval-combat" systemet ikke er laget for å ha slag på vannet i seg selv selv om det er mulig, det er laget for å la guilds ha muligheten til å fraktes og forflytte seg ved hjelp av sjøen. Noe man ikke har sett i så mange spill enda. Det at båtene har kanoner der enkelte båter har plass til opptill 40 kanoner må da være spennende for de som liker slikt. Jeg selv gleder meg til å dra på tokt med en båt hvor hele guilen står klart ved hver sin kanon for å slå til, enten det er en by nærliggendes vannet, eller om vi rett og slett er ute for å kapre andre båter.

 

Jeg valgte POTBS som eksempel, fordi der ligger fokuset på hav, og "dogfights." Darkfall vil også implementere dette, ja, som du sa blir det mer til transport o. l, men "dogfights" blir å finne her og, som vi så i den 17 minutt lange gameplayvideoen.

Og folk vil sammenligne det med hva de tidligere har sett, POTBS og andre 15-17hundreår spill, og det vil verken imponere eller fungere i like bra tilstand. Jeg tviler sterkt, sterkt. Hvor mange utviklere har Adventurine? Hvor mye ressurser til å gjøre alt på en gang?

 

Jeg tror ikke flesteparten av oss vil ha litt det, litt det, og en tad' bit av det, blandet i ett, bare for å skryte på coveret bakpå med en drøss av features! Mener å huske noe lignende i Vanguard: Saga of Heroes, og om de ikke hadde mer tid og penger enn Adventurine...(kanskje ikke like mye tid, men det var ikke grunnen til at VG gikk kræsj)

Men ja, du om ditt, og jeg om mitt. Jeg mener bare at WAR er som lillebroren til WoW på samme måte som at MO vil være lillebroren til DF.

 

Lillebror kommer ofte med en upper-cut en gang i blandt. Jeg håper Star Vault vil lære mye av det Darkfall gjør, fordi, som alle MMO launch, vil det være problemer.

 

Hvem som er "buggete" eller "halvferdig" gjenstår å se, da ingen av de tåler å lansere et halvferdig spill.

 

Nok en gang, unnskyld for mine dårlige evner til å klarifisere poenget mitt, til tider..

 

Lenke til kommentar

@bloodlines:

Det jeg mener her er at du antar for mye, og Tasos og co. gitt oss så mye informasjon som så mange ser ut til å anta. Så mye som vi fans sier om Darkfall(ja, selvfølgelig er jeg en fan. Skeptisk en.), så får vi lite konkret informasjon direkte fra Adventurine selv. Noen få videoer, og vi hopper til konklusjoner. Proof, I need proof.

 

Kan du ta ting som jeg har sakt i denne tråden hvor jeg "antar" for mye?

 

Hvorfor skal man ikke ta informasjonen spillutviklerne "lover" og snakke ut om dem?

Aventurine er verken Funcom eller Mythic som blant annet har nok penger til å leve videre selv om de lovte for mye men leverte for lite.

 

Aventurine er et lite selskap, de har ikke råd til å love for mye og så levere for lite, dermed så må man ta deres ord og sette det i perspektiv. Gjør de noe galt, sier de noe galt så vil det si at de har brukt 8 år på å kaste bort livet sitt. Dermed bruker jeg logikk og tenker som så at de er smartere enn som så.

Det er en grunn til at det har tatt så lang tid.

 

Hva mener du at du har fått for lite informasjon av? De tingene de ikke har sakt så mye om har de unnskyldt seg for. De ønsker at vi skal oppleve og utforske spillet uten en fullendt plan om hvordan å spille det før vi faktisk spiller det.

 

 

For å få et aspekt av et spill bra, må det arbeides hardt på. Lett sagt, det, værre å utføre. Darkfall har en så stor dryss med features, kan virkelig usle Adventurine implementere alle til et godt, bra utført aspekt? Som i f. eks. AoC var Crafting helt pointless, for den ene grunnen at fokuset på Crafting ikke var stort nok, eller det ikke ble arbeidet på betraktelig.

 

Age of Conan viste seg å være nok et "theme park" kopi.

Grunnen til at blant annet jeg og jeg tipper flere folk ble "hypet" opp av dette spillet er bga de faktisk lovte ting som folk "gamle MMO spillere" faktisk ønsker å se etter en lang pause uten slik spill.

De som Darkfall sa at de ville gi oss en verden, gi oss verktøy for så å lage endgame selv gjennom det å ha "The Border Kingdom" i spillet som skulle være en svær sone.

Vi fikk tilogmed screenshots fra "TBK" som viste deg å ikke ende opp i spillet.

 

De lovte oss også "Towers" samt "Resource Nods" å holde/ta kontroll over som skulle være deres lille "sandbox" element til spillet.

 

Når det gjelder arbeid så har da Darkfall vært under utvikling lengre enn noe annet MMO så vidt jeg vet. Grunnen kan jo være at de faktisk har brukt tid som faktisk betyr noe, og nei, det er ikke verken animasjonen, effektene eller grafikken til et spill, det er gameplay.

 

Hva vi fikk se under deres 17minutters lange video var faktisk en masse av "features" de har lovet oss. Det eneste vi mangler dybde av er crafting noe jo "noob comic" har vist oss noen sniktitter ut av. Og ja, jeg syns da det virker litt dypere enn AoC, men samtidig ikke "det store". Men så har dem da aldri sakt at crafting vil være "det store" i deres spill. Det er der og det funker til hva det er utviklet til.

 

Du blander ikke ketsjup oppi grøten bare fordi du liker begge tingene ekstremt godt.

Jeg har tatt endel pils idag, så det kan være grunnen til at jeg ikke helt skjønte hva poenget ditt var med denne setningen.....

 

Jeg går til den siste uttalelsen der. Darkfall har, ja, vært i utvikling en god stund, mye lenger enn MO. De fleste som har en god dataforståelse, gjerne innenfor programmering, forstår at jo mer kode man putter inn, jo mer bugs blir lempet med.

Darkfall har aldri blitt radikalt endret, men endringer må det blodige med ha blitt på 5 år, så du tror ikke Adventurine har hatt problemer med bugs som kom med nye features på den lange utviklingsreisen deres?

 

Men så begynner du å sammenligne et "theme park" MMO med et "sandbox" ett?

 

Du må da se at utviklingstiden til et sandbox spill faktisk tar mindre tid enn et theme park ett.

 

90% av utviklingstiden til et sandbox spill går jo til å utvikle disse verktøyene vi må ha for å lage eget endgame, mens det er motsatt for et theme park MMO.

Der må de lage scriptet endgame samt de må lage en vei opp til endgame gjennom somregel soner og quests.

 

La oss ta et eksempel i raiding:

 

Theme park: Man må ballansere dette til ønsket level, og man må ballansere dette til ønsket mengde folk samt sørge for at hver dungeon skal taes med et gjennomsnitt av blandet klasser.

 

 

Sandbox: Lag dungeon og sørg for at bossen faktisk er en hard nøtt å knekke, så lar dem oss spillere finne ut av hvor mange folk vi trenger, hvilken "level/skill" vi trenger og det er det.

 

Gjør så det samme med quests så ser man da at "innhold" og "verktøy" blir en litt forskjell å utvikle der "innhold" er viktigst i et "theme park" spill mens "verktøy" er viktigst for et "sandbox" spill. Bruk CCP og EVE som et eksempel.

 

Alikavell så har nå Aventurine brukt mer tid til å utvikle sitt spill kontra andre "theme park" utviklere. Noe sier meg at de faktisk har gått grundig til verks for å lage sine "verktøy" til å levere.

 

 

Jeg valgte POTBS som eksempel, fordi der ligger fokuset på hav, og "dogfights." Darkfall vil også implementere dette, ja, som du sa blir det mer til transport o. l, men "dogfights" blir å finne her og, som vi så i den 17 minutt lange gameplayvideoen.

 

POTBS = Båt er din avatar.

Darkfall = Båt er et verktøy for deg og din guild.

 

Det blir en liten forskjell.

 

Og folk vil sammenligne det med hva de tidligere har sett, POTBS og andre 15-17hundreår spill, og det vil verken imponere eller fungere i like bra tilstand. Jeg tviler sterkt, sterkt. Hvor mange utviklere har Adventurine? Hvor mye ressurser til å gjøre alt på en gang?

 

POTBS er laget for nettopp denne typen "PvP", Darkfall er ikke.

Så jeg tviler på at Darkfall står og faller på "naval combat".

 

Dessuten VET jeg at jeg vil sette mer pris på det å seile rundt med min guild på 40-50 stykker på samme båt hvor vi er på vei til å ta over land/territorier kontra det å kruse rundt på en båt aleine, på samme måte som at man levler sin karakter i WoW f.eks og gjøre quests.

 

Jeg tror ikke flesteparten av oss vil ha litt det, litt det, og en tad' bit av det, blandet i ett, bare for å skryte på coveret bakpå med en drøss av features! Mener å huske noe lignende i Vanguard: Saga of Heroes, og om de ikke hadde mer tid og penger enn Adventurine...(kanskje ikke like mye tid, men det var ikke grunnen til at VG gikk kræsj)

 

SOE er alt jeg har å si om Vanguard. ;)

 

Men igjen, Vanguard har faktisk vist seg å være et godt spill av det jeg har hørt av de som har spilt det i senere tid. Feilen deres er hovedklar, de lanserte et spill som var 50% ferdig.

 

 

Lillebror kommer ofte med en upper-cut en gang i blandt. Jeg håper Star Vault vil lære mye av det Darkfall gjør, fordi, som alle MMO launch, vil det være problemer.

 

Godt mulig, men jeg har ikke mer tru på at Star Vault vil klare å levere et spill iløpet av 2 år.

 

Isåfall stemmer da "features" i MO kontra DF hvis man ser på tid brukt på utvikling.

Dermed er DF min favoritt inntil videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...