Gå til innhold

Darkfall is coming!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

22. januar blir en flott dag. Endelig et "skikkelig" MMORPG, hvertfall i prinsippet. Alt jeg har lest om DF ser bra ut, jeg misliker sterkt å bli servert alt på et fat, slik en blir i WoW, WAR og AoC. Har ikke følt meg hjemme i et MMORPG siden årene mine i Anarchy Online, forhåpentligvis blir DF mitt nye hjem.

Lenke til kommentar

Har selv også hatt problemer med å finne et mmorpg som virkelig passer til meg, kan være darkfall er det rette.

Det har riktig type level-up system for meg i allefall!

Samt, at du kan crafte noe av det beste gear selv er ingen ulempe.

Men er redd det blir litt for eksluderende samfunn til at det slår godt ann..

Det er såvidt jeg har forstått ett mer klar-deg-selv-spill, en spill-i-grupper-å-hjelp-hverandre-spill :D

Men tiden vil vise hvordan dette er, jeg har ikke sett gameplay og mye annet en ett par screenshots selv så.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er optimistisk å tro at

1) Utgivelsesdagen går uten problemer

2) At man vil kunne spille på utgivelsesdagen, enten fordi

i) Serverne er nede

ii) Nedlastningen tar smertelig lang tid

iii) Noe annet uforutsett?

Jeg har ikke opplevd mange "launches", men er ikke dette gjengangerne?

Lenke til kommentar
Det er såvidt jeg har forstått ett mer klar-deg-selv-spill, en spill-i-grupper-å-hjelp-hverandre-spill :D

Men tiden vil vise hvordan dette er, jeg har ikke sett gameplay og mye annet en ett par screenshots selv så.

Spørs hva slags spiller du er.

Er du en "farmer/crafter" så trur jeg nok det vil være hardt å få dette til uten noen form for beskyttelse. Klarer du å gjøre et rykte ut av det du gjør så vil det kanskje være lettere iogmed at du da vil ha kunder som kan være med på å beskytte deg for å få det de trenger.

Først og fremst er nok dette et spill for de som helst spiller med venner og sitt guild.

Det handler om å gjøre fremgang som en gruppe og ikke det å gjøre fremgang som enkeltpersoner hvis du som sakt ikke er en solo farmer/crafter.

På en annen side så kan du jo være en PK som vil jo selvfølgelig da ha skillet opp kun PvP skills som vil gjøre det lettere for deg å velge "targets" som også er aleine.

Så det spørs vell egentlig hvilken spillestil du har for om du er avhengige av andre folk eller ikke.

En ting er hvertfall sant, du vil gå glipp av litt av hvert hvis du ikke er medlem av et guild.

Lotro-teamet hadde gjerne fler enn 30 utviklere, da.

Hvordan de håper å kontrollere og håndheve mange titalls tusen spillere skjønner ikke jeg.

Utviklerne har som regel nada å si når det gjelder lanseringen.

Det er utgiveren og GNi som styrer med serverene som må fikse problemer der, så det faktum at Aventurine er 30 stk fremfor 100 har ingenting å si ettersom problemer med nedlastnings tjenesten og servere er uansett utenfor deres kontroll.

Lenke til kommentar

Blir spennende å se. Jeg har absolutt 0 tro på dette prosjektet men. I prinsippet er dette drømme MMOet hvor alt foregår i sanntid, men det virker så utrolig amatørlig utført alt sammen. Når Funcom slet med lanseringen og de har en horde erfarne utviklere og designere mens Aventurine er en hobbygjeng som har slitt i mange de år og 0 erfaring så lover det ikke bra.

Lenke til kommentar

Tipper de første ukene vil være like ille som den første dagen av AoC, der alt ble campet og ingen fikk gjøre noe som helst. Særlig siden amerikanerene kommer og besøker oss i et par måneder(uker) siden de ikke har noen servere å være på.

Nei er jeg er spent på hvordan det blir å gå, man skal hvertfall bare gjøre seg klar å dø og å miste items.

Lenke til kommentar

Hehe, ja jeg trur det blir en tid man kommer til å huske. :)

Men det er jo 18 begynnersteder da, så litt spredd vil man jo være.

Mobsene skal jo skilles opp på samme måte som vi gjør, så hvis vi går ut ifra at serveren er helt "ny" når vi kommer dit så kan det jo være mulig å bare snike seg av gårde vekk fra startstedet og finne seg et annet sted å "trene" litt på "noob" ting. :)

Eneste som er smart å få med seg er nok de begynnerquestene som gir deg litt hint osv til hvordan combat sytemet og slikt fungerer.

EDIT:

Avean: Som sakt før, så er det bevist at man ikke trenger ha erfaring til tusen når det gjelder nye og spennende spill. Mounet & Blade samt Live for Speed er vell perfekte eksempler der den ene startet med 2 utviklere, samt LFS har hatt 3 utviklere og nekter å ha fler pga de ikke orker interne krangler.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Om de velger den løsningen så er det helt knall for oss som holder oss oppdatert.

Men for den "vanlige" mannen på kjøpesenteret som liker se på ting i butikker så mister de den kunden, mest sansynligvis..

Er nok en del spill som får bra boost av butikkenes markedsføring av nye spill, plakater reklameskriv/eposter etc.

Uten det så er jeg redd spillertallet blir forminsket ganske betraktelig.

Men om det er færre servere en på de nyere mmorpgs, så går det jo opp i opp.

Lenke til kommentar

Får nok bare satse på at spillet faktisk er bra nok til å selge pga rykteflommen som kan oppstå etterpå.

Spillet er jo mest hypet opp av spillene som kommer ut i 2009 hvis man ser på listene over hos mmorpg.com så det er jo litt merkelig ettersom Aventurine har gjort nada for å få til dette.

Lenke til kommentar

Det har blitt hypet opp fordi folk har drømt om et spill som Darkfall ganske lenge, DF fungerer fint i praksis, men desverre så blir det ikke som de fleste har drømt om. Det får nok sin gruppe med spillere som liker å bli griefet og de som liker å griefe, men det er rett og slett ikke et spill som vil tiltrekke seg mange over tid.

Spillet får garantert en knallstart med mange spillere, som alle MMO's får, det blir mange nyheter de første ukene hvor flott spillet er, men så starter folk å falle fra etter som folk bare blir irritert over å dø gang på gang.

Jeg er derimot spent på om de blir å holde seg til at ferdigheter er alt man trenger for å være god, dvs at en som akkurat har startet har like stor sjangs å drepe en som har spilt i et par måneder. Har sett alt for mange spill reklamere for dette ved å si at man ikke har lvls, men det vi ender opp med er man kan skille andre ting.

Lenke til kommentar

Er jo ingen andre spill som har gjort det. Det var egentlig sånn AoC SKULLE være men utviklerne snudde og ville noe annet. Mener Gaute også ville at AoC skulle være fullstendig i sanntid, det er kun da man får action spill og ikke passivt gameplay som AoC ble tilslutt.

Nå har Darkfall alt i sanntid virker det som, men utifra filmene så virker slåssingen litt dårlig laget. Jeg ser ingen kule blokkeringer. Alt jeg så var bare hack and slash og ingen form for "kunst" inni alt dette. Er dette som gjør at jeg har mine tvil. Men blir spennende å se. Jeg tror det er flere som vil spille slike spill 100% i sanntid imotsetning til WoW. Husk det er en større andel spillere som faktisk IKKE spiller WoW, tenk litt på det. Det er mange som mener det blir for barnslig med å sitte og trykke 1,2,3,4,5,6, altså predefinerte angrep. Folk som meg vil kontrollere våpnene selv i sanntid. Så det er absolutt rom for dette, men noen må gjøre det ordentlig :)

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...