Gå til innhold

Darkfall is coming!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så det ble utsatt til 22. januar, ikke noe sjokk der.

Tror derimot jeg venter med å kjøpe spillet før etter et par måneder siden jeg vil se hvordan EU serverene kommer til å bli etter amerikanerne drar til sine servere. Hvis det er slik at man kan kjøpe spillet og være på EU/US servere med samme key så vil amerikanerne være på EU serverene til US serverne kommer.

Lenke til kommentar
Finnes det et sted hvor jeg kan forhåndsbestille dette spillet? har ventet lenge på dette, skal bli spennende.

Det finnes ingen steder hvor man kan kjøpe eller forhåndsbestille spillet, som er godkjent av Aventurine. Om det skulle være noen steder som selger det, gjør de det "ulovlig".

Dette vil nok komme etterhvert som det nærmer seg.

Lenke til kommentar
The announcement during ADW was that the open beta phase is scheduled to end early in December. More importantly this means that the game will be ready to release at that point. Marketing consideration kept us from just announcing a release date. The game will be ready for release, and the launch may follow directly, or shortly after, depending on the marketing landscape at the time. Obviously the earlier the better for us, but there are a lot of things needing coordination for the launch, internal and external. So our side of things (meaning the development end) will be ready.

Det er dette sitatet som har blitt tolket dit at spille skulle komme i 2008. Det var tydeligvis feil.

Lenke til kommentar
Tiden vil vise, men i alle andre spill der man har muligheten til å skru av skygger o.l, ender det gjerne opp med at man gjør det for å se folk bedre.

Skygger av

Skygger på

Er litt forskjell på det å ha på skygger i et MMO med dynamisk skyggeteknologi og ett uten.

I WoW så hadde jeg tatt av skygger, mens i AoC så har jeg hatt det på.

Grunnen er jo simpel, med skygger på så er det mer å legge merke til, samt jeg har ikke sett noen partier i Darkfall som har vært "for" mørke til at man kan gjemme seg der.

Er det bare meg eller er det noe som liksom "mangler" ved dette spillet?

Klarer dog ikke helt å peke på hva..

Er det noe det mangler, så veier det isåfall opp med alt annet det har som ikke andre "nye" MMOs har.

Lenke til kommentar
Tiden vil vise, men i alle andre spill der man har muligheten til å skru av skygger o.l, ender det gjerne opp med at man gjør det for å se folk bedre.

Skygger av

Skygger på

Er litt forskjell på det å ha på skygger i et MMO med dynamisk skyggeteknologi og ett uten.

I WoW så hadde jeg tatt av skygger, mens i AoC så har jeg hatt det på.

Grunnen er jo simpel, med skygger på så er det mer å legge merke til, samt jeg har ikke sett noen partier i Darkfall som har vært "for" mørke til at man kan gjemme seg der.

Klart. Man har jo sett i andre spill at man har satt ned grafikk kvaliteten eller skrudd av funksjonalitet for en liten fordel i PvP. I DAoC var det populært med svart dyes på alle klær for å gjøre det vanskeligere å spotte folk på avstand og skjule hvilken klasse folk var i starten av kampen pluss at man så tøff ut. Dette ble etterhvert mindre og mindre viktig.

I tillegg skrudde man av torch da det lyste opp litt rundt spilleren. Dette ble også mindre viktig etterhvert.

Skygger er også komplekse regneoperasjoner som kan gi betydelig dårligere ytelse på litt eldre maskiner. Så da har man en funksjonell grunn til å ikke bruke de også.

Lenke til kommentar

Ja, er vell siste poenget du har der som er grunnen for at de har gjort det mulig å ta av skygger.

Det setter nok HW kravene ned et ekstra hakk eller to, så det er jo verdt det sånn sett.

Men skal bli spennende å se om jeg velger å ta den av eller på.

Trur jeg lar det være på hvis mitt HW lar det være slik uten at det skal straffe meg med dårlig FPS.

Lenke til kommentar

Finnes jo ikke magisk "stealth", så eneste man bruker når man "stealther" rundt er jo omgivelsene, bruken av lyd eller mangelen på den når man "sniker" rundt og natten i seg selv.

Men ja, siden man har FPV(first person view) samt en "fikset" TPV(third person view) så har man jo ikke muligheten til å se 360grader rundt rundt seg som i andre spill. Så en som stealther vil jo helst kun bruke omgivelsene til sin fordel og heller vente på at "maten" skal komme, eller dukke opp fra sitt "ambush" sted hvis han ser noen som ser en annen vei, eller er opptatt med noe annet. ^^

En annen ting er jo at armor/våpen og slikt reflekterer lys fra både månene og sola, slik at det kanskje er lettere å se en fyr i skyggen hvis man ser noe blinke der inne fremfor noe som blinker i åpent lys liksom. Kontrastene forsterkes jo.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...