Gå til innhold

Darkfall is coming!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske ufattlig å tenke på at dette spillet nå faktisk har en date på å gå "gold"!

Har faktisk tenkt mang en gang at "nei, dette må være for godt til å være sant", men hver gang så har det jo skjedd noe. En liten ekstra "carrot on a stick" har kommet etter flere år og måneder man har måtte sitte på pinebenken. Har ligsom måtte registrere meg to ganger på forumet ettersom jeg har glemt passord og brukernavn på den første. Noe som jo er et tegn på hvor lang tid det faktisk har gått. ^^

 

Anyway:

"IN YOUR FACE VAPORFAGZ!" \o/

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

På samme måte som vi har gjort ved andre MMO lanseringer hvor US har stått først i køen. Har aldri sett noen dårlige bivirkninger av den grunn.

 

Kan ikke si at det har vært negativt for verken oss eller dem, ettersom vi tidligere har vært med på å få kjørt økonomien så fort igang som mulig, og det samme vil skje her. De vil være med på å få hjulet til å snurre hvor de så stikker av gårde. Perfekt imo.

 

Det at de kan herje litt rundt er da bare flott, så lærer vi hvordan PK's kan være med engang.

Lenke til kommentar

Festlig å se at andre nettsteder bryr seg om dette norske vidunderet. Sjokkerende lite interesse fra norske medier rundt dette spillet egentlig.

Kun VG som har et par artikler så vidt jeg vet. Litt merkelig mtp hvor mye interesse det var rundt AoC.

 

Hvis noen er interessert i å dra i gang et norsk "samfunn" rundt dette spillet, kan jeg sikkert bidra litt :)

 

Har skrevet en del om spillet på battlefield.no-forumet.

http://www.battlefield.no/forum/index.php?showtopic=66783

 

Har selv fulgt med utviklingen av spillet siden det ble lansert høsten 2001. Registrerte meg på darkfall-forumet i 2003 da de først begynte å snakke om beta... men nå ser ventetiden ut til å være over :)

 

Er forsvidt også interessert i å være med i en norsk klan.

Hvilke norske klaner rekrutterer til dette spillet nå?

Hadde tenkt å spille Mahirim, men ser ut som alt for mange skal det...så jeg stiller meg nøytral i forhold til rase egentlig.

Endret av Skvate
Lenke til kommentar

Man ser jo hvor mye mer interessant Darkfall har blitt den siste uka på forumet her. Over 4 sider på denne tråden på rundt 3 dager! Ikke verst.

 

Ang. release-dato, er egentlig litt skeptisk til om de klarer å holde det. Men det viser hvertfall at de ikke er så veldig langt unna å få det ut! Krysser fingre for at det kommer ut til planlagt dato, gleder meg stort nå! Guildet mitt har også begynt å feire.

Lenke til kommentar
sitter og lurer på en ting, ute på sjøen, kan det bli storm? iallefall litt bølger så det er vanskelig å se. Og er mindre båter raskere, og jeg håper at man ikke kan se båten langt unna når man styrer, så det faktisk må litt skill til :p Iallefall mere :p

 

Kom på spørsmålet du skrev her. I tråden som Skvate nevnte skrev han at mmorpg.com skal ha hat et intervju med utviklerne:

 

Land-based cannons aren’t the only thing would-be attacking ships need to be concerned about. The world of Darkfall will feature a dynamic weather system, that will affect things like wind direction. Sailing your ship into an opposing wind will slow it down, making it considerably less maneuverable. Would-be pillagers will have to plan their strategies in advance and luckily enough, Darkfall includes the means to forecast upcoming weather conditions – and they’ll probably be more accurate that Phil, your local guy at Channel 6.

 

Land lovers will also have to concern themselves with the weather, as foggy days will decrease visibility, which could be a negative, or a positive, depending on your strategy. Besides having dynamic weather, Darkfall’s game world has such notable perks as: no instancing, entirely hand-crafted environments, and an important one for you technical folks, the complete absence of height maps.

 

 

Ser med andre ord ut til at været skal ha en fysisk rolle i Darkfall :)

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar
Land lovers will also have to concern themselves with the weather, as foggy days will decrease visibility, which could be a negative, or a positive, depending on your strategy. Besides having dynamic weather, Darkfall’s game world has such notable perks as: no instancing, entirely hand-crafted environments, and an important one for you technical folks, the complete absence of height maps.

 

En liten kommentar til dette.

Huler osv skal være instanced, men alle er i samme instance :)

 

Tviler at man kan skru av væreffekter. Eneste jeg vet man kan skru av er skygger....og det kommer vel alle til å skru av etterhvert siden man kan se folk lettere med det av. Litt synd i grunn, siden det ser ut til at de har fått skygger osv veldig bra nå.

Lenke til kommentar
Tviler at man kan skru av væreffekter. Eneste jeg vet man kan skru av er skygger....og det kommer vel alle til å skru av etterhvert siden man kan se folk lettere med det av. Litt synd i grunn, siden det ser ut til at de har fått skygger osv veldig bra nå.

 

Vet ikke helt. Det finnes jo både positive og negative ting til å ha skygger på.

 

Men skygger på skal jeg nok ha, ettersom det blir lettere å legge merke til en bevegelse i øyekroken hvis noen prøver å gjemme seg bak et tre f.eks.

Samme med lav sol og noen som går i horisonten, så vil jo skyggen kaste denne skikkelsen ganske langt bortover slik at det blir lettere å legge merke til enn hvis man hadde skyggen av.

Lenke til kommentar
Vet ikke helt. Det finnes jo både positive og negative ting til å ha skygger på.

 

Men skygger på skal jeg nok ha, ettersom det blir lettere å legge merke til en bevegelse i øyekroken hvis noen prøver å gjemme seg bak et tre f.eks.

Samme med lav sol og noen som går i horisonten, så vil jo skyggen kaste denne skikkelsen ganske langt bortover slik at det blir lettere å legge merke til enn hvis man hadde skyggen av.

 

Tiden vil vise, men i alle andre spill der man har muligheten til å skru av skygger o.l, ender det gjerne opp med at man gjør det for å se folk bedre.

 

Skygger av

 

Skygger på

Lenke til kommentar

har hatt dette spillet i bakhodet en stund nå og kan endelig begynne og se frem imot en dato. Har vært veldig skeptisk til at det skulle bli sluppet i den nærmeste fremtiden med tanke på alle utsettelsene.

 

Forventningene er dog veldig lave. WAR og AoC hadde jeg store forhåpninger til, uten at de ble infridd. Men om de klarer og levere blir nok dette et bra spill. Får håpe norske medier hjelper til med og gi spillet PR fremover.

 

Stiller meg uforstående til hvorfor ikke sider som feks gamereactor eller gamer har skrevet om nyheten. AoC artikler flommet det jo over med (som skrevet ovenfor). Begynner og lure på om det er pga så lang utviklingstid og utsettelser (men AoC kom jo ikke som lovet det heller).

Endret av Ördög
Lenke til kommentar

om de først skal ha med seiling og sjøkamper, regner jeg med at størelse i forhold til overflate på antall seil er hva som teller, + evt båttypen, dvs hvordan det er utformet.

 

En liten båt går ikke automatisk fortere enn en stor båt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...