Gå til innhold

Darkfall is coming!


Anbefalte innlegg

Så du mener det at jeg har en fyr som sloss og en som crafter, vil være ødeleggende for community?

Ja?

 

Hvorfor skal du bruke pengene du skaffer fra PvP karen til å kjøpe/bytte til deg utstyr når du dør hvis du bare trenger å logge deg på den andre karakteren du har for å få det du trenger for å fortsette med PvP karen?

 

 

Det mente jeg ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må bare kommentere noe jeg reagerte på her. Å si at du ikke er grafikkhore kun fordi du spiller Mount & Blade er feil. Mount & Blade har ikke strålende grafikk i forhold til hva som er vanlig i dag, men den er absolutt ikke dårlig. Når du begynner å spille Baldur's Gate 1 eller eldre uten å klage, DA begynner vi å nærme oss "ikke grafikkhore". Mount & Blade ser etter min mening bra ut.

 

Vel, jeg brukte nå bare det som eksempel, si den noen andre hadde nevnt det som ett spill de syntes hadde dårlig grafikk her tidligere..

Jeg har da spillt gjennom alt fra commander keen - crysis.

For meg, for å laget ett bra spill trenger man ikke bra grafikk, men poenget er fortsatt, etter 7 år så burde de hatt bedre!

På linken du ga meg, er det nok langt inn en HDpatch, med en del tweaking du :)

Nå syntes nå jeg baldurs gate spillene har hatt bra grafikk hele tiden jeg men, så det var nå ett dårlig eksempel :)

 

Til en annen sak, Multiboxing er trist uansett.. Mener nå jeg. Det kan ha store praktiske fordeler noen ganger ja, men tror ikke de er så store i dette spillet..

For eksempel i spill som Final Fantasy XI og WOW, så har det en meget nice XP boost om du har en høylevel som healer deg mens du sloss.

Endret av Magicz
Lenke til kommentar

Når folk nevner at de har hatt 7 års utvikling..

 

Starta de ikke helt på nytt i 04 eller noe?

 

De er vel også rundt 100stykker, og i forhold til crytek som hundrefolk til å modellere fingertupper, så er det vel ikke så rart at den ser litt shady ut..

 

Grafikken er helt grei, men animasjonene er horrible.

Lenke til kommentar
Så du mener det at jeg har en fyr som sloss og en som crafter, vil være ødeleggende for community?

Ja?

 

Hvorfor skal du bruke pengene du skaffer fra PvP karen til å kjøpe/bytte til deg utstyr når du dør hvis du bare trenger å logge deg på den andre karakteren du har for å få det du trenger for å fortsette med PvP karen?

 

 

Det mente jeg ;)

 

Ja? Hva var uklart?

 

Penget med å kun ha én karakter på en server er for å forhindre flest mulig muligheten til å "hoppe" over straffene enkelte spillertyper drar med seg.

 

Er man en PK f.eks. så har man ikke tilgang til sin egen storby, som sikkert kommer til å bli spillets største "hub" for din rase når det gjelder "trading", altså kjøp/salg av varer.

 

Med muligheten til å ha flere karakterer, så kan man jo bare bruke den andre "snille" alten for å dra inn til byen for å gjøre PK-karakterens jobb. Noe som jo da utsletter hele meningen med at PK's ikke skal få lov til å få leve et normalt liv ettersom de dreper alle.

 

Så istedet for at en PK må bruke eventuelle venner, guildmates o.l. for å få byttet/kjøpt det han trenger, altså det å bruke communitiet for å få til dette så trenger han bare fikse dette av seg selv, og ja, det er et slag for spillets spillere, eller community.

Lenke til kommentar
For meg, for å laget ett bra spill trenger man ikke bra grafikk, men poenget er fortsatt, etter 7 år så burde de hatt bedre!

 

Må tenke på at de satt skyhøye mål når de startet å lage dette spillet da. Hvem hadde hørt om collition detection, real time combat og slikt i 2001 da de faktisk kunngjorde dette?

 

Kan jo faktisk bety at mesteparten av tiden de har brukt har gått med på å utvikle deres "ryggrad" i spillet som betyr alt fra serverteknologi, fysikk til combat systemet som jo er 90% mer viktig å få til enn grafikken. Grafikken kan de da konsentrere seg om HVIS spillet i seg selv slår ann og viser seg faktisk å være bra.

 

Uansett, grafikken er da på ingen måter dårlig når man først skjønner hva den må igjennom.

Det er snakk om en av verdens største virituelle verdener der hele greia forutenom småting er "seamless" i en verden som skal takle 10,000+ spillere på en gang, og da er man jo bundet til å lage et system som må takle store slag uten at det skal ødelegge så mye for oss. Grafikken er da med på å presse HW kravene en god del nedover, slik at folk faktisk vil få muligheten til å spille spillet uten å måtte skru alt ned.

 

Se på AoC og WAR som de nyeste spillene. De takler(taklet) jo ikke 20vs20 engang før man slår og banker i tastaturet pga lag hvor man ikke ser noenting, og dette er i tillegg i "nøytrale" soner/instancer hvor man har tatt ut det meste som skal forårsake lag, altså NPC'er/lyder og den slags. Så hva er vell grafikk når man uansett må ta den til et minimum for å få en god spillertime ut av det?

Lenke til kommentar

For all del, det er mye spennende her! :)

Lærer noen nytt om dette for hver dag som går jeg, registrerte meg for beta igår. Kan jo være man er heldig, tvilsomt men! :)

 

Jeg har ikke så mye annen info på det en hva som har kommet frem her, og på andre forum, så beklager om jeg har skrevet noe som er feil(med tanke på 7års utvikling). ;)

Lenke til kommentar
Når folk nevner at de har hatt 7 års utvikling..

 

Starta de ikke helt på nytt i 04 eller noe?

 

De er vel også rundt 100stykker, og i forhold til crytek som hundrefolk til å modellere fingertupper, så er det vel ikke så rart at den ser litt shady ut..

 

Grafikken er helt grei, men animasjonene er horrible.

 

 

De er visstnok 30 stykker, uten at jeg vet dette for sikkert. Kan o(O)phus (av)bekrefte dette?

 

Magicz: Det er lite sannsynlig å komme inn i beta uten å være aktiv på forumet, og/eller å være med i en klan.

Lenke til kommentar

MMORPG.com: There is a great deal of confusion surrounding Darkfall's beta and release schedule. Could you clarify any of this for us?

 

Tasos Flambouras: We've been trying to get our partners up to speed and there will be an official statement in the next few days announcing a release date for the game. This should clear things up.

 

http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/4/...2Fview%2Flatest

Lenke til kommentar
Når folk nevner at de har hatt 7 års utvikling..

 

Starta de ikke helt på nytt i 04 eller noe?

 

De er vel også rundt 100stykker, og i forhold til crytek som hundrefolk til å modellere fingertupper, så er det vel ikke så rart at den ser litt shady ut..

 

Grafikken er helt grei, men animasjonene er horrible.

 

 

De er visstnok 30 stykker, uten at jeg vet dette for sikkert. Kan o(O)phus (av)bekrefte dette?

 

Magicz: Det er lite sannsynlig å komme inn i beta uten å være aktiv på forumet, og/eller å være med i en klan.

Sist jeg leste så var de et team på 20-30 stykker. Det var også tatt bilder av hele teamet eller deler av det på Athens Digital Week og det stemte sånn ca.

Lenke til kommentar

Ja, trur de aldri har sakt eksakt hvor mange dem har, men i det siste så har 30 tallet komme opp et par steder, så rundt der et sted. ^^

 

Men det er altså kun folk som er innenfor Aventurine "taggen". ^^

De har jo hatt andre utenforstående folk som har vært de interne testerne og slikt som såvidt jeg har forstått ikke har vært innenfor de 20-30 spillutviklerne. Ikke helt sikker på hvordan det er her dog.

Lenke til kommentar
MMORPG.com: There is a great deal of confusion surrounding Darkfall's beta and release schedule. Could you clarify any of this for us?

 

Tasos Flambouras: We've been trying to get our partners up to speed and there will be an official statement in the next few days announcing a release date for the game. This should clear things up.

 

http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/4/...2Fview%2Flatest

Haha, for noen fantastisk arrogante svar fra han Tasos.

 

Vet ikke, men regner med at det ikke blir noen umiddelbar release announcement eller hva tror dere?

Lenke til kommentar

Nei, skal de følge normen så betyr vell "om et par dager", et par uker så.. ^^

 

 

Hadde lett svart slik jeg også hvis intervjuern kun var ute etter å se om spillet virkelig fantes istedet for å stille interessante spørsmål om spillet i seg selv.

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar

De pleier uansett å ha en slags bi-weekly oppdatering hver fredag, så da får vi se. Første steget ville ihvertfall å lansert en bedre community portal med støtte for kontohåndtering og digital nedlasting på sikt. Slik jeg har skjønt er det utgiveren deres som skal ordne det riktignok.

Lenke til kommentar
January 22nd 2009 Launch Date Announced for Darkfall Online.

 

Athens, Greece – December 5th, 2008 - Audio Visual Enterprises SA and Aventurine SA in a joint statement today announced that their highly anticipated MMORPG title Darkfall Online will launch across Europe on January 22nd, 2009. North American players are also welcome to participate in the European launch of Darkfall which will precede a North American launch.

 

More details to be announced as they become available.

 

About Darkfall Online

Darkfall Online is a massive multiplayer online (MMO) fantasy role-playing game featuring a fun, fast-paced, real-time combat system, massive battles, clan warfare and empire building. Darkfall combines role-playing, action, and strategic gameplay. Darkfall has been designed to create intensely realistic and highly immersive combat and a challenging, realistic environment for a more immersive experience. With full collision detection battle lines really matter and well-aimed spell blasts will send opponents flying. Darkfall's goal is to provide players with a fun and challenging experience through a seamless and zoneless, non-instanced, "sandbox" game world.

www.darkfallonline.com

 

About Audio Visual Enterprises SA

Audio Visual Enterprises SA is a leading home entertainment company located in Athens, Greece. Audio Visual is a group of companies which encompasses a large range in the field of entertainment, including video, television, cinema, and amusement parks, and is the official partner of entertainment industry giants such as Warner Bros, The Walt Disney Company, and Village Films. With Darkfall Online, and the creation of a Games division, Audiovisual enters into the field of online gaming.

www.audiovisual.gr

 

About Aventurine SA

Aventurine SA is an independent computer games developer located in Athens, Greece. Aventurine is fueled by passion for gaming and game technologies. Aventurine's main project is Darkfall Online, a groundbreaking game scheduled to launch January 22nd, 2009. Development of the game, the technology platform, game engine, and tools began in 2003. The Darkfall team consists of thirty veteran developers.

www.aventurine.gr

 

Contact:

[email protected]

+30 210 6897185

 

Kult.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...