Frederick_ Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) håper det blir 1 char per server, ellers så kan folk ha en char de bare fucker opp med Meningen med det store området osv er vel at det skal bli community følelse, kjenne igjen folk, og ikke at folk har ørten chars. EDIT: Og som en ekstra bank! Endret 3. desember 2008 av Silo Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Det er en fordel å vite hva man snakker om.Det er ingen som helt vet om det blir kun en karakter på server, men det blir iallefall en side/rase per server. Det er heller ikke sikkert at det blir så veldig mye mer en en server. Ponget er at man trenger ikke flere karakterer, du har så total frihet når det kommer til valg av skills og proffesions at du kan lage den karakteren du vil og da forsvinner behovet for en til. Jeg synes at dette er med på å gjøre spillet mer realistisk. Å ha en ekstra karakter som du farmer med er i grunn et ganske teit og rart konspet. Har du en ekstra deg som gjør lesker og en annen som spiller fotball? Jeg vil igjen be folk om å sette seg inn i stoffet slik at vi unngår at det blir spredd vranglære. Snakket du til meg her? Isåfall er det kjent at det kun blir 1 karakter per server som du jo ser litt over her. Men man kan selvsakt ha flere karakterer på en account hvis man ønsker det over flere servere. Så nei, ingen "vranglære" som er ute å går her fra min del hvertfall. Isåfall får du komme med nyere og bedre informasjon enn den jeg sikter til litt lengre opp her. realistisk? Når ble det et krav til spillet? og prøver du å påstå at alt det andre er realistisk?Jeg ønsker gjerne å kunne ha en melee og en spellcaster, og kanskje en ren crafter som har butikk nede i byen. forskjellige characters til forskjellig gameplay, ser ikke noe galt i dette. Ser heller ikke noen grunn til at man IKKE skal kunne ha flere enn en. Kalle det urealistisk blir bare dumt, er ikke life 2.0 de prøver å lage heller. Det finnes mange grunner for at de ikke ønsker flere en én karakter per server. * Det forminsker mulighetene for å spionere. Altså at man har en karakter hos Alfar og dermed vet hva de pønsker på, samt har en karakter hos Humans. Det samme gjelder forsåvidt spionarbeid innenfor guilder i samme rase ettersom man nødvendighvis ikke trenger være "venner" selv om man er samme rase. Skal man altså være en spion, så må man være det 100% på sin karakter slik at risikoene som kommer med det blir der, noe det ikke ville vært om man uansett har en "backup" i form av en annen karakter å falle tilbake på. * Det øker behovet for craftere/farmere og tradere i spillet ettersom en PvP kar ikke har muligheten til å bare kunne logge inn på sin crafter og pga det hoppe over mellommenn i spillet. Altså være et "rød" PK på sin main og gjennom muligheten ved å ha flere karakterer kunne hoppe over de negative ellementene ved nettopp det å være en "PK'er". Dette er hvertfall de to hovedgrunnene man har for det å kun ha én karakter på en server. Det styrker community'et på serveren slik at man er avhengige av hverandre og pga dette blir politikken i spillet enda sterkere. Lenke til kommentar
lain Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Evt kjøper man 2 kontoer. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Helt klart. Men da har Aventurine gjort det de kan for å lage et så bra community som de kan. Lenke til kommentar
lain Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Så du mener det at jeg har en fyr som sloss og en som crafter, vil være ødeleggende for community? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Siden du kan ha så mange skills du vil på en karakter, hvorfor trenger du to? Lenke til kommentar
thebull Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Dette spillet kommer jeg til å kjøpe garantert! høres helt utrolig bra ut! Eneste som beskymrer meg er at jeg tror at ganske få folk kommer til å kjøpe / begynne å spille det. Enkelt fordi de som liker slike spill har allerede kjøpt Wow eller Conan.. så derfor er det veldig få av de som gidder å bytte spill når de allerede har brukt en del penger på en av de spillene. Derfor mister dere mange kunder og det er et dårlig tidspunkt å komme ut med et slikt spill, Men jeg vil kjøpe det Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Så du mener det at jeg har en fyr som sloss og en som crafter, vil være ødeleggende for community? Ja? Hvorfor skal du bruke pengene du skaffer fra PvP karen til å kjøpe/bytte til deg utstyr når du dør hvis du bare trenger å logge deg på den andre karakteren du har for å få det du trenger for å fortsette med PvP karen? Altså ved å ha to karakterer så vil du jo ikke ha noen behov for andre craftere sant, og er ikke det en dårlig ting for de andre som fokuserer seg mest gjennom craftingen i spillet? Om du på nød å liv har lyst å spille slik så er du altså nødt til å betale dobbelt så mye penger for å få det til kontra andre spillere, og det syns jeg er helt alright. Lenke til kommentar
Exxia Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Hvis det er så lett å crafte som du skal ha det til, så er det jo sikkert ikke noe bra? Hvis utstyret et kjempebra så er det nok ikke "bare" å crafte det igjen. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Siden du kan ha så mange skills du vil på en karakter, hvorfor trenger du to? Man vil ha en "soft-cap" slik at man må ofre endel skills et sted for å få opp noe annet. Ergo, vil man være en fullbyrdig crafter så er man nødt til å ofre noen skills i noe annet, som jo ellers kunne vært vinklet mer mot PvP f.eks. Menn for all del, skills er jo ikke alfa-omega i spillet, så man blir jo ikke "gimpet" i PvP selv om man bruker litt skills til å crafte. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Fryktelig så mye feilaktig informasjon jeg skulle komme med da. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Hvis det er så lett å crafte som du skal ha det til, så er det jo sikkert ikke noe bra?Hvis utstyret et kjempebra så er det nok ikke "bare" å crafte det igjen. Skjønner ikke helt hva du spør etter her. :S Men ja, det er jo ingrediensene som styrer hvor "bra" eller hvor "lett" det er å lage det. Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Evt kjøper man 2 kontoer. Dette er nesten uunngåelig. Forhåpentligvis har de spillmekanikk som ikke gjør at dette blir dominerende. Ved første tanke kan dette ikke bare brukes for å gi forskjellig spesialisering styrt av samme spiller. Men det kan også tenkes at man bruker en char på en annen konto som "Bank" ute i ødemarken som man kræsjer / logger ut hvis fare skjer. Evt dedikert buffer hvis buffs er i spillet. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Multiboxing vil jo være litt hardt å få til i spillet ettersom det ikke har noen "target" opplegg der. Så hvordan lage et script hvis man er nødt til å sikte og "skyte" buffs/healings og lignende? Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) For å forsvare min egen utalelse tidligere, jeg spiller mount and blade stadig vekk, å det har ikke bra grafikk, så en grafikkhore er jeg nok neppe.Meeen, poenget var etter så lang utvikling burde ha fått tweaket grafikken litt Må bare kommentere noe jeg reagerte på her. Å si at du ikke er grafikkhore kun fordi du spiller Mount & Blade er feil. Mount & Blade har ikke strålende grafikk i forhold til hva som er vanlig i dag, men den er absolutt ikke dårlig. Når du begynner å spille Baldur's Gate 1 eller eldre uten å klage, DA begynner vi å nærme oss "ikke grafikkhore". Mount & Blade ser etter min mening bra ut. Endret 3. desember 2008 av ShampooMacTavish Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Multiboxing vil jo være litt hardt å få til i spillet ettersom det ikke har noen "target" opplegg der. Så hvordan lage et script hvis man er nødt til å sikte og "skyte" buffs/healings og lignende? Tenkte typ hvis det var timed eller concentration buffs. Hvis de varer i 30min kan man bare logge inn og ut buffer-charen for å gi en edge i combat. Hvis det er concentration based så kan man gjemme buffer-charen på lure steder (om en spiller har buffs vil uansett være transparent ovenfor motstanderen). Hvis man har en annen char som healbot så kan man enten multiboxe på samme PC eller ha den på en annen (to sett tastatur/mus eller via feks Synergy). Den lovlige måten å gjøre det på er å styre begge manuelt, selv om det kan gi mindre effektivitet på combat charen da spillet virker være twitch basert (reaksjon). Men den lavere effektiviteten kan bli offset hvis man har en dedikert healer og det spiller jo ingen rolle hvis den dør, så lenge man vinner kampen. Tror det er mange som vil bruke to kontoer for ymse formål hvis de kan og har råd til det. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 (endret) Jeg har ikke lest så mye rundt buffer. Men det vi vet er at de ikke kommer til å bruke så mange "vanlige" buffer, men heller pga combat systemet bruker buffer for å gi oss samme effekt som vanlige "abilities" som man har i andre MMOS gjør. F.eks la oss si at knappene X betyr Y effekt: 1. Armordebuff. 2. Added flame effect on weapon. etc. Så vil det si at mens man er ute i combat så er man nødt til å "buffe" seg selv for å få effekten. Altså det er ingen "insta-abilities" ettersom det meste fungerer som "buffs" slik at man "trigger" de effektene man vil ha gjennom å treffe med sverdet/magien. Så istedet for å trykke 1 hvor man får en "insta-effekt" på fienden med engang i andre MMOGs, så trykker man på 1 for å buffe seg selv også vil den armordebuffen bli utført neste gang man svinger med sitt sverd og treffer en fiende. På den måten så vil man jo ikke kunne buffe seg selv med utallige buffer før en skal ut i kamp, men man må heller buffe seg mens man er ute på slagmarken mens man er mitt i "kaoset" så av den grunn trur jeg det vil bli vanskelig som du sier å bruke multiboxing som en "buffer-greie". Spillet har jo også collitiond detection, så det å styre to karakterer samtidig vil nok være en utfordring i seg selv. ^^ Endret 3. desember 2008 av o(O)phus Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Som sagt, vet ikke om tradisjonelle buffs er med. Det er ganske mange spells og abilities med riktignok og ingen oss kan påstå at vi vet 100% sikkert hvordan det vil fungere og hva slags påvirkning det kan ha på spillere som bruker to chars/kontoer. Men du verden hva en datamaskin kan få til. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Uansett, har dem koordinasjon nok til å klare å multiboxe dette spillet så skal jeg se opp til dem samt se på det som en utfordring. Er jo alltid noen som kommer til å prøve på noe slikt et par år ned i bakken, så det er vell en måte for enkelte å holde spillet sitt interessangt for dem. ^^ Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2008 http://beta.thenoobcomic.com/df_preview/intro.html Part.3 er ute. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå