Gå til innhold

Darkfall is coming!


Anbefalte innlegg

Argh, har lyst å teste spillet.. Har en ganske gammel pc her som klarer wow helt fint, vil den også klare darkfall? Bruker nemlig mac nå :( Og er det mulig få noen dager trail eller noe?

Såvidt jeg er det null trial funksjonalitet aktivt, eller planlagt..

 

Om maskinen din takler wow, takler den nok darkfall fint, bare skru av skygger;)

Er nok verdt å prøve det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Whokay, stopp meg før jeg gjør noen feile ting her:

 

Jeg står mellom valget Aion og Darkfall.

 

Jeg spilte WoW i 2 år ca, men slutta da det rett og slett ikke fenga lengre. Har ikke spillt MMO siden før Lich King ble announca.

 

Har egentlig ikke så mye imot grinding, så lenge det er bra økonomi i spillet (dvs, kan godt knerte 500 <monster>, om det er sjangse for at 50 av x item kan droppe som selger for så så mye etc). Men ser selvsagt helst at grinding ikke er ett must, hele tida i alle fall.

 

Fulgte sterkt med Darkfall fra 2005 og til nå, men det ble aldri noe kjøp da det var mye kø etc, og jeg hadde andre ting å gjøre på den tiden. Nå er det sommer, jeg bor langt ute på bygda hvor det kreves større planlegging når en liten butikktur skal gjennomføres så har jeg ufattelig mye fritid. Sitter ofte oppe om natta og surfer meningsløst rundt, da FPS spill er for intenst på den tiden av døgnet.

 

Føler jeg bare skrev masse bullshit som ikke gir mening, men prøver uansett:

Om jeg bare skal spille litt av og på, ikke har problemer med grafikk (though, animasjonene til DF var horrible rett etter launch, har de blitt fiksa?), ikke har problemer med at det er skillbasert combat (spiller quake og tf2 på ett høyere nivå) og elsker at det er communitybasert verden.

 

Mulig å kjøpe darkfall enda, eller er det fremdeles sært køsystem og greier?

 

Beklager virkelig for kronglete post, men vil vite om Darkfall klarer å ta opp tiden min uten å kreve at jeg stiller opp i raids hver dag etc.

Lenke til kommentar
Whokay, stopp meg før jeg gjør noen feile ting her:

 

Jeg står mellom valget Aion og Darkfall.

 

Jeg spilte WoW i 2 år ca, men slutta da det rett og slett ikke fenga lengre. Har ikke spillt MMO siden før Lich King ble announca.

 

Har egentlig ikke så mye imot grinding, så lenge det er bra økonomi i spillet (dvs, kan godt knerte 500 <monster>, om det er sjangse for at 50 av x item kan droppe som selger for så så mye etc). Men ser selvsagt helst at grinding ikke er ett must, hele tida i alle fall.

 

Fulgte sterkt med Darkfall fra 2005 og til nå, men det ble aldri noe kjøp da det var mye kø etc, og jeg hadde andre ting å gjøre på den tiden. Nå er det sommer, jeg bor langt ute på bygda hvor det kreves større planlegging når en liten butikktur skal gjennomføres så har jeg ufattelig mye fritid. Sitter ofte oppe om natta og surfer meningsløst rundt, da FPS spill er for intenst på den tiden av døgnet.

 

Føler jeg bare skrev masse bullshit som ikke gir mening, men prøver uansett:

Om jeg bare skal spille litt av og på, ikke har problemer med grafikk (though, animasjonene til DF var horrible rett etter launch, har de blitt fiksa?), ikke har problemer med at det er skillbasert combat (spiller quake og tf2 på ett høyere nivå) og elsker at det er communitybasert verden.

 

Mulig å kjøpe darkfall enda, eller er det fremdeles sært køsystem og greier?

 

Beklager virkelig for kronglete post, men vil vite om Darkfall klarer å ta opp tiden min uten å kreve at jeg stiller opp i raids hver dag etc.

 

Heia, jeg har lite informasjon om Aion.. Men darkfall kjenner jeg da til etter å ha spillt det siden februar.

 

Det er 0 kø, kjøpe det skal gå fint.

Animasjonene har blitt forbedret i allefall..

 

Økonomien er litt nede for øyeblikket da halvparten av server-populasjonen(amerikanerene) nettopp fikk sin egen server å flytte dit.

Det kommer nye folk i chatten hver dag, så det vil nok gå oppover igjen!

 

Ellers, å komme igang med darkfall er ikke noe problem, så lenge du tar imot noen tips fra de som har kommet igang.

 

Du kan fint farme em time å så ha råd til å kjøpe deg ganske greit gear, til å dra ut å slakte monsters eller spillere. Det er vel hovedsaklig ett klanbasert spill, men jeg har spillt ca uten klan siden jeg startet.. Har vært innom ett par mindre klaner..

 

Jeg ville anbefale deg prøve darkfall i allefall, det er ett spill som har klart holde på meg mer en en måned:P noe de 6-7 siste mmorpgs ikke klarte..

Lenke til kommentar

Takker for svar.

 

Har ikke noe problemer med å være i en klan, heller motsatt. Problemet er at jeg spiller Team Fortress 2 i klan, og spiller derfor 4-5 matcher i uka, noen ganger flere. Så er ikke alltid jeg kan være med på større events etc. Men slike ting er vel ganske guildbetinget.

Lenke til kommentar
Takker for svar.

 

Har ikke noe problemer med å være i en klan, heller motsatt. Problemet er at jeg spiller Team Fortress 2 i klan, og spiller derfor 4-5 matcher i uka, noen ganger flere. Så er ikke alltid jeg kan være med på større events etc. Men slike ting er vel ganske guildbetinget.

 

 

Det er nok av clans som tillater litt casual gaming.

Lenke til kommentar

Awrite, skal kjøpe spillet i dag, noen tips om servere / raser / guilder som tillater mest casual spilling (seff er det open pvp, men om noen raser har mer allianse med andre etc).

 

Kommer til å crafte en del, samt spille en form for archer eller noe, tips til andre ting (om det er like dumt som å spille battlemage i wow feks).

 

EDIT: Nuvel, kjøper det på tirsdag da økonomien strekker bedre til over helgen.

Tips mottas uansett!

Endret av Gaarulf
Lenke til kommentar

I DF er de fleste melee, archer og mage samtidig. Du kan ha maks 100 i hver skill, men det er ikke en grense på hvor mange skills du kan ha. De spillerne med høyest utviklet karakterer har makset ut melee, archery og kanskje 2 eller 3 forskjellige typer magic.

 

Det du må gjøre er å få opp Lesser Magic opp til 50 (?), for å få Mana to Stamina, og Stamina to Health spells. Ellers har du ikke sjangs i PvP. Deretter ville jeg fokusert på melee. Og samtidig Greater Magic opp til 50, som da åpner opp for elemental magic grenene. Så skaffer du deg Earth, Air og Fire, som hver gir deg en buff (Strength, Agility, Protection from Arrows og Attack Speed). Deretter må du fokusere på en av grenene og få den opp til 50 for å få AoE spells. De fleste velger Earth fordi strength buffen er veldig grei, og fordi du senere får protection mot melee. Men Fire er også veldig populært da skaden er større der.

 

Tidligere var archery ekstremt godt, da man kunne... Nå har jeg glemt ut uttrykket... Man løper, hopper, snur seg i luften, skyter en pil, snur seg tilbake og lander mens man løper videre.

Nå kan man ikke hoppe mens en buen er spent. Men det er snakk om at det skal bli mulig igjen, så man bør ikke ignorere archery helt. Men jeg ville hovedsaklig fokusert på melee og magic akkurat nå.

Lenke til kommentar
Darkfall er en vits, spill Ultima Online.

Alle andre mmorpg-spill suger og er carebear/PVEbaserte.

Darkfall lovde mye, men greide slett ikke å leve opp til forventningene

Siden jeg er små full nå kommer jeg til å formulere meg litt annerledes enn vanlig. Men du er tydeligvis en komplett idiot som ingen kan ta så mye som litt seriøst en gang.

 

"Alle andre mmorpg-spill suger" (i.e. Darkfall suger) er greit nok. Det er en helt subjektiv mening som er din. Det kan bare diskuteres hvis hensikten til diskusjonen her å forstå hverandres synspunkter.

 

"Alle andre mmorpg-spill er ... carebear/PvE-baserte" er rett og slett helt feil. Du har all rett til å like UO bedre enn DF, fordi folk er forskjellige. Men å kalle DF carebear/PvE-basert... Kanksje UO er mindre carebear og PvE basert, det betyr ikke at DF faktisk er det.

Hvis du har prøvd DF, og hvis du tenker på dette i ca. 2 minutter og fremdeles står fast ved utsagnet ditt. Så vil jeg anbefale deg å lese litt om hvordan f.eks vitenskapen skiller mellom lite sannsynlig og svært sannsynlig. Klarer du å forstå hvordan det fungerer har du kommet veldig langt i å gjøre nytte av den utrolig effektive hjernen som oss mennesker har. Og kanskje da forstår at et slikt utsagn ikke er korrekt bruk av hjernen. Fordi du har nettopp demonstrert at du til en viss grad kaster bort hjernen din på logiske feilslutninger og vås.

Lenke til kommentar
tl;dr

 

Darkfall ble lagd av gamle uo-spillere, og de lovde masse som de slett ikke greide å holde. Spillet er ingenting av det uo engang var, det er en dårlig kopi av WoW med elementer fra UO. Samt et klønete og dårlig PvP-system.

 

Om du er så fasinert av ultima online, så spill det da.. Darkfall er ikke ultima online.. Men de ville ha en del av det de likte fra ultima online i darkfall..

 

Det er også første spillet de lager, så de driver ennå lærer seg ting.. ultima online ble ikke din skinnenede stjerne på en dag:p tipper du ikke ville likt uo om du spilte det dagen det kom ut.. antar det forandret seg ganske mye over de årene det var "Hot".

 

at du i det hele tatt skriver tl;dr gjør det egentlig bare dumt å svare deg..

 

Men du har rett, de lovet mye rart i darkfall, masse ble ikke akkurat som de lovet, men de har fått på plass det meste nå, samt det har forbedret seg mye siden launch.. Så absolutt verdt å forsøke det..

 

Og wow? hva har wow med darkfall å gjøre? Ser svært få likheter her.. Har du spillt Darkfall?

 

Med tanke på rase ville jeg valgt human/elf/dwarf, siden den alliansen har antageligvis flest spillere :)

Endret av Magicz
Lenke til kommentar
Darkfall er en vits, spill Ultima Online.

Alle andre mmorpg-spill suger og er carebear/PVEbaserte.

Darkfall lovde mye, men greide slett ikke å leve opp til forventningene

Siden jeg er små full nå kommer jeg til å formulere meg litt annerledes enn vanlig. Men du er tydeligvis en komplett idiot som ingen kan ta så mye som litt seriøst en gang.

 

"Alle andre mmorpg-spill suger" (i.e. Darkfall suger) er greit nok. Det er en helt subjektiv mening som er din. Det kan bare diskuteres hvis hensikten til diskusjonen her å forstå hverandres synspunkter.

 

"Alle andre mmorpg-spill er ... carebear/PvE-baserte" er rett og slett helt feil. Du har all rett til å like UO bedre enn DF, fordi folk er forskjellige. Men å kalle DF carebear/PvE-basert... Kanksje UO er mindre carebear og PvE basert, det betyr ikke at DF faktisk er det.

Hvis du har prøvd DF, og hvis du tenker på dette i ca. 2 minutter og fremdeles står fast ved utsagnet ditt. Så vil jeg anbefale deg å lese litt om hvordan f.eks vitenskapen skiller mellom lite sannsynlig og svært sannsynlig. Klarer du å forstå hvordan det fungerer har du kommet veldig langt i å gjøre nytte av den utrolig effektive hjernen som oss mennesker har. Og kanskje da forstår at et slikt utsagn ikke er korrekt bruk av hjernen. Fordi du har nettopp demonstrert at du til en viss grad kaster bort hjernen din på logiske feilslutninger og vås.

tl;dr

 

Darkfall ble lagd av gamle uo-spillere, og de lovde masse som de slett ikke greide å holde. Spillet er ingenting av det uo engang var, det er en dårlig kopi av WoW med elementer fra UO. Samt et klønete og dårlig PvP-system.

 

tl;dr?

 

Idiot.

 

Ganske tydelig at du ikke har spillt Darkfall når klarer å sammenligne det med WoW.

Lenke til kommentar
tl;dr?

 

Idiot.

 

Ganske tydelig at du ikke har spillt Darkfall når klarer å sammenligne det med WoW.

 

"Too long; didn't read" står tl;dr for.

 

Det vet jeg.

 

Poenget mitt var at teksten hans ikke var lang og at det er en idiotisk ting å si når han prøver å sette igang en diskusjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...